Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

BlueScreen
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (2) Ervaren
AV: Eset
AM: Eset/Malwarebytes
FW: Eset

Windows 7 update mislukt telkens

di 10 okt, 2017 12:53:41

Na een mislukte update naar Windows 10 (pas bij de Anniversary Update sloeg het systeem op hol) met veel moeite Windows 7 opnieuw geïnstalleerd vanaf originele DVD. Vanaf dat moment regelmatig kuren bij het opstarten en in bedrijf ook regelmatig bluescreen of zelfs volledig uitschakelen of spontaan herstarten. Na het resetten van de BIOS zijn deze problemen verholpen, maar nu mislukken de updates telkens. Met de Windows Update tool zijn 2 van de 11 hardnekkige (belangrijke) update-mislukkingen alsnog geïnstalleerd, maar de overige 9 blijven mislukken. Ik krijg wel te pas en te onpas meldingen dat ik updates moet downloaden, dan wel dat ik moet afsluiten, waarna ik de melding krijg dat 1 van 1 Updates wordt gedownload. Niet dus, want daarna verschijnt de melding gewoon weer. Bij het updaten via Windows Update is de downloadgrootte telkens ) byte en volgt dan ook prompt weer de melding dat 9 updates zijn mislukt, met de vermelding dat er in totaal 3 "onbekende fouten" zijn opgetreden. De bijbehorende code is inderdaad ook onbekend. Wie herkent dit probleem en heeft daar een oplossing voor? 

FSS.txt

Black Tiger
Moderator (Netwerken)
Moderator (Netwerken)
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Emsisoft Antimalware
AM: Malware Bytes
FW: Windows Firewall

Re: Windows 7 update mislukt telkens

di 10 okt, 2017 15:23:52

Dit kan vanalles zijn, van software issue tot hardware issue.

Even wat tips om misschien iets te vinden.
1.) Het is handig dat je schrijft dat de code onbekend is, maar het was nog handiger geweest als je die code even met ons gedeeld had zodat wij ook op zoek konden gaan.
2.) Wat bedoel je met  "sloeg het systeem op hol" wat gebeurde er dan precies?
3.) Heb je al eens schijfcontrole uitgevoerd?
4.) Installeer hwmonitor eens, doe eens wat dingen en vermeld dan eens de hoogste temperaturen van cpu en grafische kaart.
Eventueel memtest?
5.) Las ik 't goed? Updates ook geprobeerd met Wsus offline update?
Greetings, Black Tiger.

Afbeelding

pearl
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (3) Expert

di 10 okt, 2017 15:57:40

Zou W10 gelijk installeren, en de laatste build is de Creators update, geen key's invullen, na een upgrade v.a. W7 is hij al geactiveerd ook.
https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10

Maar zou eerst die codes in die blauwe schermen opgeven of erop zoeken, die krijg je niet voor niets, lijkt mij een hardwareprobleem.
http://www.resplendence.com/whocrashed
Kijk of deze tool een rapport geeft.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
http://www.piriform.com/docs/speccy/usi ... to-the-web

PeterJ
Security Helper
Security Helper

di 10 okt, 2017 18:33:04

De bijbehorende code is inderdaad ook onbekend.

Welke code is dat ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)