Plaats reactie
1
Ben er nu helemaal klaar mee, misschien dat iemand hier me kan helpen. :)

Ik heb op mijn bureaublad een aantal mappen staan. Sommigen staan op de weergave "details" en dat is prima.
Een aantal anderen wil ik echter op de weergave "normale pictogrammen" hebben staan.

Op zich geen probleem, maar na 1 of 2 dagen, meestal zet ik de pc in slaapstand, staan weer gewoon al die mapjes in "details" en daar wordt ik dus knettergek van.
In XP kon je tenminste aangeven dat elke map zijn eigen instelling moest onthouden, werkte perfect.
Maar natuurlijk moest dat in W7 weer "verbetert" worden en zou W7 dat automatisch doen, nou niet dus.

Half internet afgezworven voor een oplossing. Een oplossing was om de mapjes toe te voegen in een nieuwe bibliotheek in verkenner en die dan op "normale pictogrammen" weergave te zetten.
Een andere vond ik waarin een registersetting aangemaakt moest worden met een waarde van 10.000, standaard zou dit op 5.000 staan en dat zou dan te maken hebben met hoeveel instellingen W7 zou kunnen onthouden.
Ook dit heeft niet geholpen. Vandaag stonden weer 5 van de 7 mappen op detailweergave.

Is er iemand die het voor elkaar heeft gekregen dat het wel gewoon onthouden wordt, ongeacht hoe vaak je de pc in slaapstand of uit zet? En zoja, hoe?
Greetings, Black Tiger.
3
Probeer de waarde van BagMRUSize in de onderstaande registersleutel nog eens verder te verhogen.

Code: Selecteer alles

HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell
Bijvoorbeeld naar 50000, of hoger indien er meer mappen op de systeemschijf en andere schijven of partities aanwezig zijn.
Zelf heb ik deze waarde ook op 50000 staan, dus iets hoger dan het aantal mappen op de systeem partitie.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
@Dorado: Dank je wel voor 't meedenken. Deze had ik al gevonden maar daar kun je alleen kiezen tussen de al aanwezige mogelijkheden. De meest voor de hand liggende mogelijkheid zou dan "afbeeldingen" zijn, maar die zet alles op "grote pictogrammen" en dat is mooi voor de afbeeldingen folder(s), maar die op het bureaublad wil ik op "kleine pictogrammen" hebben staan. Dus helaas helpt dat niet.
Het zou wel mooi zijn als je zelf een template met aangepaste view zou kunnen maken. Je kunt wel een custom bibliotheek item maken, maar je kunt dan daarin weer niet zelf de weergave aanpassen en moet je weer voor een van deze 5 mogelijkheden kiezen. Schiet niet echt op.

@Maxstar: Dat is degenen die ik op 10.000 had gezet, maar ik heb inderdaad ook over de 42.000 mappen. Nu kan ik dat wel verhogen naar 50.000 maar kost dat niet meer geheugen of snelheid omdat ie dan alles moet gaan onthouden? Ik ga 'm in elk geval eens aanpassen en dan zien of 't helpt.
Greetings, Black Tiger.
5
Bij mij werden de settings ook niet onthouden. Ik had ook geen BagMru Size entry.
Via deze link Heb ik die variabele aangemaakt:
https://techjourney.net/fix-windows-not ... mory-size/
Nu even afwachten hoe dit werk, maar als ik mijn gsm aansluit (daar ontbrak een kolom in de verkenner) lijkt het te werken want de kolom verschijnt na heraansluiten nu wél.
Dank voor de tips :good:
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
6
Black Tiger schreef:@Maxstar: Dat is degenen die ik op 10.000 had gezet, maar ik heb inderdaad ook over de 42.000 mappen. Nu kan ik dat wel verhogen naar 50.000 maar kost dat niet meer geheugen of snelheid omdat ie dan alles moet gaan onthouden? Ik ga 'm in elk geval eens aanpassen en dan zien of 't helpt.
Zo'n aanpassing in het register zal geen invloed hebben op het geheugengebruik, tenminste dat lijkt me heel sterk.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Oke, dat is dan gunstig. Maar 'ns een weekje afwachten. Voorlopig ziet het er goed uit en lijkt het inderdaad alsof de weergave nu wel blijft staan. :)
Bedankt!

@Veng: Die had ik volgens mij ook niet en ik had diezelfde link gevonden wat jij ook gevonden hebt, of eentje wat er sterk op lijkt en daarin stond vermeld dat je die zelf even moest aanmaken indien niet aanwezig. Dat heb ik gedaan, vandaar dat ie er bij mij nu wel al stond. ;)
Greetings, Black Tiger.
8
Helaas, het heeft niet mogen baten.
Wat me opviel is de laatste twee keer dat mijn pc startte vanuit slaapstand, het bureaublad niet meer volledig werd opgebouwd, alleen de onderkant.
Als ik dan met de muis over het scherm heen ging, dan kwam hier en daar weer beeld. Verder als ik de browser full screen opende bijv. en daarna weer sloot, was het beeldscherm wel weer opgebouwd.
Op zich niet zo'n probleem, maar het bleek ook dat de icoontjes weer terug in lijstweergave stonden in de mapjes op het bureaublad. De verhoging naar 50.000 heeft dus niet geholpen, heb het maar weer teruggezet naar 5.000.
Ik heb wel een 64-bit systeem maar bij mijn weten zou dat de pret niet mogen drukken. Ook vreemd dat er met toch 16 GB aan geheugen en een dikke videokaart (AMD Radeon HD 7850) de beeldopbouw dan raar gaat doen.

Viel me trouwens ook op toen ik wat met games aan het doen was, gaf windows aan dat er een probleem was en windows de instellingen naar basic kleurschema gezet had of zoiets, waarom dat zo was is me niet bekend.

Anyway, de mapweergave was weer fout. :(
Greetings, Black Tiger.
10
Ja maar dan moet ik weer een nieuw account gaan maken, weinig zin in.
Ik denk dat ik er toch maar mee probeer te leven want de gegeven oplossing was eigenlijk datgene wat ik overal lees.
Greetings, Black Tiger.
12
Bedankt, die ken ik maar het gaat alleen om een paar mapjes op het bureaublad, normaal staat alles goed.
Raar genoeg startte ik gisteren de pc op en had ie ook weer een aantal iconen op het bureaublad zelf door elkaar gegooid. Maar het maakt niet zoveel uit. Nog een paar maanden dan mag ik weer een nieuwe pc halen voor de zaak en wordt het toch weer allemaal anders. :)
Greetings, Black Tiger.
13
Wat ik me nu afvraag is wat het resultaat is als de mappen niet op het bureaublad staan maar bijvoorbeeld op een andere partitie of schijf.
Stel dat de indeling dan wel behouden blijft is het wellicht een systeemschijf issue. Het bureaublad is immers een locatie van de systeemschijf met veel mappen.
Black Tiger schreef:Maar het maakt niet zoveel uit. Nog een paar maanden dan mag ik weer een nieuwe pc halen voor de zaak en wordt het toch weer allemaal anders.
Al iets moois op het oog qua configuratie? Zuinig en compact, AMD / Intel of gewoon een reguliere krachtpatser die future proof is... ;D
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Dat is een goede vraag, zou ik zo niet weten, andere mappen die niet op het bureaublad staan houden wel hun indeling maar die is meestal vrij standaard wat Windows zelf heeft bepaald. Ik zou eens kunnen proberen een copie te maken ergens anders op de systeemschijf en nog een keer op een niet-systeemschijf en dan zien wat er gebeurt.

De nieuwe pc?
Nou ik wil er wel mee kunnen gamen en ik heb nu een AMD 6-core en een AMD Radeon HD8750, LoL, die kaart was toen 't duurste van de hele pc. Die is in december 2012 gekocht dus die heeft heel goed voldaan voor die 5 jaar. Kon zelfs de nieuwste Tomb Raider nog met hoge details vloeiend spelen.
Dus ik wil weer die richting uit dat ik voor te gamen een goede pc heb. Alleen deze keer wil ik graag een Intel. Ben aan het denken aan een i7 dat is al duur genoeg, dan ook weer een beetje fatsoenlijke kaart. Daar moet ik nog eens naar kijken welke het moet gaan worden. Een vriend raadde me toen die AMD Radeon aan, zelf had ik graag een Gforce gehad, maar hij zei dat die Radeon's beter waren dan Gforce. Of dat inderdaad zo is durf ik niet te zeggen.
Ook weer 16 GB geheugen, want dat werkt wel soepel en 32 GB heeft volgens mij niet echt meerwaarde.
Wil het alleen qua prijs niet te gek maken. Vorige keer kostte me de pc 850 euro zonder beeldscherm. Ik probeer het nu ook rond die prijs gedaan te krijgen.
Zuinig boeit me totaal niet dus zeg maar eerder een future proof ietwat krachtpatser, niet het nieuwste van 't nieuwste of duurste van 't duurste, dat gaat toch niet.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”