Gesloten
1
 Mijn windows 7 PC gaat ineens niet meer in de slaapstand. Ik heb in de power options al verschillende tijden ingesteld maar dit maakt niets uit. Mijn monitor reageert wel, mijn systeem echter niet (meer ineens). Ik kan de PC wel in de slaapstand zetten via de Start/shutdown knop, optie sleep.
Als ik de PC opstart en ik m'n account wachtwoord nog niet ingevoerd heb (ik heb maar één account) ging de PC wel'1x maal in de slaapstand (had de tijd op 1 min staan).
Ik heb Eset gedraaid, geen virussen en ook addware cleaner en anti malware bites vindt niets.
Ik heb SFC /Scannow gedraaid maar ook dit vind geen probleem.
Wat kan hier aan de hand zijn. Ik vind het zeer vervelend dat de automatische slaapstand niet meer werkt
Ik hoop dat u mij kunt helpen en kijk uit naar uw bericht.
2
Welkom,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Dubbelklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Zeer bedankt Peter!
Ik heb de scan uitgevoerd en bijlagen toegevoegd, heb er even naar gekeken, maar mij zegt het niet zoveel..
Hoop dat dit van nut is en hoor graag weer van je.
Mvg,
Jos
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Stap 1:
We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Stap 2:
Download Afbeelding Speccy van Piriform.
Hiermee wordt een uitgebreide analyse van je computer gemaakt.
Let op: Indien tijdens de installatie gevraagd wordt om extra software "Google Chrome" te installeren, vink dit dan uit.

Rechtsklik op "Speccy" en klik op Als administrator uitvoeren.

Kies voor Nederlands (of Engels) en klik op Volgende(Next).
Na de analyse plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceer snapshot(Publish Snapshot)
Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
Een nieuw venster "Publiceer snapshot"("Publish Snapshot") verschijnt met daarin een link naar het analyse-rapport.
Kopieer en plak die link in je volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
Haal alle externe apparaten eens los, inclusief de netwerk verbinding. De monitor, muis en toetsenbord kan je aangesloten laten.
Gaat de computer dan wel in de slaapstand ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Hallo Peter,
Ik heb alles, zoals je aangaf, losgemaakt. De PC gaat dan inderdaad wel in de slaapstand.
Vervolgens alles weer aangesloten en daarna stuk voor stuk alles weer losgemaakt. Daarbij is gebleken dat de netwerkverbinding de boosdoener is. Als de kabel erin zit gaat de PC niet meer in de slaapstand.
Ik heb het modem, glasvezelkastje en draytec router allemaal uit- en na een paar minuten weer aangezet (reset). Echter helaas zonder resultaat, zodra de netwerkkabel erin zit werkt de slaapstand niet meer. Vreemd (?) is wel dat als de PC 'slaapt' en ik de netwerkkabel erin doe dat de PC dan niet actief wordt, hij blijft in de slaap.
Ik zag op jullie site ook iets van Driverfinder deze heb ik geinstalleerd en laten checken, Het blijkt dat er 24 (?) drivers niet up to date zijn. Wat dit ook mag betekenen.  Ik dacht dat driver finder gratis was, maar als ik de drivers wil laten update kost dat ca 25 euro. De vraag is, of dit de moeite waard is en zou helpen voor het probleem, of niet ?
Wat nu ?
Mvg,
Jos
8
Ik ken DriverFinder niet. Dergelijke programma's zijn meestal overbodig. Bovendien komt geld vragen om de 'zogenaamde'  problemen te verhelpen niet erg betrouwbaar over. Het updaten van drivers wordt meestal door de leverancier zelf geregeld.
De-installeer DriverFinder eens. Mogelijk dat dit programma of een ander programma regelmatig netwerk-activiteit veroorzaakt waardoor Windows de slaapstand-modus uitstelt.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
Dat zal ik doen, maar ik heb het pas geïnstalleerd (alleen om te scannen) ná de problemen begonnen waren.
Is het niet merkwaardig dat dit programma met de scan 24 niet up to dat drivers vindt ??
10
Is het niet merkwaardig dat dit programma met de scan 24 niet up to dat drivers vindt ??
Exporteer het resultaat van de scan als tekstbestand en post dit als bijlage.
Lukt het exporteren niet, maak er dan een screenshot van. Hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
12
Het systeem draait behalve het sleep issue verder prima ondanks de 24 zogenaamde niet up to date drives.
Dan lijken me driver updates ook niet nodig!
Eens kijken wat er gevonden is. Klik in je screenshot op de blauwe knop "Bekijk".
Maak opnieuw een screenshot en post de downloadlink.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
 Als ik op bekijk klik krijg ik een lijst van de 'verouderde' stuurprogrammas (in rode tekst) die ik in de eerste 6 screenshots heb geupload naar img dumper. Daarnachter heb ik 26 screenshots geupload van de tab  'actuele stuurprogramma's' (in groene tekst) 
15
Als ik op bekijk klik krijg ik een lijst van de 'verouderde' stuurprogrammas (in rode tekst) die ik in de eerste 6 screenshots heb geupload naar img dumper.
Post dan aub de 6 downloadlinks zodat we ze kunnen bekijken.

Ik ben ook nog wat aan het google-en geweest
Je computer ging wel de slaapstand als de netwerkkabel afgekoppeld is. Het is nu alleen uitpluizen welk programma daarvoor verantwoordelijk is.
De-installeer dat DriverFinder eens en meld het resultaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Windows 7”