Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

jordan77
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: Avast(desktop) Avast (Laptop)
AM: malware bytes eset online scanner
FW: windows 10

Win7 pe

di 17 jan, 2017 17:31:59

Hallo,

een paar jaar geleden heb ik eens een windows 7 PE stick aan gemaakt stond hier op de site nu werkt dat nog steeds op mijn windows10 desktop daar kan ik het gewoon inladen en mee werken, maar mijn laptop doet dat niet terwijl dat ook windows 10 is, ik krijg een heel ander scherm, de tekst in dat scherm:

GRub 4dos 0.4.6a 2015-09-15, root is 0xFF
proccessing the preset menu ...
if hang up, use`geometry --lbalsector(129) at the beginning

Ik heb hier geprobeerd een foto van te maken met mijn mobiel maar die kan ik hier niet uploaden, ongeldige bestands- extensie.

Heb het al een keer opnieuw er op gezet op usb stick maar ook dat wilt niet werken, rare is dat het bij de ander windows 10 wel werkt, ik heb dit gemaakt met rufus misschien is een ander prog. de oplossig..

pearl
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (3) Expert

Re: Win7 pe

di 17 jan, 2017 21:16:06

Heeft niets met W10 te maken want je start van de stick op als het goed is, enige wat het zou kunnen zijn dat de pc/notebook die niet wil de fast boot optie in die W10 heeft en die niet v.a. 0 wordt geboot.
Of is het een UEFI systeem?

GRub 4dos

Is het ook een dual-boot?

Je zou een W10PE van Gandalf kunnen gaan gebruiken, weet niet waarvoor je die W7PE gebruikt.
http://windowsmatters.com/2015/12/29/ga ... 2-29-2015/
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
http://www.piriform.com/docs/speccy/usi ... to-the-web

jordan77
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (1) Beginner
AV: Avast(desktop) Avast (Laptop)
AM: malware bytes eset online scanner
FW: windows 10

Re: Win7 pe

wo 18 jan, 2017 10:14:52

Het is een single boot met windows 10 op een bios systeem, heb daar wel een keer ubuntu opgestart maar dat was van een live cd/usb dus ubuntu heeft daarnooit op de hardschijf gestaan