Goedemiddag,
omdat ik vorige week zo goed geholpen ben met mijn probleem op de laptop vanwege een hoog CPU gebruik, probeer ik het ook maar eens met het volgende probleem.
Als ik bestanden van de ene naar de andere map wil kopiëren, krijg ik de melding "Windows verkenner werkt niet meer" en "Windows verkenner wordt opnieuw gestart", wat overigens niet gebeurd. Ik had dit probleem al eerder. Nadat ik de laptop opnieuw had geïnstalleerd werkte de verkenner wel zoals het moet. Maar nu opeens is het probleem weer daar. Terugzetten naar een eerdere datum heeft niet geholpen.
Wie weet er raad?
Debby
2
Download de portable (of installer) versie van Windows Repair Free/Pro naar je bureaublad.
Klik op Reboot to Safe Mode
Start Windows Repair Free/Pro opnieuw.
Klik op het tabblad Step 4:Optional (System File Check).
Klik op Do It.
Klik vervolgens op Step 5: Backup.
Maak een registerbackup en een systeemherstelpunt.
Klik dan op het tabblad Repairs.
Vink de volgende onderdelen aan:
02- Reset File Permissions (2)
02.01 - File Permissions C:\
04 - Register System Files
05 - Repair WMI
07 - Repair Internet Explorer
08 - Repair MDAC/MS Jet
10 - Remove Policies Set By Infections
14 - Remove Temp Files
23 - Repair File Associations (12)
23.04 - Repair Directory Association
23.05 - Repair Drive Association
23.06 - Repair exe Association
23.07 - Repair Folder Association
33 - Repair Performance Counters
Klik op Restart/Shutdown System.
Restart System → Start Repairs.
Doe dit wanneer je System File Check uitgevoerd hebt:
Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" & start notepad "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
Klik op Reboot to Safe Mode
Start Windows Repair Free/Pro opnieuw.
Klik op het tabblad Step 4:Optional (System File Check).
Klik op Do It.
Klik vervolgens op Step 5: Backup.
Maak een registerbackup en een systeemherstelpunt.
Klik dan op het tabblad Repairs.
Vink de volgende onderdelen aan:
02- Reset File Permissions (2)
02.01 - File Permissions C:\
04 - Register System Files
05 - Repair WMI
07 - Repair Internet Explorer
08 - Repair MDAC/MS Jet
10 - Remove Policies Set By Infections
14 - Remove Temp Files
23 - Repair File Associations (12)
23.04 - Repair Directory Association
23.05 - Repair Drive Association
23.06 - Repair exe Association
23.07 - Repair Folder Association
33 - Repair Performance Counters
Klik op Restart/Shutdown System.
Restart System → Start Repairs.
Doe dit wanneer je System File Check uitgevoerd hebt:
Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" & start notepad "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
11
Start op in de veilige modus.
Als het probleem van de verkenner niet voordoet in de veilige modus, kun je het probleem diagnosticeren in de selectieve opstart.
Als het probleem van de verkenner niet voordoet in de veilige modus, kun je het probleem diagnosticeren in de selectieve opstart.
13
Wellicht worden we wijzer van volgende logs:
Log 1:
Download MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.
Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".
Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.
Vink de volgende onderdelen aan:
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Log 2:
Log 1:
Download MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.
Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".
Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.
Vink de volgende onderdelen aan:
- Flush DNS
- Report IE Proxy Settings
- Reset IE Proxy Settings
- Report FF Proxy Settings
- Reset FF Proxy Settings
- List content of Hosts
- List IP configuration
- List Winsock Entries
- List last 10 Event Viewer Errors
- List Installed Programs
- List Devices (Only Problems)
- List Users, Partitions and Memory size
- List Minidump Files
- List Restore Points
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
- Upload het bestand hier: Daniel's Upload
- Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
- Klik op Toevoegen.
- Post de link in je reactie.
Log 2:
- Download Autoruns for Windows
- Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam "Autoruns.zip" uit.
- Klik vervolgens met de rechtermuisknop op autoruns.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren
- Ga naar File>Save, sla het op als AutoRuns.txt op je bureaublad.
- Selecteer tekst van het uitrolmenu als bestandstype:
- Upload het bestand hier: Daniel's Upload
- Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
- Klik op Toevoegen.
- Post de link in je reactie.