Plaats reactie
1
FSS.txt
Windows 7 Home, MS updates: zoeken maar gebeurd niets / wordt niets gedownload.

Laatste updates dateren van 24-4-2016, lijkt me sterk dat er sindsdien geen nwe updates meer
zijn gepubliceerd.

WindowsUpdateDiagnostic.diagcab werkt gedeeltelijk, geeft aan dat er geen nwe updates voor mijn pc beschikbaar zijn...

Ik heb zo het vermoeden omdat ik van de laatste updates niet alles heb toegestaan, zoals o.a. dat stiekeme windows 10 upgrade dingetje (en meer), dat nu dit probleem geeft.

zie ook draadje: viewtopic.php?f=335&t=19534" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT:

viewtopic.php?f=335&t=13384" onclick="window.open(this.href);return false;

Farbar Service Scanner, zie txt file

Batch script van fierefluiter werkt ook niet
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Laat eens kijken of Update foutcodes weergeeft.

Je kan beginnen met stoppen de optionele updates binnen te halen.
Open Windows Update → Instellingen wijzigen.
Vink uit de optie Aanbevolen updates op dezelfde manier ontvangen als belangrijke updates


Stap 1:
Download en installeer * AfbeeldingConEmu Stable Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: find /i "error" %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log > %UserProfile%\Desktop\update.log & start notepad %UserProfile%\Desktop\update.log

Post het log in je volgende reactie.


Stap 2:
Download WinUpdateFix.
Dubbelkik winupdatefix_1.3.exe om de tool te starten.

Klik op Créer un rapport de diagnostic & post het log.


Stap 3:
Open Afbeelding ConEmu Stable Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > %userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt & start notepad %UserProfile%\desktop\sfcdetails.txt

(Als dit laatste log leeg is, betekent dat er geen reparatie van systeembestanden heeft plaatsgevonden)
Post het log in je volgende reactie.

* Je kan i.p.v. ConEmu ook de Opdrachtregel met Administratorrechten gebruiken.


Tip: Kopieer en plak de regel in ConEmu (conform de instructie), zo krijg je precies wat gevraagd is.
N.B.:In de opdrachtregel plak je m.b.v. de rechtermuisknop → Plakken Afbeelding
Afbeelding
3
@Dorado
Farbar Service Scanner of Batch script van fierefluiter heeft toch iets gedaan, na zo'n 24 uur plots toch opeens updates gedownload, helaas tijdens installatie de meesten mislukt.
Nu weer hetzelfde, zoekt al een uur of zo weer nr updates, gebeurd weer niets. Zal jouw stappenplan eens proberen, alvast bedankt.
4
@Dorado:
Optionele updates haal ik nooit binnen, dus staat niet aangevinkt.

"find /i "error" %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log > %UserProfile%\Desktop\update.log & start notepad %UserProfile%\Desktop\update.log":

Met ConEmu of in Opdrachtprompt (met of zonder adminrechten): Toegang Geweigerd.
Met "updaterror.bat" (batchfiletje via kladblok) ook geen log behalve:
"---------- C:\WINDOWS\SOFTWAREDISTRIBUTION\REPORTINGEVENTS.LOG"

WinUpdateFix: geen relevante info behoudens: "De automatische updates zijn ingeschakeld maar
worden niet automatisch gedownload" en dat klopt (heb ik zo ingesteld).

Ook nog even "WindowsUpdateDiagnostic.diagcab" gerund, waren wat problemen welke zijn hersteld.

En de updates doen het nog steeds niet...
5
Volg de onderstaande instructies om de Afbeelding System Update Readiness Tool (SURT) van Windows uit te voeren.
Afbeelding
6
Tnx Dorado, zie je op meerdere fora actief (met een beetje googelen) met je goed bedoelde adviezen maar niets werkt.
Gisteren een voledige scan gedaan met McAfee en Malwarebytes, alles ok dus die M$ updates zijn dan ook weer niet zo belangrijk :)
Als M$ niet wil updaten dan maar lekker niet.

Ik blijf maar denken dat wanneer je de tricky en vervelende update "upgrade naar windows 10" hebt verwijderd, de ellende begint.

Bedankt voor t meedenken !

vr gr
Edit: nu opeens,zojuist, weer wel alle mislukte updates geinstalleerd nu enkel optionele updates beschikbaar, dus op een of andere manier is e.e.a. toch gelukt :)
8
dorado schreef:Geweldig dat het nu wel gelukt is :D

:dank: voor de melding.
Idd, blijft echter de vraag hoe en waarmee ik t feitelijk heb opgelost. Er leiden kennelijk meerdere wegen naar Rome. :dank:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”