Plaats reactie
16
Oké Geert, je hebt nu de beslissing genomen om Windows Defender uit te schakelen. Dat heb ik zelf ook gedaan op mijn Windows 7 pc. Ik had Defender enkel tijdelijk weer ingeschakeld om de instellingen van dat programma na te kijken. De meeste antivirusprogramma's beschermen je immers ook tegen spyware. En dat geldt zeker voor G DATA, wat jij gebruikt. Twee actieve antispywareprogramma's tegelijkertijd gebruiken kan je computer bovendien wat vertragen.

Mocht je nog vragen hebben of terug willen komen op je beslissing om Windows Defender uit te schakelen, dan lezen we dat hier wel.

Ik wens je weer veel computerplezier!

Even reagerend op je P.S.:
In het onderdeel Cleaner van CCleaner staat standaard een vinkje voor Windows Defender. Wanneer dat jouw probleem zou veroorzaken met de dubbele updates, dan zou iedereen daar last van moeten hebben die zowel CCleaner als Windows Defender gebruikt. Dan zouden we er ook veel vaker over gelezen hebben op de diverse computerforums. Dus nee, ik denk niet dat de dubbele updates daardoor veroorzaakt werden.
18
porrelaar schreef:Iedere keer wanneer er nieuwe definities zijn, zal het versienummer wijzigen (het nummer wordt hoger). Jij hebt een paar keer hetzelfde versienummer staan bij de Geschiedenis van updates en dat hoort niet. Ik vind het vreemd dat de medewerker van Microsoft zegt dat dit wel normaal zou zijn.
Ik had eigenlijk gehoopt op een uitgebreidere verklaring, nu blijft het enkel gissen naar het hoe en waarom. Om de dubbele updates uit de lijst te halen kan je het volgende proberen.
  • Open de map "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" en verwijder alle lokale update-bestanden, deze heb je immers niet meer nodig en kunnen veilig verwijderd worden. (zorg er wel voor dat Windows Update op dat moment niet actief is.)
  • Ga naar start uitvoeren en typ het commando cleanmgr gevolgd door enter.
  • Selecteer de systeemschijf en klik op Clean Up System Files / Systeembestanden opschonen.
  • Selecteer alles behalve Setup Log File / Installatielogboekbestanden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
19
Aan Maxstar,
Ik ga het laten bij het uitschakelen van Windows Defender (wat ik gisteren al gedaan heb). Dan zullen er ook geen updates hiervoor meer komen, denk ik.
Ik ben beperkt van tijd nu.
Bedankt voor de hulp.
Groeten,
Geert1964
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”