Plaats reactie
17
Hallo

Iets langer dan een week dan dat de bedoeling was. Maar er is eigenlijk weinig veranderd qua snelheid, eigenlijk blijft de pc erg traag. Vooral als ie uit slaapstand komt.
Ik kan de pc dan beter volledig uitzetten en opnieuw opstarten. Maar ook dan is ie in het begin niet vooruit te branden...


Mvrgr
Erik
18
Hallo,

Ga naar start > uitvoeren of type het commando msconfig in het zoekvenster van het startmenu.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Alles uitschakelen"
  • Klik op Toepassen en daarna op Ok en herstart de computer.
Hoe draait de pc nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
19
Sorry voor de late reactie... Ik heb eea uitgevoerd zoals je hebt aangegeven.
Heb toch een aantal dingen zoals bluetooth en mbt aansturing vd printer en antivirus aan moeten laten staan. Pc is wel wat sneller geworden maar niet echt heel veel sneller.
Ook, zoals ik al eerder aangaf, als de pc uit slaapmodus komt dan is het echt ernstig lang wachten geblazen. Zo erg dat ik dan beter volledig opnieuw kan opstarten, maar ook dan is het wachten niet echt kort.

Mvrgr

Erik
20
Erik2016 schreef:Sorry voor de late reactie... Ik heb eea uitgevoerd zoals je hebt aangegeven.
Heb toch een aantal dingen zoals bluetooth en mbt aansturing vd printer en antivirus aan moeten laten staan. Pc is wel wat sneller geworden maar niet echt heel veel sneller.
Ook, zoals ik al eerder aangaf, als de pc uit slaapmodus komt dan is het echt ernstig lang wachten geblazen. Zo erg dat ik dan beter volledig opnieuw kan opstarten, maar ook dan is het wachten niet echt kort.
Ik begrijp dat je deze dingen aanlaat staan maar mij ging het erom dat je dat even test (ze noemen het een schone opstart) zo kunnen we kijken of de pc dan wel goed reageert.
Daarna zet je hem in slaapstand en laat hem er dan weer uitkomen zo weet je of een programma tegen werkt.
Daarna schakel je alles weer in dat is/was de bedoeling van bovenstaande test.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
21
Oeps...Mijn excuses dan... :-[ ik was meer bezig met de werking van de zaken die ik al aan gaf. Zal er van de week opnieuw werk van maken.
ik gebruik (heb) ook heel veel fonts, zo'n 346, voor een ander programma..die allemaal in de \windows\font directory staan.
Kan het zijn dat daardoor eea heel veel trager wordt omdat die allemaal geladen moeten worden?
22
Erik2016 schreef:Oeps...Mijn excuses dan... :-[ ik was meer bezig met de werking van de zaken die ik al aan gaf. Zal er van de week opnieuw werk van maken.
ik gebruik (heb) ook heel veel fonts, zo'n 346, voor een ander programma..die allemaal in de \windows\font directory staan.
Kan het zijn dat daardoor eea heel veel trager wordt omdat die allemaal geladen moeten worden?
Ja als die steeds moeten worden geladen vertraagt dat zeker het opstarten uit slaapstand.
Als wat weer mee moet opstarten vertraag zeker om uit slaapstand te komen ;(
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
25
In veilige modus, sorry voor de wederom zeer late reactie, gaat alles eigenlijk normaal, vrij vlotjes dus...eigenlijk zoals ik het gewend was...
Ik zie wel bij msconfg, onder services, dat er veel dingen staan die mee opstarten, lijkt mij, die me niets zeggen zoals function discovery provider host en function discover resource publication..... :?:
Maar er zijn er vreselijk veel meer die me niks zeggen. :'(
26
Hallo,

Gaan we even mee kijken;

Download Afbeelding CCleaner naar het bureaublad. (Als je het nog niet gebruik hebt)
  • Installeer CCleaner en start CCleaner op na de installatie.
  • Klik in de linker kolom op Gereedschap en vervolgens klik je op Opstarten
  • Nu klik je rechtsonder in het programmavenster op Opslaan als tekstbestand en selecteer een locatie voor het opslaan van het tekstbestand.
  • Plaats de inhoud van dit tekstbestand in je volgende bericht als bijlage.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
27
Hierbij het startup txt bestand...

Ik had al wat dingen uitgevinkt waardoor eea wat sneller lijkt te verlopen ..
Geluid doet het weer.. had blijkbaar even iets verkeerds uitgevinkt. Firefox doet er nog steeds mega lang over om op te starten.. Zoals ook de office producten.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
28
Hallo,

Deze mag je via Ccleaner ook uitschakelen;

Ja HKCU:Run CCleaner Monitoring Piriform Ltd "C:\Program Files\CCleaner\CCleaner.exe" /MONITOR
Ja HKCU:Run OSDownloader "C:\Program Files\OSDownloader\OSDownloader.exe" AutoStart
Ja HKCU:Run OSDownloaderUpdate "C:\Program Files\OSDownloader\OSDownloaderUpdate.exe" "sleep"
Ja HKCU:Run RocketDock "C:\Program Files\RocketDock\RocketDock.exe
Ja HKCU:Run Spotify Web Helper Spotify Ltd "C:\Users\Erik\AppData\Roaming\Spotify\SpotifyWebHelper.exe"
Ja HKLM:Run Corel Update Helper Corel Corporation "c:\Program Files\Corel\Corel PaintShop Pro X8\pua.exe" /t
Ja HKLM:Run Samsung PanelMgr C:\Windows\Samsung\PanelMgr\SSMMgr.exe /autorun

Herstart je pc en doe ook eens een speedtest: http://www.speedtest.net/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats de uitslag daarvan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
30
Hallo,

We hebben alles gedaan wat mogelijk is, in denk dat je beter een her installatie kan doen.
Laten we je schijf eens na kijken;

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”