Hallo,
Op het http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopi ... =4&t=39322 forum heb ik onderstaand probleem neergelegd.. Ik ben echter toch doorverwezen naar dit forum..
Sinds enige tijd, enkele weken, is mijn pc heel erg traag geworden. Ik dacht eea via msconfig te kunnen oplossen maar dat bleek helaas niet het geval.
Mijn pc is niet een van de aller modernste maar heeft het nog altijd goed gedaan.Win7 draait er naar tevredenheid op.
De traagheid is er al met opstarten en wordt alleen maar erger. Wat me vooral opvalt is dat wanneer de pc uit hybernationmode komt het nog vele malen erger is qua traagheid.
Ik heb Rsit gedraaid en zou daarna ZOEK.exe draaie. Helaas ging dat niet, ook niet in veilige modus en ook niet dmv Hitmanpro (32bit) waar ik een opstartbare usbstick van had gemaakt.
Althans, HitmanPro werkte wel maar loste niet mijn probleem op.
Ook met een ultimate boot cd voor windows (xp) kon ik zoek.exe niet opstarten.
De pc start naar mijn idee goed op.. duurt alleen een hele tijd... minuten lang..
Daarna wordt ie trager en trager.. zeker nadat ie in slaapstand is geweest.
Kunt u mij / mijn pc, van deze traagheid afhelpen?
Mvrgr
Erik
2
Hallo,
Doe eens een scan met Malwarebytes en plaats het logje als bijlage, doe daarna het volgende;
Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Doe eens een scan met Malwarebytes en plaats het logje als bijlage, doe daarna het volgende;
Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
- Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
- Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
- Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
- Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
4
En graag een scan va Malwarebytes
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
6
Oke....Erik2016 schreef:Is bezig.. kan even duren
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
8
• Klik in de bovenbalk op "Geschiedenis".
• Klik vervolgens op de optie programmalogboeken.
• Je vindt nu zowel een scan-log als ook beschermingslogs.
• Dubbelklik nu op de vermelding "Scanlogboek".
• Er opent nu een nieuw venster: links onderaan zie je nu twee knoppen (Exporteer & Kopieer naar klembord).
• Klik nu op de knop Exporteer en kies voor Tekstbestand *(txt).
• Sla dit kladblok bestand op kies daarvoor bv. het bureaublad en sla het daar op onder vermelding van MBAM scanlog.
Doe daarvoor het volgende: start MBAM.Erik2016 schreef:Malwarebytes heeft gelopen...moet er ergens een log of txt bestand staan?
• Klik in de bovenbalk op "Geschiedenis".
• Klik vervolgens op de optie programmalogboeken.
• Je vindt nu zowel een scan-log als ook beschermingslogs.
• Dubbelklik nu op de vermelding "Scanlogboek".
• Er opent nu een nieuw venster: links onderaan zie je nu twee knoppen (Exporteer & Kopieer naar klembord).
• Klik nu op de knop Exporteer en kies voor Tekstbestand *(txt).
• Sla dit kladblok bestand op kies daarvoor bv. het bureaublad en sla het daar op onder vermelding van MBAM scanlog.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
9
Okido.. eea lijkt gelukt te zijn.. ben benieuwd wat er uit komt.. fijn weekend alvast.
Ik zag echter wel dat achter beschermingslog de datum van vandaag stond / staat en van het scanlog op 02-11-2015 ?????
Ik zag echter wel dat achter beschermingslog de datum van vandaag stond / staat en van het scanlog op 02-11-2015 ?????
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Als er bedreigingen zijn gevonden:
Klik op het recenste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Dat is raar, voer mbam nog eens uit volgens de volgende handleiding;Erik2016 schreef:
Ik zag echter wel dat achter beschermingslog de datum van vandaag stond / staat en van het scanlog op 02-11-2015 ?????
- Dubbelklik op Malwarebytes Anti-Malware om te starten.
- Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
- De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Als er bedreigingen zijn gevonden:
- Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
- Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik op het recenste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
12
Hallo,
Dat is mooi, doe het volgende;
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Open Kladblok. Klik op Start ? Alle Programma's ? Bureau-Accessoires ? Kladblok.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: C:\Users\Gebruiker\Desktop
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?
Zorg dat je Farbar Recovery Scan Tool vanuit de download map naar je bureaublad plaatst (dit is zeer belangrijk)
Dubbel klik op de tool zodat hij start.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de Fix knop
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht
Dat is mooi, doe het volgende;
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.
Open Kladblok. Klik op Start ? Alle Programma's ? Bureau-Accessoires ? Kladblok.
Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"
Code: Selecteer alles
start
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
AlternateDataStreams: C:\Windows:nlsPreferences [0]
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Restrictie <======= AANDACHT
HKU\S-1-5-21-2066147513-2526705454-1172821021-1000\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Restrictie <======= AANDACHT
S3 catchme; \??\C:\Users\Erik\AppData\Local\Temp\catchme.sys [X]
S3 Synth3dVsc; System32\drivers\synth3dvsc.sys [X]
S3 tsusbhub; system32\drivers\tsusbhub.sys [X]
S3 VGPU; System32\drivers\rdvgkmd.sys [X]
EmptyTemp:
end
Bij "Opslaan in" kies je: C:\Users\Gebruiker\Desktop
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?
Zorg dat je Farbar Recovery Scan Tool vanuit de download map naar je bureaublad plaatst (dit is zeer belangrijk)
Dubbel klik op de tool zodat hij start.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de Fix knop
Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
14
Hallo,
Hoe draait de pc nu?
Hoe draait de pc nu?
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie