Beste helpers.
Indien ik de vraag elders had moeten vragen, hoor ik het graag. Dan kan ik het alsnog op die plek vragen.
Ik heb een Acer Laptop waar Windows 7 op draait.
De laptop word echter steeds langzamer.
Als ik op ctrl alt del klik, en dan taakbeheer en vervolgens tabblad prestaties, dan zie ik dat CPU op 100% staat. Nu weet ik er niet veel van, maar dit lijkt mij niet goed.
Mijn vraag is of er iemand kan ontdekken waarom mijn laptop zo vreselijk traag is geworden en wat ik hier eventueel aan kan doen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Bij een vorig probleem is het perfect opgelost!!
Alvast bedankt.
Martin
2
Om uit te zoeken welk processen daarvoor verantwoordelijk zijn:
Klik in taakbeheer → tabblad Prestaties op Broncontrole.
Maximaliseer het venster
Maak de kolom beschrijving wat smaller door de rechterkant v/d kolom naar links te slepen
Klik op de kolom Gemiddeld CPU-verbruik
Je ziet nu welk processen het hoogste CPUverbruik hebben.
Post de schermafbeelding in je reactie.
Klik in taakbeheer → tabblad Prestaties op Broncontrole.
Maximaliseer het venster
Maak de kolom beschrijving wat smaller door de rechterkant v/d kolom naar links te slepen
Klik op de kolom Gemiddeld CPU-verbruik
Je ziet nu welk processen het hoogste CPUverbruik hebben.
Post de schermafbeelding in je reactie.
3
Hierbij de broncontrole.
http://www.filedropper.com/printscreenbroncontrole" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.filedropper.com/printscreenbroncontrole" onclick="window.open(this.href);return false;
4
Eens nagaan welke processen dan precies de traagheid veroorzaken. Dat kan m.i. aan de hand van volgende logs:
Log 1:
Download MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.
Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows 2000 en XP: dubbelklik op "MiniToolBox.exe".
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".
Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.
Vink de volgende onderdelen aan:
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Log 2:
De geel gemarkeerde lijnen (file not found) zijn achtergebleven entries van waarschijnlijk reeds verwijderde software.
De rood gemarkeerde lijnen houden een bepaald risico in (mal/spyware enz), of illegale software.
De blauw gemarkeerde lijnen geven de betreffende hoofdsleutels en subsleutels weer van het register waar de entries te vinden zijn.
Log 1:
Download MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.
Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Windows 2000 en XP: dubbelklik op "MiniToolBox.exe".
- Windows Vista,7,8,8.1 en 10: rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".
Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.
Vink de volgende onderdelen aan:
- Flush DNS
- Report IE Proxy Settings
- Reset IE Proxy Settings
- Report FF Proxy Settings
- Reset FF Proxy Settings
- List content of Hosts
- List IP configuration
- List Winsock Entries
- List last 10 Event Viewer Errors
- List Installed Programs
- List Devices (Only Problems)
- List Users, Partitions and Memory size
- List Minidump Files
- List Restore Points
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Log 2:
- Download Autoruns for Windows
- Pak vervolgens het ZIP-bestand met de naam "Autoruns.zip" uit.
- Klik vervolgens met de rechtermuisknop op autoruns.exe en kies voor de optie als administrator uitvoeren
- Ga naar File>Save, sla het op als AutoRuns.txt op je bureaublad.
- Selecteer tekst van het uitrolmenu als bestandstype:
- Upload het bestand hier: Daniel's Upload
- Klik op Bestand kiezen en navigeer naar het bestand dat je wilt uploaden.
- Klik op Toevoegen.
- Post de link in je reactie.
De geel gemarkeerde lijnen (file not found) zijn achtergebleven entries van waarschijnlijk reeds verwijderde software.
De rood gemarkeerde lijnen houden een bepaald risico in (mal/spyware enz), of illegale software.
De blauw gemarkeerde lijnen geven de betreffende hoofdsleutels en subsleutels weer van het register waar de entries te vinden zijn.
5
Hier is de bijlage en de link.
Ik hoop dat het goed is gegaan.............
http://www.daniel.vanmelzen.eu/uploads/ ... ONuGwV.txt" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik hoop dat het goed is gegaan.............
http://www.daniel.vanmelzen.eu/uploads/ ... ONuGwV.txt" onclick="window.open(this.href);return false;
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Stap 1:
Klik op Start → Configuratiescherm → Een programma verwijderen
Rechtsklik
Stap 2:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL /Q %UserProfile%\desktop\log.txt
ECHO Reconfigure Services>> %UserProfile%\desktop\log.txt
FOR %%S in (
"SABKUTIL"
"SABProcEnum"
"SpyHunter 4 Service"
"TuneUpUtilitiesDrv"
"TuneUp.UtilitiesSvc"
"UxTuneUp"
"WMPNetworkSvc"
) DO (
>>%UserProfile%\desktop\log.txt (
ECHO %%S
SC CONFIG %%S start= disabled
SC STOP %%S))
START notepad %UserProfile%\desktop\log.txt
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fix.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik → fix.bat → Als administrator uitvoeren
Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.
Stap 3:
Download het volgende bestand naar je bureaublad:
wuauserv.reg
Rechtsklik wuauserv.reg en kies voor “samenvoegen”
Herstart je pc
Stap 4:
Open de taakplanner m.b.v. [windowstoets & r] toetscombinatie → typ: taskschd.msc
Verwijder AVGPCTuneUp_Task_BkGndMaintenance
Laat verse logs zien van de eerdere instructies in je reactie
Klik op Start → Configuratiescherm → Een programma verwijderen
Rechtsklik
- AVG PC TuneUp 16.22.3
- AVG PC TuneUp 16.22.1.58906
- Spyhunter
Stap 2:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL /Q %UserProfile%\desktop\log.txt
ECHO Reconfigure Services>> %UserProfile%\desktop\log.txt
FOR %%S in (
"SABKUTIL"
"SABProcEnum"
"SpyHunter 4 Service"
"TuneUpUtilitiesDrv"
"TuneUp.UtilitiesSvc"
"UxTuneUp"
"WMPNetworkSvc"
) DO (
>>%UserProfile%\desktop\log.txt (
ECHO %%S
SC CONFIG %%S start= disabled
SC STOP %%S))
START notepad %UserProfile%\desktop\log.txt
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fix.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.
Rechtsklik → fix.bat → Als administrator uitvoeren
Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.
Stap 3:
Download het volgende bestand naar je bureaublad:
wuauserv.reg
Rechtsklik wuauserv.reg en kies voor “samenvoegen”
Herstart je pc
Stap 4:
Open de taakplanner m.b.v. [windowstoets & r] toetscombinatie → typ: taskschd.msc
Verwijder AVGPCTuneUp_Task_BkGndMaintenance
Laat verse logs zien van de eerdere instructies in je reactie
7
De laptop is wel iets sneller bij het opstarten, maar niet echt veel sneller bij het "werken".
Opmerking bij stap 1: AVG PC TuneUp 16.22.3 stond niet in de lijst; de twee andere wel.
Opmerking bij stap 3: Bij het herstarten kwam er een foutmelding. Deze was echter zo snel weer weg, dat ik niet kon zien wat er precies stond.
Opmerking bij stap 1: AVG PC TuneUp 16.22.3 stond niet in de lijst; de twee andere wel.
Opmerking bij stap 3: Bij het herstarten kwam er een foutmelding. Deze was echter zo snel weer weg, dat ik niet kon zien wat er precies stond.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Er verschijnt een foutmelding.
Zie link.
http://www.filedropper.com/foutmelding" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie link.
http://www.filedropper.com/foutmelding" onclick="window.open(this.href);return false;
12
Dan is dus wss het updateproces de oorzaak v/d traagheid.
Stap 1:
Start de Windowsupdate service op.
Stap 2:
Download en installeer ConEmu Stable Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(kopieer onderstaande vetgedrukte blauwe regel en plak deze in ConEmu)
Typ: find /i "error" %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log > %UserProfile%\Desktop\update.log & start notepad %UserProfile%\Desktop\update.log
Stap 3:
Download WinUpdateFix.
Dubbelklik winupdatefix_1.3.exe om de tool te starten.
Klik op Créer un rapport de diagnostic & post het log.
Stap 4:
Open ConEmu Stable Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(kopieer onderstaande vetgedrukte blauwe regel en plak deze in ConEmu)
Typ: findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > %userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt & start notepad %UserProfile%\desktop\sfcdetails.txt
Post de logs in je volgende reactie.
Stap 1:
Start de Windowsupdate service op.
Stap 2:
Download en installeer ConEmu Stable Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(kopieer onderstaande vetgedrukte blauwe regel en plak deze in ConEmu)
Typ: find /i "error" %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log > %UserProfile%\Desktop\update.log & start notepad %UserProfile%\Desktop\update.log
Stap 3:
Download WinUpdateFix.
Dubbelklik winupdatefix_1.3.exe om de tool te starten.
Klik op Créer un rapport de diagnostic & post het log.
Stap 4:
Open ConEmu Stable Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(kopieer onderstaande vetgedrukte blauwe regel en plak deze in ConEmu)
Typ: findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > %userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt & start notepad %UserProfile%\desktop\sfcdetails.txt
Post de logs in je volgende reactie.
13
Het was niet helemaal duidelijk. Er waren meerdere keuze mogelijkheden. Ik hoop dat ik de juiste heb gekozen.
Er verscheen geen rapport bij de ConEmu. Ik heb hier voor de zekerheid maar copy/paste gedaan.
De Windows update staat nog steeds open. Er zijn 69 belangrijke updates beschikbaar. Moet ik deze al starten?
Er verscheen geen rapport bij de ConEmu. Ik heb hier voor de zekerheid maar copy/paste gedaan.
De Windows update staat nog steeds open. Er zijn 69 belangrijke updates beschikbaar. Moet ik deze al starten?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
14
Kijk of de volgende instructie helpt (het juist configureren van de updateservices):
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL /Q %UserProfile%\desktop\log.txt
ECHO Reconfigure UpdateServices>> %UserProfile%\desktop\log.txt
FOR %%S in (
"eventlog"
"wuauserv"
) DO (
>>%UserProfile%\desktop\log.txt (
ECHO %%S
SC CONFIG %%S start= auto
SC START %%S))
FOR %%T in (
"BITS"
) DO (
>>%UserProfile%\desktop\log.txt (
ECHO %%T
SC CONFIG %%T start= demand
SC START %%T))
START notepad %UserProfile%\desktop\log.txt
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fix.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → fix.bat → Als administrator uitvoeren
Helpt dit niet om te updaten, post dan een vers eerste ConEmu.log
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST %UserProfile%\desktop\log.txt DEL /Q %UserProfile%\desktop\log.txt
ECHO Reconfigure UpdateServices>> %UserProfile%\desktop\log.txt
FOR %%S in (
"eventlog"
"wuauserv"
) DO (
>>%UserProfile%\desktop\log.txt (
ECHO %%S
SC CONFIG %%S start= auto
SC START %%S))
FOR %%T in (
"BITS"
) DO (
>>%UserProfile%\desktop\log.txt (
ECHO %%T
SC CONFIG %%T start= demand
SC START %%T))
START notepad %UserProfile%\desktop\log.txt
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fix.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → fix.bat → Als administrator uitvoeren
Helpt dit niet om te updaten, post dan een vers eerste ConEmu.log
15
Window update blijft hangen. Ik kan hem niet uitzetten.
Ik heb de "eerste "conemu nu derde genoemd, omdat de andere twee nog op mijn bureaublad staan.
Ik moest mijn laptop opnieuw opstarten... deed niks meer
Ik heb de "eerste "conemu nu derde genoemd, omdat de andere twee nog op mijn bureaublad staan.
Ik moest mijn laptop opnieuw opstarten... deed niks meer
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.