Plaats reactie
1
Ik hoop dat ik in het juiste forumgedeelte zit..

Ik heb al ruim een week problemen met een extreem CPU gebruik. Deze staat constant op 100% en wordt zeer waarschijnlijk veroorzaakt door Windows Update.

Ik ben door het Hijackthis forum naar hier verwezen, in dit topic: http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopi ... =4&t=39284" onclick="window.open(this.href);return false;

We hebben dus al veel gedaan, en alle logjes staan ook daar.

Ik kan bijna niks doen met de laptop doordat een hostproces alle CPU opslurpt. Ik heb Windows update gereset, maar als er daarna naar updates gezocht wordt, duurt dit oneindig lang er wordt er dus niks gevonden.


Alvast bedankt voor de hulp!
2
Beste maarten1976,

Om te bepalen welke proces het meeste CPU-tijd verbruikt is het noodzakelijk sortering toe te passen.

Start Taakbeheer, open het tabblad Processen en klik op de kolomnaam CPU. Als nu de eerste paar waarden allemaal "00" zijn, klik je nogmaals op CPU. Wat we verwachten is een overzicht waarbij de eerste waarden allemaal gevuld zijn (bijvoorbeeld "26", "12", '03", "00", "00" etc.

Maak een screenshot en plaats dat bij je volgende bericht.
Afbeelding
5
Ik heb het artikel doorgelezen, maar wil je dat ik hier ook iets mee doe?

Als de CPU weer 100% staat te draaien, stop ik de Hostproces dat zoveel CPU vraagt. Ik kan dan weer gewoon alles doen, totdat het proces weer begint.

Als dit Windows update is, wil ik natuurlijk niet dat dit verwijderd wordt. Ik heb het idee dat Windows update een fout bevat, waardoor er niks gevonden wordt/geïnstalleerd wordt.

Welke stappen wil je dat ik onderneem?
6
Eerst ff uitzoeken waarom het cpu gebruik zo hoog is.
Stop in het services venster eens Windows Update en kijk hoe het cpu gebruik is en meld dat in je reactie.
(We zullen daarna proberen de update problemen aan te pakken) Afbeelding
Afbeelding
8
Ok, start de updateservice eerst

Wil je de volgende opdrachten uitvoeren?



1.Download en installeer Afbeelding ConEmu Stable Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: find /i "error" %windir%\SoftwareDistribution\ReportingEvents.log > %UserProfile%\Desktop\update.log & start notepad %UserProfile%\Desktop\update.log



2. Download WinUpdateFix.
Dubbelklik winupdatefix_1.3.exe om de tool te starten.

Klik op Créer un rapport de diagnostic & post het log.



3. Open Afbeelding ConEmu Stable Installer
Rechtsklik ConEmu → Als administrator uitvoeren
(gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > %userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt & start notepad %UserProfile%\desktop\sfcdetails.txt
Afbeelding
9
Ik heb alles gedaan, bij stap 1 werd alleen een kladblok geopend met weinig info.
update.log
WinUpdateFix.txt
sfcdetails.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
Mmm, waarom duurt het dan zo lang, dat zoeken naar en installeren van updates?


Ik ga eens kijken of er iets gebeurt bij het zoeken van de updates!
13
De laptop heeft een uurtje of 11 gezocht naar updates, er was voor 1GB (!!) aan updates gevonden (vandaar het lange wachten denk ik).

Het installeren werkte ook niet helemaal, er gebeurde gewoon weer niks. Ik heb de laptop opnieuw opgestart en toen had hij wel updates gedownload. Na uuren kooien/ opnieuw opstarten wachten/hopen etc zijn er gisteren een hoop updates geinstalleerd.
Ik heb hem vandaag nog niet aangehad, dus ik weet niet hoe het nu is.


Eens kijken hoe het de komende dagen gaat... Ik hou je op de hoogte!
14
Er komen blijkbaar nog steeds updates updates binnen, aangezien ik elke keer als ik de laptop uitzet, er een scherm komt waarin vermeld wordt dat er updates geinstalleerd worden.

Ik heb wel een probleem met de installatie van Windows Security Essentials, dit lukt namelijk niet!!! Ik heb alles op de site van Windows al geprobeerd mbt problemen bij installatie van MSE, maar hij blijft een foutmelding geven.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”