Plaats reactie
1
Ongelofelijk wat M$ nu weer flikt:
Heb ik van de week net een verse W7 geinstalleerd, met de vervelende maar wel belangrijke? 221 MS updates, start ik vandaag systeem op en krijg de melding:
Installeer NU Windows 10 en anders gebeurd dat vannacht ?! Verder geen optie om dat niet te willen. En dat wil ik ook helemaal niet!

Voor iedereen die daar ook van schrok en dat niet wil is er een simpele oplossing:

Microsoft installeerd, als je automatische updates hebt ingeschakeld, heel sneaky als zogenaamde "belangrijke update" KB3035583 ! De upgrade naar W10.
Ga naar configuratiescherm/programma's en onderdelen/Geinstalleerde updates weergeven. Zoek naar KB3035583 en verwijderen. Reboot.
Ga naar Start/Windows updates zoek deze update en met rechtsklik verberg deze update. Reboot en check nog een keer en klaar met die onzin.

En de finale oplossing? Want MS is ook niet dom , ze komen telkens met nieuwe grapjes, check altijd wat je installeerd! (Info)
En dan op je systeem natuurlijk nog even de MS updates uitschakelen. En dan op elke 2e dinsdag vd maand zelf even checken wat ze in de aanbieding hebben ;)

Succes !
2
Zou de voorwaarden er maar eens op naslaan, je bent daarmee akkoord gegaan en als je die auto update aan hebt staan lijkt mij dat logisch.
Je hebt windows in bruikleen en totaal geen rechten over het product.

Ga over op Linux, heb je dat gedoe niet alhoewel je ook uit moet kijken om niet de verkeerde Mint te gebruiken..... :w00t:
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
3
In principe hanteren Linux en Mac OS een gelijkaardige upgrade-procedure voor een complete OS-upgrade. Microsoft heeft de huidige uitrol van Windows 10 daar dan ook wel op gebaseerd.
Zelf ben ik niets anders dan positief over Windows 10, naar mijn idee komen de meeste problemen dan ook voort uit het feit dat er een upgrade wordt gedaan op een (deels) corrupt systeem.
Soms lees je het ook op het forum dat men een upgrade heeft uitgevoerd om daarmee de problemen in Windows 7 of 8 op te lossen. Helaas is het dan vaak nog lastiger om de oorzaak te achterhalen en er een oplossing voor te vinden.
Sandra schreef:Installeer NU Windows 10 en anders gebeurd dat vannacht ?! Verder geen optie om dat niet te willen. En dat wil ik ook helemaal niet!
Dat venster staat bij mij al maanden in beeld op één van mijn PC's, zo lang je nergens op klikt wordt er ook geen upgrade uitgevoerd. Ook niet 's nachts.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Tja natuurlijk zal ik ergens wel akkoord zijn gegaan met bepaalde voorwaarden maar de manier waarop W10 gepusht wordt lijkt me discutabel.
(Stiekume) Upgrade naar W10 zou m.i. een optionele update moeten zijn.
OK Maxstar, leek me dat het idd 's nachts geinstalleerd zou worden vandaar mijn research ;)
Hoe dan ook, probleem vooralsnog opgelost, totdat MS met een nwe tricky update komt, kan je op wachten.
En of W10 zo prettig is weet ik niet, hoor en lees veel ellende, ik blijf nog een paar jaar met W7 en daarna worden we toch gedwongen om
nr n nw OS over te stappen dat gaat al een tijdje zo he.....
5
@ Sandra,
Sandra schreef:Installeer NU Windows 10 en anders gebeurd dat vannacht ?! Verder geen optie om dat niet te willen. En dat wil ik ook helemaal niet!
De optie is gewoon op het rode kruisje klikken dan verdwijnt dat scherm ;D

Automatische updates in- of uitschakelen.

Wijzigen hoe updates worden geïnstalleerd door Windows of hoe u op de hoogte wordt gesteld van updates.

Opties voor het instellen van Automatische updates op uw computer.

Ook interessant deze link om eens lezen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
@iEscape bedankt maar dat had ik dus al zelf allemaal al gevonden en hier geschreven ;)
Gewoon KB3035583 doorspoelen en je bent van dat gezeik af.

En voor de liefhebbers, spoel dit ook maar meteen ff door:

Waarschuwing: gaat ff duren hoor :D

KB2952664
KB2977759
KB3021917
KB3075249
KB3080149
KB3083710
KB3083324
KB3090045
KB3112343
KB3022345
KB3068708
8
Zou de voorwaarden er maar eens op naslaan, je bent daarmee akkoord gegaan en als je die auto update aan hebt staan lijkt mij dat logisch.
Je hebt windows in bruikleen en totaal geen rechten over het product.
Nee dat is niet logisch. Je hebt wel degelijk rechten. Je hebt betaald voor een Windows 7 licentie en niet voor een Windows 10 licentie, men kan je dus ook niet verplichten om die Windows 10 licentie af te nemen, ook al doen ze dat pushen.

Dit soort meldingen voor Windows update kun je trouwens ook weg krijgen door de updates te verbergen, je ziet ze alleen als je handmatig updates doet.

Verder is er ook nog een tooltje wat je kunt gebruiken, dan ben je van al die onzin af, want Microsoft heeft het klaarblijkelijk nodig gevonden de eenvoudige methode om die rotreclame te verwijderen bijna onmogelijk te maken, of in elk geval vele malen moeilijker, hij blijft terug komen tegenwoordig.
Gewoon KB3035583 doorspoelen en je bent van dat gezeik af.
Ja tot de volgende reboot. ;)

Er zijn ook tooltjes voor die het een stuk makkelijker maken.
GWx Control Panel oftewel GWX stopper. Gebruik op eigen risico uiteraard.
Greetings, Black Tiger.
10
Wat wil je hier nu mee zeggen? Ik zeg toch immers zelf ook dat het om een licentie gaat?
Maar het is wel een licentie waar je voor betaald en je hebt wel degelijk rechten als je ergens voor betaald.
En het is ook zo dat je voor een Windows 7 licentie betaald en men dus niet je kan verplichten een Windows 10 licentie te nemen waar je niet voor betaald hebt.

Daarnaast is er ook nog de auteurswet die prevaleert op software voorwaarden of licenties, omdat de auteurswet ouder is. Zo is het bijv. ook toegestaan je software te verkopen aan derden indien je dan wel die software zelf niet meer gebruikt en verwijderd hebt. Iets wat in vele licenties ook niet toegestaan is.
Dat noemen ze uitputtingsrecht, en bij tweedehands kun je dan nog sterkere rechten hebben als koper:
http://www.itenrecht.nl/index.php?//HvJ ... ////30839/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vergelijk het met Algemene Voorwaarden. Daar kun je als bedrijf in zetten wat je wilt, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook allemaal rechtsgeldig is, ook al heb je er voor getekend.;)
Greetings, Black Tiger.
11
@Black Tiger: idd tot de volgende reboot want die gasten zijn ook niet dom;) Voorlopig ben ik wel weer even van dat W10 gezeik af.
Jaja ik ken gwx, los het echter liever zelf op. Tnx !
12
@Sandra: Volgens mij hoort dit er dan ook bij:
Vervolgens rebooten, Windows opnieuw naar updates laten zoeken en de bereffende updates verbergen.
En vergeet niet de eventueel aanwezige (verborgen systeem)folder "$windows.~BT" op je c:-schijf te verwijderen. Die is immers zo'n 3 GB groot en heb je niet nodig als je geen Win10 wilt.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
13
Veng schreef:@Sandra: Volgens mij hoort dit er dan ook bij:
Vervolgens rebooten, Windows opnieuw naar updates laten zoeken en de bereffende updates verbergen.
Dat schreef ik al ;)
Veng schreef: En vergeet niet de eventueel aanwezige (verborgen systeem)folder "$windows.~BT" op je c:-schijf te verwijderen. Die is immers zo'n 3 GB groot en heb je niet nodig als je geen Win10 wilt.
Idd is niet aanwezig maar bedankt voor het meedenken.
14
@Sandra: Ah. Juist. In een eerdere post. Zijn we het in elk geval eens :good:
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”