Plaats reactie
1
Goedenavond, zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Mijn HP laptop (5jr. oud) was al niet meer de snelste, maar goed genoeg voor mij. Kleine week geleden zijn er updates geïnstalleerd, en dat kostte de laptop veel tijd. Daarna is het helemaal niks meer, super traag en slaat vast bij de kleinste handeling. Uit wanhoop een aantal keer via de startknop opnieuw opgestart; af en toe werkt 'ie dan ineens best redelijk, maar de meeste keren is het traaaaag! Iemand een idee hoe ik 'm weer normaal krijg? Daarnaast is sinds die update ook Microsoft Security Essentials ermee opgehouden. Ik vraag me ook af; heeft dit te maken met het updaten naar Windows 10? Zie het steeds in mijn beeldscherm opkomen, maar doordat ik over veel problemen daarmee laa, heb ik dit uitgesteld. Ik dacht... zodra ik echt een nieuwe laptop moet kopen, dan begin ik wel aan Windos 10 ;). Ik hoop dat iemand een idee heeft hoe ik dit kan oplossen. Alvast bedankt!!
2
Hallo,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Bedankt, ik heb de scan gedaan en bestanden bijgevoegd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Hallo,

Dat Microsoft Security Essentials niet meer werkt klopt, want in Windows 10 zit deze namelijk al ingebouwd onder de naam Windows Defender.
Je mag Microsoft Security Essentials dan ook via de softwarelijst bij programma's en onderdelen verwijderen.
Laat daarna maar even weten of er verbetering merkbaar is in de snelheid.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Ja, ik geloof dat dit de oplossing was... Er wordt nu ineens ook Windows Defender gestart. Fijn dat dit probleem zo makkelijk kon worden opgelost ;) Heb ik nog 1 vraag: moet ik mijn laptop upgraden naar Win.10 of gewoon met Win.7 blijven gebruiken tot hij er de brui aan geeft?
6
Hallo,

De upgrade naar Windows 10 kan zeker voordelen hebben, mocht het niet bevallen kan je immers altijd weer terug naar Windows 7.
Mocht je de upgrade nog een tijdje willen uitstellen dien je Microsoft Security Essentials nu wel opnieuw te installeren, want Windows Defender in Windows 7 is dus niet de Defender van Windows 10 wat de opvolger van MSE is.
Microsoft heeft het wat dat betreft qua naamgeving niet makkelijker op gemaakt... ;)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Aaah, weer wat geleerd, ik dacht dat als ik over zou gaan naar 10, dat ik niet meer terug zou kunnen naar 7 als het niet goed zou gaan ofzo. Zal eerst alles even goed back-uppen en dan overstappen :). Dank voor de hulp!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”