Plaats reactie
1
Hallo,


Ik ben naar dit forum verwezen door abbs.
De laptop heeft en window7 en ubuntu. Bij het opstarten sluit de laptop zich af voordat de keuze mogelijkheid windows, ubuntu enz op het scherm verschijnt. Na een aantal pogingen start de laptop toch en krijg ik het keuze menu wel. Hierna werkt de laptop normaal.
Link van abbs viewtopic.php?f=206&t=19304&sd=droetr" onclick="window.open(this.href);return false;



Groet,
Frans
2
Hallo,

Ik heb het andere topic even doorgenomen, maar probeer de laptop eens zonder accu op te starten dus alleen via het netstroom.
Als de laptop nu wel normaal doorstart kan het wellicht wel eens een storing met betrekking tot de accu zijn, dit mede vanwege het feit dat deze niet volledig opgeladen kan worden.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
hallo maxstar,

Het probleem blijft hetzelfde. Het lampje van de harde schijf knippert even daarna gaat het lampje van de optisch schijf branden, daarna start hij weer opnieuw op. Dit herhaald zich een aantal keren. Het aantal is niet iedere keer even vaak.

Groet ,
Frans
5
het is niet gelukt om hier achter te komen. omdat de laptop steeds weer opnieuw opstart. ik heb dat een paar weken geleden in de bios bekeken, als ik me goed herinner staat de hybride schijf als boot.

groet Frans
6
Oké dus ook direct bij het benaderen / openen van de BIOS start het systeem direct opnieuw op?
Zoals ik het nu zie vermoed ik dat er sprake is van een fysiek hardware probleem.
Wat je kan proberen is het volgende.

1. Verwijder de SSHD eens en kijk of het systeem dan ook spontaan herstart wanneer je de BIOS wilt openen.
2. Controleer ook de geheugenmodules eens en plaats deze desnoods even opnieuw in de geheugensloten.

Een slecht contact van de SSHD of het geheugen zou immers ook de oorzaak kunnen zijn.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
7
Hallo,

Het is geen ssd schijf maar een hybride. Ik zal vandaag de laptop open maken ende verbinding met de hybride schijf en het geheugen eens loshalen en weer vast zetten.
Ik meld nog hoe het is afgelopen.
Bedankt voor de hulp.


Groet Frans
10
Hallo,

Ik heb de laptop uit elkaar gehaald. Er zat in de ventilator heel veel stof (leek op vilt). Ventilator met stofzuiger schoongemaakt.
Nu werkt de laptop weer als vanouds.

Bedankt voor de hulp.

Frans
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”