Plaats reactie
1
In een wat trage Asus eeePC is de 250GB HD vervangen door 250GB SSD.
De bestaande HD met Windows 7 is gekloond naar de SSD.
De snelheidswinst die een SSD zou zijn tov een HD is echter nauwelijks merkbaar.
De RAM module van 2GB is getest is geeft geen fouten aan.
De BIOS was al up-to-date.

Daarna de HD teruggeplaatst en de laptop hersteld naar de fabrieksinstellingen en de Windows Updates geïnstalleerd.
Opnieuw de HD gekloond naar de SSD.
Weer is er nauwelijks snelheidswinst merkbaar.

Het lijkt me dus een hardware issue of is er andere oorzaak of oplossing ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Mss vind je aanknopingspunten:
Ik lees wel wat over AHCI en IDE maar in de bios staat alleen IDE.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
Ik ken ook neit ale ins en outs. Lees heir ook eens: http://www.differencebetween.net/techno ... i-and-ide/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik neem aan dat er bij je SSD een progje zat om e.e.a. goed in te stellen. Bij mijn Samsung zat dat in elk geval wel.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
5
Ik neem aan dat er bij je SSD een progje zat om e.e.a. goed in te stellen. Bij mijn Samsung zat dat in elk geval wel.
Er zat alleen een licentie sleutel bij voor Acronis True Image HD, hiermee is de HD gekloond.

Wat moet er nog 'goed ingesteld' worden ?
Een IDE aansluiting zit trouwens niet op de HD en SSD, wel een SATA aansluiting.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
Heb je al Windows rechtstreeks op de SSD vers geinstalleerd?
De indeling van een SSD is anders dan van een klassieke HD.. klonen wordt vaker afgeraden.....
7
http://www.theben.nl/tips_tricks/hardware/ssd.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Alignment controleren.

Voor het klonen eerst alles wat niets met Microsoft, drivers en anti-virus uitvinken in msconfig bij opstarten en services uitvinken.
Alle onnodige zaken die mee opstarten kunnen de boel vertragen.

Geen gele uitroeptekens in apparaatbeheer?
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
8
@Andre@home
De indeling van een SSD is anders dan van een klassieke HD.. klonen wordt vaker afgeraden.....
Geen Windows 7 DVD beschikbaar en geen DVD speler.
Als Acronis een volledige kloon heeft gemaakt moet de herstelpartitie ook op de SSD staan.

@pearl,
Alignment controleren.
Uitkomst is een geheel getal: 26212352
Voor het klonen eerst alles wat niets met Microsoft, drivers en anti-virus uitvinken in msconfig bij opstarten en services uitvinken.
Was al gedaan.
Geen gele uitroeptekens in apparaatbeheer?
Nee.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
PeterJ schreef:@Andre@home
De indeling van een SSD is anders dan van een klassieke HD.. klonen wordt vaker afgeraden.....
Geen Windows 7 DVD beschikbaar en geen DVD speler.
Als Acronis een volledige kloon heeft gemaakt moet de herstelpartitie ook op de SSD staan.
Haal de registratie key uit het register....
En zet een gedownloade of geleende DVD met Rufus als een iso op usb en je kunt het wel installeren...

PS: je maakt een denkfout.. het feit dat de herstelpartitie er ook op staat ... heeft niks te maken met het feit dat bij een Win7 installatie op een SSD anders is dan op een klassieke HD....

Kijk hier maar eens tussen... je leest vaak... probeer het maar als het niet echt lekker loopt.... verse installatie uitvoeren...
https://www.google.nl/search?q=%22windo ... 3&ie=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;
10
... het feit dat de herstelpartitie er ook op staat ... heeft niks te maken met het feit dat bij een Win7 installatie op een SSD anders is dan op een klassieke HD....
Even voor de duidelijkheid, de herstelpartitie op de SSD gebruiken levert geen verbetering op ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
12
Alignement is niet juist.
Waarom niet ?
De andere website meldt:
De alignment is te controleren via: Start > command msinfo32 > Systeemoverzicht > Onderdelen > Opslag > Schijven
Kijk bij partitie 0 naar het getal achter startoffset staat.
Deel dit getal door 4096, als er een heel getal uitkomt, zoals 256 of 512 of 1024 dan is de disk aligned.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
Hoi Peter,

Mocht je twijfelen over de aligment van de SSD dan download AS SSD, installatie ie niet nodig.

Start AS SSD en als het is opgestart kijk je even Afbeelding Dan weet je gelijk of je aligment goed is.
Groetjes Dasle
14
Hoi Dasle,

Nu komen we ergens. AS SSD Benchmark geeft aan pciide - BAD. Afbeelding Als ik vervolgens op Start klik worden de gegevens ingevuld maar ergens gaat er iets mis en loopt Windows compleet vast.
De eindscore is: Read: 38, Write: 49
Daaronder staat: 110
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
15
Dit komt doordat je HD in IDE mode werkt, heb zelf ook een Asus Eeepc gehad en daar kon ik wel kiezen voor AHCI mode.
Vermeld eens het juiste type en modelnummer, dan probeer ik een manual op te zoeken.
Groetjes Dasle
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”