PC start alleen in Safe mode

Stel hier uw vragen met betrekking tot Windows 7
Gebruikersavatar
Dropbox
Permanent verbannen
Permanent verbannen
Berichten: 1342
Lid geworden op: 06 mei 2015 17:57
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro
AV: Emsisoft Internet Security
Locatie: 127.0.0.1

#16

10 nov 2015 15:13

Hallo,
Ik vraag mij af of de oorzaak kan liggen bij mijn vorig pc probleem dat nog niet is opgelost.
Ik ben dan wel slim, maar niet zo slim dat ik dat weet of gaat het om het probleem hieronder (lees boven).

Sinds wanneer had je dat probleem, is het mogelijk om met systeemherstel terug te gaan naar een eerdere staat om te kijken of we dan de oorzaak kunnen vinden?
Gebruikersavatar
Laurens27
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 nov 2015 14:50
OS: Windows 7
AV: Bitdefender
FW: Bitdefender
Locatie: Leiden
Contacteer:

#17

10 nov 2015 19:36

Systeem herstel werkt niet. Ik krijg steeds te lezen dat ik de Firewall en virusscanner uit moet doen. Dat heb ik verschillende keren gedaan, systeemherstel opgestart, maar dan krijg ik steeds het zelfde te lezen.
Gebruikersavatar
Dropbox
Permanent verbannen
Permanent verbannen
Berichten: 1342
Lid geworden op: 06 mei 2015 17:57
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro
AV: Emsisoft Internet Security
Locatie: 127.0.0.1

#18

10 nov 2015 19:47

Hallo,

Ben je in het bezit van een installatie medium van WIndows 7?
Gebruikersavatar
Laurens27
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 nov 2015 14:50
OS: Windows 7
AV: Bitdefender
FW: Bitdefender
Locatie: Leiden
Contacteer:

#19

10 nov 2015 20:07

Ja, ik heb een disc.
Gebruikersavatar
Dropbox
Permanent verbannen
Permanent verbannen
Berichten: 1342
Lid geworden op: 06 mei 2015 17:57
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro
AV: Emsisoft Internet Security
Locatie: 127.0.0.1

#20

10 nov 2015 20:25

Hallo,

Start de computer op van de Windows 7 DVD.
  • Klik bij het scherm "Install Windows" op "Next"
  • Klik in het volgende scherm op "repair your computer"

    Afbeelding
  • Kies in het volgende scherm de Windows installatie en klik op "Next"

    Afbeelding
  • Kies in het onderstaande scherm de "Startup Repair"
Afbeelding

Laat even weten of je hierna weer normaal kan starten zodat we verder kunnen gaan.
Gebruikersavatar
Laurens27
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 nov 2015 14:50
OS: Windows 7
AV: Bitdefender
FW: Bitdefender
Locatie: Leiden
Contacteer:

#21

10 nov 2015 20:48

Sorry, maar ik moet er vandoor. Ik zal morgen eraan beginnen. Verlies ik geen data hiermee?
Gebruikersavatar
Dropbox
Permanent verbannen
Permanent verbannen
Berichten: 1342
Lid geworden op: 06 mei 2015 17:57
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10 Pro
AV: Emsisoft Internet Security
Locatie: 127.0.0.1

#22

10 nov 2015 20:50

Hallo,

Geen probleem, morgen is het een nieuwe dag. ;)
Verlies ik geen data hiermee?
Nee. :-)
Gebruikersavatar
Laurens27
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 nov 2015 14:50
OS: Windows 7
AV: Bitdefender
FW: Bitdefender
Locatie: Leiden
Contacteer:

#23

11 nov 2015 15:42

Ik ben meer dan een uur bezig geweest, maar ik kan de computer niet van de dvd opstarten. En als ik de dvd gewoon open, dan is er geen reparatie knop aanwezig.

Na 21.00 uur moet ik vaak werken.

Groet,
Laurens.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41940
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 4
Ontvangen likes: 6
Contacteer:

#24

12 nov 2015 07:55

Hallo,

Heb je wel de bootsequence in de BIOS aangepast zodat de optische drive als "first boot device" staat ingesteld.
Gebruikersavatar
Laurens27
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 nov 2015 14:50
OS: Windows 7
AV: Bitdefender
FW: Bitdefender
Locatie: Leiden
Contacteer:

#25

12 nov 2015 11:02

Dat heb ik inderdaad gedaan. Maar het werkte niet.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41940
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 4
Ontvangen likes: 6
Contacteer:

#26

13 nov 2015 09:47

Hallo,

Voer het onderstaande eens in de veilige modus uit, dan kunnen we in ieder geval even kijken of er geen ongewenste software in het spel is.

Download Afbeelding RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op. Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

RSIT Uitvoeren
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuisknop op RSIT.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Als u RSIT de eerste keer uitvoert zal HijackThis gedownload worden als deze niet aanwezig is, sta dit vervolgens toe door op "I accept" te klikken.
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" geopend.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Gebruikersavatar
Laurens27
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 nov 2015 14:50
OS: Windows 7
AV: Bitdefender
FW: Bitdefender
Locatie: Leiden
Contacteer:

#27

13 nov 2015 19:55

Bedankt voor je suggestie, maar ik kan niks downloaden, ook niet als ik google of mozilla of IE als administrator uitvoer.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41940
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 4
Ontvangen likes: 6
Contacteer:

#28

14 nov 2015 08:18

Hallo,

Heb je wel verbinding met internet in de veilige modus met netwerkmogelijkheden?
Is dat niet het geval zet RSIT dan b.v. even met een USB-Stick vanaf een andere computer over op de probleem PC.
Gebruikersavatar
Laurens27
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 nov 2015 14:50
OS: Windows 7
AV: Bitdefender
FW: Bitdefender
Locatie: Leiden
Contacteer:

#29

14 nov 2015 19:24

Hardstikke fijn dat je mij hiermee helpt!!!!!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 41940
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Gegeven likes: 4
Ontvangen likes: 6
Contacteer:

#30

15 nov 2015 08:06

Hallo,

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
Zoek.exe uitvoeren (voor meer informatie kunt u deze handleiding raadplegen)
Wanneer u problemen ondervindt bij het uitvoeren van dit programma of bepaalde foutmeldingen te zien krijgt laat dit dan even weten in uw bericht.
  • Klik met de rechtermuiknop op Zoek.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    chromelook;
    firefoxlook;
    torpigcheck;
    type "%systemdrive%\boot.ini" >>"%temp%\log.txt";b
    installedprogs;
    autoclean;
    startupall;
    services-list;
    filesrcm;
    
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht na de herstart geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw, de log verschijnt dan alsnog.
  • Voeg nu het geopende logbestand in het volgende bericht als bijlage. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Plaats reactie

Terug naar “Windows 7”