Plaats reactie
1
Hallo,
Sinds vanochtend krijg ik de vreemde melding op mijn bureaublad dat mijn legale win7 illegaal zou zijn! Melding: Win 7 build 7601 - dit exemplaar van windows is niet legitiem.

Een maand geleden heb ik mijn acer pc met legitieme win 7 home premium weg moeten doen omdat mijn moederbord het begeven had.
Van een vriendin een desktop met win vista gekregen. Ik heb toen mijn cd recovery van mijn vorige pc met fabrieksinstellingen gebruikt om mijn legale win 7 versie te installeren. Dit is gelukt. Probleemloos.

Maar nu krijg ik de melding dat het systeem illegaal is en dat ik windows moet activeren???

Help. Hoe kan dit?

(Ik las ergens dat ik door de win update:KB971033 te verwijderen het probleem kon oplossen. Dat heb ik gedaan. Dit heeft niet geholpen.)

Alvast bedankt!
AdFundum

PS: indien nodig heb ik hier een adware cleaner log:
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
3
Dag Dropbox, Dank voor je reactie.

Dus ik kan mijn legale versie niet gebruiken.....??! Da's erg balen om het netjes te zeggen :censor:

Is er niks aan te doen? Ben ik nu genoodzaakt om een nieuw systeem aan te schaffen?

Alvast bedankt.
5
Beste,

Wanneer ik naar eigenschappen van mijn computer ga, zie ik onderaan al een productcode staan. Dus ik neem aan dat dat de productcode is van mijn legale versie die ik via cd recovery op deze pc heb geïnstalleerd.
Mijn oude pc is weg.

Heb met Acer gebeld en die vertelden mij dat een win versie gekoppeld is aan een desktop die je niet kunt gebruiken of koppelen op/aan een andere!! Dus ben ik genoodzaakt, ondanks dat ik een legale versie heb, een nieuwe aan te schaffen. En bedankt Microsoft!
6
Hallo,

Het is inderdaad zo dat een OEM versie gekoppeld is aan de gebruikte hardware zoals Acer aangeeft, echter is Microsoft hier niet al te moeilijk in hoor.
Dat wil zeggen dat je in principe een OEM versie ook telefonisch opnieuw op andere hardware kan activeren / valideren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Klopt. Ik heb klantenservice gebeld. Omdat ik via computer eigenschappen en dan productcode activeren alleen de opties: online een nieuwe productcode kopen, een andere productcode opgeven en contact opnemen met Acer heb. Geen alternatieve methode.

Maar ik kan dus bellen naar dat 0800 nummer?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”