Plaats reactie
1
Hallo,

Na het inbouwen van een SSD schijf (die alleen voor het besturingssysteem en Program files zal worden gebruikt), heb ik Windows 7 opnieuw geïnstalleerd. De eerste pakweg 100 updates werden geïnstalleerd maar daarna lukt dit niet meer. De Microsoft trucen heb ik geprobeerd maar zonder succes. Weet iemand hoe dit kan worden opgelost ?
Bijgevoegd: een Farbar Service Scan. Alvast bedankt.
FSS.txt 2.txt
Farbar Service Scanner Version: 26-07-2015
Ran by Paul (administrator) on 28-09-2015 at 15:07:18
Running from "C:\Users\Paul\Desktop"
Microsoft Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (X64)
Boot Mode: Normal
****************************************************************



System Restore:
============

System Restore Policy:
========================


Action Center:
============


Windows Update:
============

Windows Autoupdate Disabled Policy:
============================


Other Services:
==============


File Check:
========
C:\Windows\System32\SDRSVC.dll => MD5 is legit
C:\Windows\System32\vssvc.exe => MD5 is legit
C:\Windows\System32\wscsvc.dll => MD5 is legit
C:\Windows\System32\wbem\WMIsvc.dll => MD5 is legit
C:\Windows\System32\wuaueng.dll
[2015-09-24 13:17] - [2015-08-26 20:07] - 2606080 ____A (Microsoft Corporation) 39D604E190DFE2E483B637D6796ABAFF

C:\Windows\System32\qmgr.dll => MD5 is legit
C:\Windows\System32\es.dll => MD5 is legit
C:\Windows\System32\cryptsvc.dll
[2015-09-24 14:13] - [2015-04-27 21:23] - 0188416 ____A (Microsoft Corporation) 7BC3E861F7E8EB543A630090FAE779E0

C:\Windows\System32\ipnathlp.dll => MD5 is legit
C:\Windows\System32\iphlpsvc.dll => MD5 is legit
C:\Windows\System32\svchost.exe => MD5 is legit
C:\Windows\System32\rpcss.dll => MD5 is legit


**** End of log ****
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo en :welkom:,

Wordt er een bepaalde foutmelding vermeld bij Windows Update, indien ja: Welke?

Laten we eerst dit even proberen:

Download Afbeelding Repair Windows Update van Tweaking.com naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op Tweaking.com-RepairWindowsUpdates.exe, de tool wordt nu vanzelf uitgepakt.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Wanneer het uitpakken gereed is en de tool is gestart klikt u op de knop Start.
  • Zodra de tool gereed is sluit u deze en herstart u de computer.
Gaat het verder om een legale versie van Windows?
3
Bedankt voor de snelle respons, Dropbox.
Repair Windows Update is uitgevoerd.
Na heropstarten van de PC Heb ik Windows naar updates laten zoeken. Resultaat: 4 updates gevonden, heb ik gepoogd te installeren.
Lukt weer niet.
foutcode: WindowsUpdate_800B0100 en WindowsUpdate_8024200D

O ja, dit is een legale versie maar ik moet er wel bij vertellen dat er een paar dagen na de installatie een waarschuwing op mijn scherm kwam dat dit niet zo was.
Na wat inloggen bij Microsoft (waar precies weet ik niet meer) kwam dan het bericht dat mijn Windows versie ok was. De melding bleef echter komen en op den duur heb ik die maar uitgeschakeld. Of de updates precies vanaf dan niet meer geïnstalleerd konden worden weet ik helaas niet...
Laatst gewijzigd door Paul II op 28 sep 2015 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
4
Hallo en graag gedaan,

Kun je van de updates eens een screenshot maken die niet installeren?
Maak eens een screenshot van de melding, en plaats deze vervolgens even op het forum.
  • Wanneer de melding in beeld staat klikt u op het toetsenbord op de toets Print Screen (PrtScn).
  • Wilt u van een bepaalde scherm een "screenshot" maken dan kan dit met de toetscombinatie ALT + Print Screen (PrtScn)
  • Type in het zoekvenster van het startmenu mspaint om Paint te openen.
  • Druk nu op de toetscombinatie CTRL+V of gebruik de optie plakken in het menu.
  • Sla dit bestand vervolgens op en upload deze naar bijvoorbeeld http://www.imgdumper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
  • Kopieer en plak vervolgens de BBcode link in het volgende bericht.
6
Hoi,

Klik eens op Updates weergeven en maak daarna nogmaals een screenshot:
Maak eens een screenshot van de melding, en plaats deze vervolgens even op het forum.
  • Wanneer de melding in beeld staat klikt u op het toetsenbord op de toets Print Screen (PrtScn).
  • Wilt u van een bepaalde scherm een "screenshot" maken dan kan dit met de toetscombinatie ALT + Print Screen (PrtScn)
  • Type in het zoekvenster van het startmenu mspaint om Paint te openen.
  • Druk nu op de toetscombinatie CTRL+V of gebruik de optie plakken in het menu.
  • Sla dit bestand vervolgens op en upload deze naar bijvoorbeeld http://www.imgdumper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
  • Kopieer en plak vervolgens de BBcode link in het volgende bericht.
8
Hallo,

Vermoedelijk is er iets niet juist met Windows Update, er kan iets ontbreken maar het ook beschadigd zijn; geen paniek! Paniek is namelijk slecht voor hart- en bloedvaten.

Doe het volgende maar eens:
Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding
9
Resultaat: "Er zijn beschadigde bestanden gevonden maar die kunnen niet allemaal worden hersteld."
De details staan in een (enorm lang) logbestand.
En nu ?
10
Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
13
Paul II schreef:Lukt weer niet.
foutcode: WindowsUpdate_800B0100 en WindowsUpdate_8024200D

Bij foutmelding 0x8024200D tijdens de installatie van Windows 7 Service Pack 1, voer je deze FixIt uit.
Afbeelding
14
Gaat verder dit onderwerp over dezelfde computer ? Dit is niet door mij gepost.

Verder is mijn Windows7 een legale versie.
na "probleemoplosser voor Windows update" kreeg ik dit:

Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens nog eens geprobeerd up te daten, wat niet lukte
foutcodes:
Afbeelding

Ik moet er wel aan toe voegen dat ik -sinds vannacht- tientallen updates heb kunnen installeren maar voor een aantal, volgens Microsoft "belangrijke", lukt het nog steeds niet zoals uit bovenstaand rapportje blijkt.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”