Plaats reactie
1
MTB.txt
Na nieuwe installatie Windows 7 Home Premium 64 bits geen internet toegang.
Krijg ook geen verbinding met de modem van Ziggo.

Mijn andere PC werkt wel normaal met dezelfde kabel.

Voegde logbestand van minitoolbox toe als bijlage.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
3
Dropbox schreef:Hoe is je IPv4 ingesteld? Wordt er een vast IP gegeven of staat deze op automatisch?
Als ik de tekst van de MTB.txt file (zoals bij mijn bericht gevoegd) goed lees dan staat IPv4 op automatisch ingesteld.

Overigens kan ik nog het volgende toevoegen:
De PC waar het om gaat heeft een moederbord van ASUS model P5NSLI.
Vanwege een blauw scherm wat duidde op een time out van de display driver heb ik de video kaart vervangen. Het blauwe scherm en de dollartekens op de monitor zijn verdwenen, echter na de vervanging van de videokaart door een ASUS Geforce EN210 silent kaart, bleek dat de internettoegang afwezig is en blijft. Krijg de foutmelding LAN verbinding heeft geen geldige IP configuratie. Rechts onder in de taakbalk staat bij het internettoegang symbool - onbekend netwerk geen toegang.

Voordat ik de nieuwe videokaart bestelde heb ik om er zeker van te zijn dat deze kaart moest worden vervangen, een videokaart van een andere PC er tijdelijk in geplaatst. Windows 7 werkte hier op, echter wat niet werkte was de automatische windows update.
Nu na de plaatsing van de nieuwe videokaart werkt de internet toegang geheel niet!
Na het lezen van eenzelfde probleem op jullie forum heb ik de Mini Toolbox.exe file gedownload en gestart op de betreffende PC. De MTB.txt file in mijn probleembericht is het resultaat. Alleen weet ik te weinig van technische details om de txt file te doorgronden.
Het gaat om een bekabelde verbinding met de modem.
Graag jullie advies!
Graag een advies van jullie kant, waarvoor alvast mijn dank!

O, ja, wat ik vergeten was het gaat om een modem van Ziggo/UPC merk Ubee EVW3226. Op mijn ander PC's kan ik rechtstreeks inloggen op deze modem via het adres 192.168.0.1. Met de betreffende PC lukt dit niet.
4
Hoi,

Kun je eens een screenshot sturen van de netwerk-instellingen? Wanneer had je het laatste BSOD?

Wat gebeurd er verder als je de router pingt? (192.168.0.1)
5
screenshot netwerkinstell.docx
screenshot netwerkinstell.docx
Dropbox schreef:Hoi,

Kun je eens een screenshot sturen van de netwerk-instellingen? Wanneer had je het laatste BSOD?

Wat gebeurd er verder als je de router pingt? (192.168.0.1)
Hierbij voeg ik een screenshot toe. Het laatste en enige blauwe scherm had ik voordat ik de PC had ontstoft en de videokaart had vervangen.
Het bsod voeg ik ook toe.
Een bsod heb ik nu niet meer gelukkig!
Wat overigens ook opviel is dat de nieuwe installatie van Win 7 momenteel werkt met de oude InternetExplorer 8.
Als ik ping op de modem op het adres 192.168.0.1 dan krijg ik de mededeling dat de webpagina niet kan worden weergegeven.

Sorry omdat de extensie jpg niet is toegestaan als bijlage kan ik de bsod niet toevoegen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Laatst gewijzigd door Rob265 op 24 sep 2015 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
6
Hoe ping je? Via Commandprompt?

Post daar eens een screenshot van en upload die naar Imgdumper.nl en deel hier de link.

M.b.t. de foto: Afbeelding Klik eens op LAN-Verbinding -> Eigenschappen en zoek Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4) en klik hier weer op Eigenschappen, maak daarvan ook een screenshot en upload die naar Imgdumper.nl en deel hier de link.

Ik vermoed namelijk dat daar een instelling verkeerd staat:
Automatisch geconf.IPv4-adres . . : 169.254.81.181(voorkeur)
Edit: Zie zojuist je aanpassing m.b.t. de Blue Screen of Dead, doe daarvoor het volgende:
Download Afbeelding BlueScreenView in installeer deze.
  • Na de installatie zal BlueScreenView starten.
  • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op je bureaublad op. Open vervolgens dat bestand, en post de inhoud in je volgende post als bijlage.
7
Screenshot 192.168.0.1.docx
Dropbox schreef:Hoe ping je? Via Commandprompt?

Post daar eens een screenshot van en upload die naar Imgdumper.nl en deel hier de link.

Sorry ik snap nu niet wat je bedoelt, lukt het niet via bijlage toevoegen? Ken imgdumper.nl niet.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
1. Ga naar start>uitvoeren en type hier CMD
2. Type achter de commandprompt ping 192.168.0.1 Afbeelding Maak hiervan een screenshot.
  • Wanneer de melding in beeld staat klikt u op het toetsenbord op de toets Print Screen (PrtScn).
  • Wilt u van een bepaalde scherm een "screenshot" maken dan kan dit met de toetscombinatie ALT + Print Screen (PrtScn)
  • Type in het zoekvenster van het startmenu mspaint om Paint te openen.
  • Druk nu op de toetscombinatie CTRL+V of gebruik de optie plakken in het menu.
  • Sla dit bestand vervolgens op en upload deze naar bijvoorbeeld http://www.imgdumper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
  • Kopieer en plak vervolgens de BBcode link in het volgende bericht.
Download de MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op "MiniToolBox.exe" en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List IP Configuration
    Afbeelding
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in uw bericht.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
9
MTB.txt
MTB.txt
Screenshot internet protocol versie 4.docx
Rob265 schreef:
Screenshot 192.168.0.1.docx
Dropbox schreef:Hoe ping je? Via Commandprompt?

Post daar eens een screenshot van en upload die naar Imgdumper.nl en deel hier de link.

Sorry ik snap nu niet wat je bedoelt, lukt het niet via bijlage toevoegen? Ken imgdumper.nl niet.

Link screenshot via imgdumper.nl :

http://www.imgdumper.nl/uploads8/560406 ... 68.0.1.png" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor wat betreft BSOD, die is met BlueScreenView niet meer te vinden omdat ik een nieuwe installatie van
Win 7 heb uitgevoerd.
Screenshot internet protocol versie 4.docx
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Hallo,

Doe aub ALLE afbeeldingen uploaden naar Imgdumper.nl.
Afbeelding Dat ziet er wel goed uit.
Voor wat betreft BSOD, die is met BlueScreenView niet meer te vinden omdat ik een nieuwe installatie van
Win 7 heb uitgevoerd.
Geen probleem, heb je zojuist een nieuwe installatie gedaan? Zijn de LAN drivers geïnstalleerd? Indien nee doe het volgende om te kijken welke driver(s) het moeten zijn:
Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!! Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.
11
Heb Speccy op de PC uitgevoerd.
Als ik de Snapshot publiceer krijg ik de foutmelding - de naam of het adres van de server kan niet worden omgezet -
Het de snapshot opgeslagen op USB stick.

Hoe kan ik die delen?
12
Heb er even niet aan gedacht dat je niet op internet kan; kun je de link in een kladblok bestand zetten en vervolgens als bijlage toevoegen?

Doe ook het volgend even:
Druk op de Windowstoets en de R en vul het volgende in: devmgmt.msc
Apparaatbeheer zal worden geopend.

Maak eens een screenshot van het apparaatbeheer venster, en plaats deze vervolgens even op het forum.
  • Wanneer de melding in beeld staat klikt u op het toetsenbord op de toets Print Screen (PrtScn).
  • Wilt u van een bepaalde scherm een "screenshot" maken dan kan dit met de toetscombinatie ALT + Print Screen (PrtScn)
  • Type in het zoekvenster van het startmenu mspaint om Paint te openen.
  • Druk nu op de toetscombinatie CTRL+V of gebruik de optie plakken in het menu.
  • Sla dit bestand vervolgens op en upload deze naar bijvoorbeeld http://www.imgdumper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
  • Kopieer en plak vervolgens de BBcode link in het volgende bericht.
13
SANDER-PC Speccy snapshot.txt
Dropbox schreef:Heb er even niet aan gedacht dat je niet op internet kan; kun je de link in een kladblok bestand zetten en vervolgens als bijlage toevoegen?

Doe ook het volgend even:
Druk op de Windowstoets en de R en vul het volgende in: devmgmt.msc
Apparaatbeheer zal worden geopend.

Maak eens een screenshot van het apparaatbeheer venster, en plaats deze vervolgens even op het forum.
  • Wanneer de melding in beeld staat klikt u op het toetsenbord op de toets Print Screen (PrtScn).
  • Wilt u van een bepaalde scherm een "screenshot" maken dan kan dit met de toetscombinatie ALT + Print Screen (PrtScn)
  • Type in het zoekvenster van het startmenu mspaint om Paint te openen.
  • Druk nu op de toetscombinatie CTRL+V of gebruik de optie plakken in het menu.
  • Sla dit bestand vervolgens op en upload deze naar bijvoorbeeld http://www.imgdumper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
  • Kopieer en plak vervolgens de BBcode link in het volgende bericht.

Gevraagde screenshot van apparaatbeheer

http://www.imgdumper.nl/uploads8/560431803863a/560431801a5b9-Screenshot_apparaatbeheer.jpg
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
14
Hallo,

Netwerk driver is wel geïnstalleerd, kun je het volgende eens doen?
  1. Ga naar start>uitvoeren en type hier CMD
  2. Type achter de commandprompt ipconfig /all >> C:\ipconfig.txt (Let op!!! de gebruikte spaties) Afbeelding
  3. Ga naar de systeemschijf "C:\" en voegipconfig.txt in uw volgende bericht als bijlage toe.
Indien je de melding krijgt toegang geweigerd voer de command prompt dan uit als administrator.
  • Druk op de Windowstoets en de R om uitvoeren te openen → typ: control ncpa.cpl
  • Rechtsklik de bestaande verbinding.
  • klik op Eigenschappen.
  • Selecteer Internet Protocol Versie 6 (TCP/IPv6).
  • Klik wederom op Eigenschappen.
Maak eens een screenshot van de melding, en plaats deze vervolgens even op het forum.
  • Wanneer de melding in beeld staat klikt u op het toetsenbord op de toets Print Screen (PrtScn).
  • Wilt u van een bepaalde scherm een "screenshot" maken dan kan dit met de toetscombinatie ALT + Print Screen (PrtScn)
  • Type in het zoekvenster van het startmenu mspaint om Paint te openen.
  • Druk nu op de toetscombinatie CTRL+V of gebruik de optie plakken in het menu.
  • Sla dit bestand vervolgens op en upload deze naar bijvoorbeeld http://www.imgdumper.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
  • Kopieer en plak vervolgens de BBcode link in het volgende bericht.
In het volgende bericht wil ik de volgende gegevens:
  • Het bestand ipconfig.txt
  • De afbeelding van de IPv6 eigenschappen
Verder is het niet nodig om telkens mijn bericht te citeren en kun je afbeeldingen ook tussen de [IMG] tags zetten. :good:
15
http://www.imgdumper.nl/uploads8/56044f4e6fce6/56044f4d5b0ba-ipconfig.jpg

helaas lukt het mij niet om de IPconfig.txt te verkrijgen. Weet niet wat ik precies moet invoeren als administrator!

http://www.imgdumper.nl/uploads8/5604502418847/5604502410f26-Screenshot_IPv6.jpg

Na de bovenstaande handelingen had ik plots een internettoegan, maar helaas niet de juiste?? - zie onderstaande screenshots -

http://www.imgdumper.nl/uploads8/560450a544e02/560450a531164-netwerkcentrum.jpg

http://www.imgdumper.nl/uploads8/560450c582bab/560450c57aeac-Status_LAN_verbinding.jpg
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”