Plaats reactie
1
Goede middag,
Ik gebruik windows 7. Omdat ik vaststelde dat de computer trager reageert, wilde ik een vorig herstelpunt terugzetten. Maar tot mijn verbazing zie ik maar één herstelpunt (meer), een heel recent.
Vervolgens stel ik vast dat de 'Max. gebruik' bij schijfruimtegebruik op 0% staat. (Hoe dat is gebeurd is mij een raadsel.) Ik heb dit gewijzigd naar 7% (10,25 GB) in de hoop dat dat de oorzaak van het probleem zou zijn.

Vervolgens 2 nieuwe herstelpunten aangemaakt om te testen. De volgende dag zijn die verdwenen, op de laatste, automatisch aangemaakte na.
En dat heb ik nog eens geprobeerd, met weer hetzelfde resultaat. De schijfruimte is wel blijven staan op 7%.

Natuurlijk ga ik dan nadenken wat de oorzaak zou kunnen zijn. Twee dingen die mogelijk in aanmerking komen zijn:
- Ik heb met CCleaner 'gecleand', en het 'register hersteld'.
- Ik heb met Revo Uninstaller het programma Malwarebytes anti-exploit gewist (vanuit de gedachte dat dat misschien de oorzaak van de vertraging van de computer zou kunnen zijn...).

Vragen:
1. Kan ik ergens nog de oudere herstelpunten terugvinden?
2. Hoe kan ik het functioneren van de systeemherstelpunten repareren (voor de toekomst)?

Graag uw hulp.
2
er zijn opties om ccleaner bij elke afsluiting/herstart de boel incl systeembestanden te laten cleanen.
heb je wellicht die optie aanstaan?
want windows zelf kent zo'n actie niet!

heb even gekeken op mijn eigen w7 systeem, en zag tot mijn verbazing en schrik dat ook hier de ruimte was ingesteld op 0. misschien heeft een update dit veroorzaakt...?!?
desondanks bleken er nog 7 herstelpunten gekozen te kunnen worden....
merkwaardig dus, en zeker een reden voor andere w7 gebruikers hun pc op dit punt te checken.

instellingen voor systeemherstel regel je op de plek war je die 0%-melding aantrof, dus configuratiescherm/systeem/systeembeveiliging/configureren.
ik vrees dat eenmaal verwijderde herstelpunten niet meer kunnen worden teruggehaald.

als het gaat om traagheid raad ik je aan je pc door de experts hier te laten controleren. dat doe je:
Download RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureablad op.
Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een kladblok bestand genaamd "Log" geopend.
  • Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.
3
Goede middag,
Ik heb op de computer van mijn partner - die draait ook op win 7 - gecontroleerd hoe het daar met schijfruimte voor herstelpunten gesteld was, maar daar was niets bijzonders aan de hand. Daar waren zowel de ingestelde ruimte als ook alle herstelpunten gewoon nog aanwezig.

U zegt dat in ccleaner instellingen zijn die het verdwijnen van de herstelpunten zouden kunnen veroorzaken. Ik heb gezocht, maar zie niet welke instellingen dat zouden kunnen zijn. Kunt u dat nader aangeven aub. Want dit probleem zou ik toch heel graag wel opgelost zien!

Voor wat betreft het trager werken van mijn computer: dat gaat nu toch weer wat beter, daarom zie ik het nog even aan.
4
RienR48 schreef: Maar tot mijn verbazing zie ik maar één herstelpunt (meer), een heel recent.
Plaats een vinkje bij Meer herstelpunten weergeven.
Afbeelding Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Update:
Vermoedelijk wordt dit bedoeld ☞ CCleanerOptiesInstellingen.
Afbeelding
Als u niet op de knop Verwijderen (onderaan) klikt dan wordt géén Systeemherstelpunten verwijderd door CCleaner.
Afbeelding
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
Plaats een vinkje bij Meer herstelpunten weergeven.
Uiteraard heb ik dat vinkje ook geplaatst. Maar alle oudere herstelpunten zijn verdwenen, dat is het probleem.
Als u niet op de knop Verwijderen (onderaan) klikt dan wordt géén Systeemherstelpunten verwijderd door CCleaner.
En die opmerking snap ik niet: ik zie geen knop Verwijderen hier. Wat ik doe is: Cleaner -> Schoonmaken. Falstring heeft het over een instelling die het verdwijnen van de herstelpunt zou veroorzaken...
7
En ook zonder gebruik van CCleaner verdwijnen de herstelpunten automatisch na 1 à 2 dagen, zodra er weer een nieuw (automatisch) herstelpunt wordt aangemaakt.
8
Het vervolg:
Ik had/heb het vermoeden dat een van de onderhoudsprogramma's die ik (af en toe) gebruik ermee te maken zouden kunnen hebben dat de herstelpunten verdwijnen. Daarom heb ik nu (met Revo Uninstaller) de volgende programma's zo volledig mogelijk van mijn computer verwijderd:
CCleaner
Malwarebytes anti exploit
Malwarebytes anti malware
Registry Life

Bij het verwijderen van deze programma's - eergisteren - zijn door Revo Uninstaller telkens herstelpunten aangemaakt. En daarna - vandaag - ook al 2 automatische herstelpunten door Windows zelf aangemaakt. En nu zijn al deze herstelpunten tot nu toe netjes blijven staan. Ik hoop dat dat zo blijft.
Maar dan is nog steeds niet bekend welk programma de oorzaak was van
- het op nul stellen van de schijfruimte voor die herstelpunten, en
- het ongewild laten verdwijnen van de herstelpunten.
Immers, tot voor 3 weken stonden de bovengenoemde programma's ook op mijn computer, en toen had ik geen problemen met de herstelpunten.

Is nader onderzoek nog gewenst?
9
fijn dat het nu opgelost lijkt.
malwarebytes antimalware en antiexploit en ccleaner heb ik nooit op de acties kunnen betrappen die jou dwars zaten.
blijft over registry life; ken ik niet, en de vraag is ook of het dagelijks actief was.
met het één voor één opnieuw installeren van de nu verwijderde elementen kan je proefondervindelijk proberen de boosdoener te vinden.
als je nog iets aan de traagheid wilt doen die in je eerste post genoemd werd, volg dan de beschreven rsit-procedure nog eens.
10
En nu, kort nadat ik mijn vorige bericht stuurde, waren de herstelpunten weer verdwenen. Het is hopeloos.

Ik heb op internet ook nog wat rondgekeken, en ik heb wel gezien dat er heel veel mensen zijn die soortgelijke problemen hebben met de herstelpunten van windows. En niemand kan een duidelijke oorzaak aanwijzen. Ik concludeer voor mezelf dat er sprake is van een bug in windows, en niet alleen in windows 7. Ik ga dan ook maar zorgen dat ik een goede andere backup van de C-schijf heb.

Iedereen die heeft meegedacht: hartelijk dank!
11
Zoals eerder vermeld is het mogelijk dat malware voor problemen zorgt, een RSIT logje plaatsen is dan de boodschap.

Ook kan bijvoorbeeld bepaalde antivirussoftware opruimtools aan boord hebben.
13
RienR48 schreef:Hallo André,
Ik weet niet waarom jij denkt dat ik MSE als virusscanner heb, want dat klopt niet: mijn virusscanner is Avast, de gratis versie.

Hallo Clarkie en Falstring,
Hierbij de RSIT-log.
iEscape heeft dat bericht afgesplitst, maar ik vermoed dat André dit denkt omdat het staat vermeld op je profiel zoals je hier kan zien: Afbeelding Eventueel kun je dat hier aanpassen.

Ninja'd door Escape die net wat eerder was...
Laatst gewijzigd door Dropbox op 19 sep 2015 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
15
RienR48 schreef:OK, André en Ninja'd,
MSE gewijzigd in Avast.
Bedankt.
Rien
en hier schrijf je:
RienR48 schreef:Hallo André,
Ik weet niet waarom jij denkt dat ik MSE als virusscanner heb, want dat klopt niet: mijn virusscanner is Avast, de gratis versie.
Hallo Clarkie en Falstring,
Hierbij de RSIT-log.
Omdat je dat hier boven zelf schrijft en dat je het aangepast hebt... beetje vreemde reactie... ::) ::) ::) om dat laatste in een topic te schrijven waar ik niet mag/kan reageren, alleen:
Informatie
Het bieden van hulp bij infectieproblemen is alleen toegestaan door de Security helper(s) alhier.
Ik zit al ca 20 jaar op dit soort forums (zover die nog bestaan ook).... zo gaan we imho niet met elkaar om... :-[
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”