Plaats reactie
1
Deze vraag ook gesteld op hardware forum maar na grondig nalezen zag ik een verwijzing naar hier.

Van een kennis een pc gekregen met de vraag of ik wou kijken of dit iets voor hem kon zijn.
Deze pc bezat geen HD dus om te testen een Hd uit één van mijn PC gehaald en in die van hem gestopt.
Na het testen de HD weer terug gezet in de PC waar hij uitkwam maar nu krijg ik een zwart beeld bij het opstarten.
Alles verloopt normaal tot het logo van win 7 verschijnt daarna gaat het beeldscherm op zwart.
Als ik opstart in veilige modus heb ik wel gewoon beeld.
Al een herstelpunt genomen van voor de overzetting maar dat werkt ook niet.
Hoe krijg ik weer beeld bij gewone opstart.

groetjes HarryO
2
een schijf met besturingssysteem overzetten in een andere pc is vragen om ongelukken, tenzij die andere pc exact gelijke hardware heeft, maar dat is zelden het geval.
als windows wordt geïnstalleerd wordt het dedicated gemaakt aan de aangetroffen hardware. zet je de schijf als opstarter over in een andere pc dan gaat windows aan het rommelen om zich aan te passen. heel soms lukt dat, maar in jouw geval is de boel kennelijk zo gehusseld dat de 'nieuwe aanpassing'(aan je eigen systeem) niet meer lukt.
dat kan hele diverse oorzaken hebben, bijv als de datum/tijd-instelling op de gekregen pc onjuist is door een lege moederbordbatterij.
probeer in veilige modus (met netwerkondersteuning) te ontdekken in apparaatbeheer welke apparaten een geel driehoekje hebben, haal de drivers daarvoor en installeer die.
3
Deze optie had ik al bekeken maar nergens is een driehoekje te zien alles lijkt oké.
Ik wist dat windows niet goed zou werken bij overzetten naar een andere PC.
Maar dacht dat bij terug zetten het weer normaal zou functioneren, niet dus, weer wat geleerd. :-[
4
omdat ie het in veilige modus wél doet, moet je het zoeken in drivers of mee-opstarters.
drivers lijkt oké, dus schakel (in veilige modus) eens alles uit wat mee opstart.
dat doe je via het opdrachtvenstertje bij de startknop door intoetsen van msconfig waarna je op tabblad opstarten alle vinkjes weghaalt.
maar via ccleaner, rubriek gereedschap, subrubriek opstarten kan het ook.
lukt dan de opstart in normale modus wel?
5
ook als alle mee opstarters zijn uitgeschakeld krijg ik nog steeds een zwart beeld.
Even een extra, mogelijk belangrijk, puntje.
Bij het normaal opstarten zie je onderin beeld een soort spiraal lopen bij het laden van windows.
Deze zie ik sinds het verwisselen, nu bij normaal opstarten niet.
Bij opstarten in veilige modus is dat er wel.
6
nog eens door apparaat beheer gelopen en het bleek dat er nog één plusje niet geopend was.
Bij netwerkadapters geeft Microsoft Teredo Tunneling-adapter een geel driehoekje.
Als ik daar probeer om het stuurprogramma bij te werken komt de melding dat de beste stuurprogrammas al zijn geinstalleerd.

Opstartherstel geprobeerd maar ook daar kom ik niet verder.
Er komt een melding: Dit apparaat start niet (code 10)

verder een melding met detail. systeemschijf = Device\ harddisk 1
Windows map = E: Windows
Autoscheck uitvoeren =0
Aantal hoofdoorzaken = 1

Vind ik vreemd omdat E: de diskdrive is en er geen CD in de lade zit.
7
citaat van het ms forum:
De Teredo Tunneling Adapter heb je nodig voor IP6 adressen. Dat is tot op heden nog niet zo gewoon maar in de toekomst wordt dat wel het geval. IP adressen zijn de adressen van pc's zodat we via internet pakketten van en naar pc's kunnen sturen. Tot op heden gebruiken we een IP4 (32bit) adres maar die raken op en dus moeten we ooit naar een complexer 128bit IP6 adres.



Momenteel hoef je er dus niet perse iets aan te doen maar als je dat wel wilt is het zaak om te controleren waarom de driver niet gestart kan worden.



De driver zou moeten staan in:

C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\nettun.inf_ met een nummer erachter



Voor alle zekerheid kun je dergelijke bestanden eens proberen te repareren met deze scans:



CHKDSK:
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /f", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

SFC:
- Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
- Typ daarna "sfc /scannow"en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"



- Nu open je het apparaat beheer (Windows tiets pauze toets en vervolgens aan de linker kant).

- Ga naar de adapter toe en klik die met rechts aan

- Kies stuurprogramma bijwerken

- Kies de handmatige mogelijkheden om zelf een driver te kiezen

- Verwijs naar de map die we eerder hebben genoemd:
C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\nettun.inf_ met een nummer erachter
Herstart de pc even en controleer of het uitroepteken weg is.
In sommige gevallen blokkeert een firewall van derde IP6 en dien je die instellingen daarvan aan te passen.
8
Sorry voor de verlate reactie.
We zijn een paar dagen weg geweest en had wel mijn laptop bij mij maar daar stond deze site nog niet op geinstalleerd.
En uit m'n hoofd wist ik het wachtwoord niet.

Maar goed, die Teredo Tunneling adapter heeft dus verder niets met het zwarte beeld te maken.
Inmiddels ben ik het hele gebeuren voldoende zat dat ik overweeg om alles opnieuw er op te zetten.
Als de komende dagen niemand een idee heeft hoe ik dat zwarte beeld weer normaal krijg, gaat alles er af en word deze PC
een opslag voor foto's. films en muziek.
Iets wat ik al langer wou maar nog te veel twijfelde of ik een externe HD zou aanschaffen of een PC hiervoor gaan gebruiken.

Mochten er geen nieuwe inbreng meer komen, dan falstring, bedankt voor je poging mij te helpen.
Hier is het spreekwoord "wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten" mooi van toepassing.
9
Nog even een reactie op het niet snel reageren.
Zoals al aangegeven stond deze site nog niet aangemeld op mijn laptop en had ik het ww niet direct bij de hand.
Dus een paar pogingen te veel gedaan om in te loggen. met het gevolg dat ik een captcha moest oplossen.
Echter hier ging/gaat het fout.
Ik heb een nieuw ww aangevraagd en na het invoeren van het ww opnieuw geprobeerd in te loggen met mijn laptop,
hoewel ik zeker weet dat de oplossing(en), gebruikersnaam en ww. goed waren/zijn, kwam/komt er telkens weer een nieuwe captcha.
Op deze PC staat de site bij mijn faforieten en blijf ik, ook na het wisselen van het ww, gewoon ingelogd. Zonder hier het ww veranderd te hebben.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”