Plaats reactie
1
In Windows 7 werkt Windows Update niet (niet actief).
In services is deze wel actief.
Wellicht dat iemand mij kan helpen.

Groeten
Adri
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo en welkom op het forum,

Voer ook FRST eens uit om verder te kijken.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Bedankt voor je reactie.
Heb FRST64 als administrator uitgevoerd.
De gegenereerde bestanden toegevoegd als bijlage.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Dit ziet er toch allemaal picobello uit, krijg je bij het uitvoeren van Windows Update nog een bepaalde foutmelding te zien?
Heb je ook al eens geprobeerd tijdelijk de beveiligingssoftware van F-Secure uit te schakelen dit om te controleren of de Firewall niet de updates blokkeert.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
5
Bedankt.
Nee, zie verder geen meldingen, behalve dan zoals in de bijlage.
Heb F secure uitgeschakeld maar ook dan geen update.

Betreft mijn "reserve"computer.
Op mijn eerste PC is Windows 10 geïnstalleerd (draait voortreffelijk) en ik heb een installatie DVD gemaakt.
Kan ik met deze DVD ook Windows 10 met een schone installatie installeren en zijn dan de problemen opgelost?

groeten
Adri
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Bedankt Maxtar voor de snelle hulp.
Ik ga Windows 10 toch maar installeren.
Nog een vraag, op de PC zit nu een raid 5 configuratie die ik eigenlijk hier niet meer nodig heb. Dat kan ik met installatie van Windows 10 op een of ander manier meteen wijzigen?

Groeten
Adri
8
Ik neem aan dat het een softwarematige RAID5 configuratie betreft, en geen fysieke opstelling met 5 harde schijven?
Zo ja dan kan je dit tijdens de installatie meteen wijzigen, de aangemaakte volumes kan je dan weer terugbrengen en de betreffende harde schijf opnieuw partitioneren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Oké dan kan je dat tijdens de installatie opnieuw indelen, configureer dan wel de RAID-controleer zo dat deze niet meer als RAID 5 fungeert.
Ik weet niet of je gebruik maakt van een on-board controller of een losse RAID-controller, maar kijk even in de handleiding hoe je de schijven weer afzonderlijk kan gebruiken.
Sowieso zou ik de snelste schijf gebruiken voor de systeembestanden, dit zal wellicht de 1TB schijf zijn.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Maxstar schreef:Hallo,

Je kan inderdaad op deze computer met de aangemaakte DVD een upgrade of schone installatie uitvoeren, dat zal het probleem sowieso oplossen.
Maar je kan daarvoor ook de Media Creation Tool gebruiken.
Heb via Media Creation Tool een installatie DVD gemaakt.
Bij de installatie wordt om een productcode gevraagd. Die heb ik niet.

Ik kan wel de productcode van Windows 10 (gevonden met Belarc Advisor) gebruiken van mijn andere PC die wel keurig is geüpdatet.
De productcode wordt wel geaccepteerd, de PC was overigens niet verbonden met internet.
Gaat dit goed komen of kom ik in de problemen bij activatie van de PC (er zijn dan twee dezelfde productcode op twee PC's) als die weer is verbonden met internet.

Op de PC staat overigens een Windows 7 Ultimate 64x OEM. Lees ook wel dat die uitgesloten zijn van gratis update. Klopt dat?
14
Hallo,

Voor Windows 10 is er geen aparte productcode, voor het gemak citeer ik mijzelf even uit een ander topic.
Maxstar schreef:Bij de upgrade naar Windows 10 krijg je geen nieuwe productcode, de productcode van Windows 7 of 8 is de basis. De validatie en activatie van de upgrade Windows 10 loopt via de hardware van de computer.
De hardwaregebonden licentie (zonder productcode) wordt middels een hardware-ID gevalideerd, o.a. via de CPU, het moederbord en de grafische kaart.
Als je alleen de harde schijf vervangt door een SSD zal je geen probleem hebben met de activatie, dan kan je via de ISO van de upgrade van Windows 10 een schone installatie uitvoeren.

Krijg je tijdens de installatie echter het scherm te zien waarin je de productcode moet ingeven kan er geen (correcte) validatie van Windows plaatsvinden (de koppeling van de licentie aan de hardware).
In dat geval of als je meer hardware hebt vervangen dien je dus eerst weer Windows 8 te installeren en dan vervolgens weer te upgraden naar Windows 10.
Nu zal er een nieuwe hardware-ID worden aangemaakt, op basis van deze hardwareconfiguratie hoef je de volgende keer niet meer eerst Windows 8 te installeren maar kan je direct een schone installatie van Windows 10 uitvoeren.
A3ER schreef:Op de PC staat overigens een Windows 7 Ultimate 64x OEM. Lees ook wel dat die uitgesloten zijn van gratis update. Klopt dat?
Windows 7 Ultimate kan je gewoon upgraden naar Windows 10, alleen Windows 7 Enterprise kan je niet via dezelfde weg upgraden. In dit geval die je dus eerst Windows 7 opnieuw te installeren.
Daarna vanuit Windows de upgrade te starten zodat tijdens de installatie van Windows 10 een hardware-ID aangemaakt kan worden voor de hardwaregebonden licentie.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Bedankt Maxstar,

Ik gebruik de MeiaCreation Toolkit.
Kies voor "Deze PC bijwerken" , maar krijg na een aantal minuten een scherm om een productcode in te voeren.
Tik daar een productcode in van de OEM versie (achterhaald met Belarc Advisor), want een sticker of DVD bij aankoop niet gekregen.
Na controle blijkt deze onjuist te zijn.
Kan invoer niet overslaan in dit scherm.

Bij het opstarten van de DVD krijg ik geen optie update.
Daar kan ik wel het scherm productcode overslaan.
Wat nu?
Laatst gewijzigd door A3ER op 03 aug 2015 16:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”