Zwart scherm met alleen de muis zichtbaar

Stel hier uw vragen met betrekking tot Windows 7
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42103
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#46

Gelukkig, het was even een zware bevalling maar we zijn alweer een stapje verder... :good:
Voer nu als eerste even een volledige scan uit met Emsisoft Anti-Malware.

Download Afbeelding Emsisoft Anti-Malware naar het bureaublad.
De volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Emsisoft Anti-Malware installeren.

Emsisoft Anti-Malware uitvoeren
  • Dubbelklik op "EmsisoftAntiMalwareSetup.exe" om Emsisoft Anti-Malware te installeren.
  • Selecteer de optie "Ik accepteer de licentieovereenkomst" en klik op "Installeren"
  • Klik in het licentiescherm de 30 dagen probeerversie "Probeer nu 30 dagen gratis". (Hierna kan je het programma als gratis versie blijven gebruiken)
  • Klik in het volgende scherm op de optie "Kom bij het Emsisoft Anti-Malware Network".
  • Vervolgens zal het programma de benodigde updates installeren.
  • Kies in het scherm bij "Potentially Unwanted Programs" voor de optie Schakel PUPs detectie in.
  • Kies vervolgens de optie "Volledige scan",
  • Laat de gevonden items in quarantaine plaatsen en klik op "Rapport bekijken", het logbestand wordt nu automatisch geopend.
  • Voeg het logbestand met de naam "a2scan_xxxxxx-xxxxxx" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u terug vinden in de map "C:\ProgramData\Emsisoft\Reports.")
Gebruikersavatar
Phenyl
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 okt 2014 11:34
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 7 64bit

#47

De volledige scan stond er niet bij dus ik heb een handmatige scan uitgevoerd en daarbij alles aangevinkt.

Een andere optie was "snelle scan" of "malware scan".

In de bijlage in ieder geval het logbestand
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42103
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#48

Goedemorgen,

Dit ziet er verder prima uit, er zijn enkel nog wat restanten van potentieel ongewenste software verwijderd.
Wat nu de oorzaak van het probleem is geweest zal wel een raadsel blijven, in ieder geval was het bestand "explorer.exe" corrupt geraakt.
Maar als er verder geen problemen meer zijn lijkt mij alles verder weer in orde. Ik zou wel systeemherstel inschakelen en een nieuw systeemherstelpunt aanmaken.
Plaats reactie

Terug naar “Windows 7”