Plaats reactie
1
Beste allen,

Ik heb op dit moment de computer van mijn broertje bij mij thuis staan met Windows 7 erop.
Hij heeft een update gedaan voor Windows (42 updates) en toen hij de computer opnieuw opstartte was er alleen nog maar een zwart scherm met de muis erop.

Ctrl+alt+del werkt wel.

Vervolgens explorer.exe uitvoeren doet niets.
In regedit gekeken en daar staat explorer.exe ook op de juiste plek.
Hitmanpro sidekickstart CD gemaakt en deze heeft geen virussen gevonden maar wel andere verdachte cookies, een trojan en een virus is verwijderd.

CHKDSK uit willen voeren, maar dit ging niet ik kon wel kiezen om dit te laten doen als de computer opnieuw werd opgestart maar dan bij het opnieuw opstarten gebeurde er vervolgens niets.

Ook sfc /scannow uitgevoerd en deze geeft aan "Er zijn beschadigde bestanden gevonden, maar deze kunnen niet allemaal worden hersteld. De details zijn opgenomen in CBS.log"

Ik loop op dit moment vast en krijg met systeemherstel de computer niet terug gezet omdat er geen herstelpunten zijn.

Wie weet hoe verder?
Laatst gewijzigd door Phenyl op 14 jul 2015 00:02, 3 keer totaal gewijzigd.
2
Als hij een herstel CD heeft gemaakt, zou ik daar mee starten.
En: e.e.a. al in veilige modus geprobeerd?
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
3
Er is geen herstel CD en in veilige modus kom je ook uit op een zwart scherm met muis cursor.
Als ik als administrator inlog dan krijg ik het volgende te zien:

"windows verkenner werkt niet meer"
"Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van toepassing: Explorer.exe
Naam van foutmodule: msvcrt.dll"

Een andere keer kreeg ik ntddl.dll daar te zien in plaats van msvcrt.dll

Heb ook de nieuwste videokaart drivers geïnstalleerd, maar ik kom nog steeds op een zwart scherm uit.
5
Sorry, was je even kwijt. Veel hulp kan ik echter niet bieden, maar tot een meer kundig iemand bijspringt:

Ik gebruik hem zelf nooit, maar je zou HirensBootCD eens kunnen proberen. Die staat boordevol tools en daar zal ook wel een tool bij staan om je hd te scannen
http://www.hirensbootcd.org/download/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelf gebruik ik voor zo'n scan de rescue disk van Norton, maar die staat sinds kort niet meer bij Nortonon-line.
Je kunt het hier echter proberen: http://community.norton.com/en/forums/d ... y-disk-iso" onclick="window.open(this.href);return false; Ga naar "HERE YA GO."
Deze cd is veel beperkter, maar je start op in een Windows omgeving en hebt toegang tot wat utilities om je schijf en filesysteem te bekijken.
Er zit ook een dos box in, meen ik. Dus vandaaruit kun je mogelijk wel een scan/f uitvoeren en mss herstellen. Het valt in elk geval te proberen.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
6
Ik kan op zich via command prompt vanalles qua software gewoon installeren en ook uitvoeren.

Heb chkdsk al gedaan, en sfc /scannow en ook nieuwe driver geïnstalleerd en hitmanpro gedraaid.
Via de kaspersky rescue disk 10 kan ik ook bij alle bestanden en zou ik deze kunnen kopiëren naar een andere harde schijf maar het probleem is dat ik eigenlijk dit probleem gewoon wil oplossen zonder de hele pc te formatteren en opnieuw windows te installeren.

Volgens mij werkt alles prima, ik zie alleen het bureaublad niet. Maar ik kan ook gewoon in regedit en software starten die op de harde schijf staat.
7
Opnieuw installeren is ook niet mijn hobby. Zou me dagen kosten. Ik los zoiets op door elke 3 dagen een Norton Ghost image te maken. Daar ben jij echter niet mee geholpen.
Ik verwacht dat er wel mogelijkheden zijn. Kun je nergens aan een rescue disk komen. Of zijn die specifiek voor 'n bepaalde computer.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
8
Ik heb wel de windows 7 cd, maar om de een of andere reden boot hij niet vanaf CD ook al heb ik dit in de BIOS aangegeven.
Een andere CD boot wel goed, maar daar kan ik dan alleen windows installeren, niets herstellen zoals ik dat vaker zie op andere forums of youtube filmpjes.
9
Zit je dan toch niet met malware. Vreemd nl. dat een aantal mogelijkheden geblokkeerd zijn?
Heb je al gesearched op dit soort update problemen?
Is dit miss een mogelijkheid: http://vistabits.nl/probleemoplossing/w ... _crash.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Het feit dat je de cursor ziet geeft aan dat je video wel iets doet. Anders zou ik zeggen, start eens op in VGA mode.
Heb je geen kennis waar je even een video kaart kunt lenen? Dit om dat als oorzaak uit te sluiten.
Laatst gewijzigd door Veng op 14 jul 2015 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
10
Heb alle Shells uitgeshakeld die niet van Windows zijn en dan geprobeerd om explorer.exe te starten maar dat doet niets helaas.
11
Ik vrees dat ik echt niet genoeg Windows kennis in huis heb om je verder te helpen. Ik zou proberen ergens een recoverydisk aan te maken en kijken of je daar wat mee kunt.
Lees dit eens door of daar iets bij staat: https://www.schoonepc.nl/instal/bootcd.html" onclick="window.open(this.href);return false;. Op die site vind je veel praktische info.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
13
Ik ben reeds met een cd in dat menu geweest voor start up repair maar hier waren Geen fouten aangetroffen, systeemherstelpunt is er niet.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”