Plaats reactie
16
RvG schreef:Weten jullie het heel zeker dat deze schijf niet reparabel is, kunnen die sectoren niet uitgeschakeld worden waarna de schijf gewoon weer bruikbaar is ??? Ik zie namelijk 'maar' 3 foutjes ....
Nee.
17
drie foutjes is doorgaans het begin van veel meer. en dat komt vaak sneller dan je hoopt...!
wat je in elk geval moet doen: bewaar je data z.s.m. op een ander medium.
daarna (als ie leeg is dus) kan je proberen de schijf te repareren met een tool van de fabrikant http://www.majorgeeks.com/files/details ... c_utility_(hutil" onclick="window.open(this.href);return false;).html maar enige garantie geef ik niet
19
RvG schreef:Weten jullie het heel zeker dat deze schijf niet reparabel is, kunnen die sectoren niet uitgeschakeld worden waarna de schijf gewoon weer bruikbaar is ??? Ik zie namelijk 'maar' 3 foutjes ....
Soms wil het "remappen" van de beschadigde sectoren wel eens het probleem oplossen, je kan daarvoor de schijfcontrole van Windows uitvoeren met de optie "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" ingeschakeld.

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.
Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.
Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.
Vink beide vakjes aan en klik op start.
Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.
Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.
De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.
Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Plaats hierna opnieuw even een screenshot van Crystal Diskinfo en HD Tune.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
20
Ik wil eigenlijk vooral de bestanden op een van de partities eraf halen, welke gratis programma is daar het meest geschikt voor?
21
dat doe je het best door met een ubuntu stick of cd op te starten.
dan wordt de schijf niet belast doordat windows draait.
haal hier http://www.ubuntu-nl.org/download" onclick="window.open(this.href);return false; je ubuntu, maak er een start-stick of -cd van volgens de instructie die daar ook staat, start daarmee op.
op enig moment krijg je de vraag of je ubuntu wilt installeren of beproeven. dan kies je voor beproeven, zodat er niks aan je schijf wordt veranderd.
als ubuntu klaar is zie je een interface waarmee je al snel vertrouwd raakt.
22
In het vorige bericht kreeg ik als adviest: "dat doe je het best door met een ubuntu stick of cd op te starten.
dan wordt de schijf niet belast doordat windows draait."

Dat klinkt alsof ervan uit wordt gegaan dat de beschadigde schijf wel gebruikt wordt om de pc op te starten. Dit is echter GEENSZINS het geval. Ik heb mijn kapotte harde schijf op een andere computer aangesloten via een usb adapter kabel. Ik open de kapotte schijf dus gewoon als externe schijf, zonder gebruik te maken van het besturingssysteem erop.. Geldt dat Ubuntu-advies dan nog steeds?
23
oké, dat wisten we nog niet.
neen. in dat geval kan je uiteraard die pc gewoon met eigen besturingssysteem laten opstarten en via de verkenner je data overpompen op een andere schijf.
24
Ja, dat laatste gaat dus NIET! Ik heb (gratis) software nodig die het mij mogelijk maakt om belangrijke bestanden te redden van een kapotte schijf....
25
Hallo,

Er is diverse gratis software beschikbaar waarmee je de gegevens mogelijk nog kan herstellen, zie de onderstaande twee links voor meer informatie.
De artikelen gaan echter over het herstellen na het formateren of verwijderen, maar werkt ook in het geval als het bestandssysteem niet meer herkend wordt.

File Recovery verwijderde bestanden
File Recovery na een quickformat
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
27
Goedemorgen,

De waarschuwing omtrent de "Current Pending Sector Count" heeft te maken met beschadigde sectoren op de harde schijf. Blijkbaar zijn deze sectoren niet geremaped naar reserver sectoren.
Zie ook de volgende link voor meer informatie - https://kb.acronis.com/content/9133" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat je nog kan proberen is de schijf testen met HUTIL van Samsung, met een format via dit programma kan je dan controleren of deze tool wel instaat is om de beschadigde sectoren te vervangen.
http://www.majorgeeks.com/files/details ... il%29.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
28
Ik krijg alleen van crystalinfo nog een'mededeling 'caution', maar wat er nou precies aan de hand is, is mij onduidelijk. In elk geval durf ik deze schijf niet meer te gebruiken voor belangrijke data, dus ik ga hem gebruiken in mijn mediaspeler. Voor mijn laptop heb ik ondertussen een 250 Gb SSD gekocht, waardoor mijn pc direct een stuk sneller is.

Ik heb nu alleen nog 1 vraagje. Ik had op mijn HD al een tijd AVG tune up staan, dit omdat mijn ventilator vaak zo enorm aan het blazen was terwijl ik eigenlijk alleen maar op het internet aan het surfen was en er geen programma's draaiden. Ik heb begrepen dat er op de achtergrond echter toch van alles draaide waardoor de pc toch belast werd en gekoeld moest worden. Met AVG heb ik mijn laptop rustig gekregen en wat sneller. Jullie hebben mij echter AVG tune up afgeraden, maar toch wil ik een programma gebruiken dat software uitschakelt die op dat moment niet gebruikt wordt. Welke software kan PCwebplus mij daarvoor aanraden?
29
Goedemorgen,

In principe heb je eigenlijk geen software nodig die programma's die op de achtergrond draaien gaat uitschakelen. Dat de ventilator aan het blazen was had wellicht ook een andere oorzaak, maar ik neem aan dat je daar na de schone installatie sowieso geen last meer van hebt?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
30
Daar heb ik zeker nog wel eens last van, en daarom vraag ik het ook....met AVG kon ik programma's uitschakelen die bij het opstarten van Windows werden opgestart, programma's die dan standby waren maar niet direct gebruikt werden....
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”