Windows update werkt niet, code 800F0900

Stel hier uw vragen met betrekking tot Windows 7
Plaats reactie
schoorel13
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
AV: Avast
AM: MBAM
FW: Avast

Hallo,

ik ben al goed geholpen bij het verwijderen van een hardnekkig probleem in het malware deel: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic ... 40#p136114" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik blijf echter met het hardnekkig probleem zitten dat update niet werkt. Ik heb oplossingen in de voorgaande topics al geprobeerd (update resetten met Repair Windows update.exe, FixIt, het .bat bestandje maken en uitvoeren, Firewall uitzetten), maar het helpt allemaal niet.

Ik heb eerder een probleem gehad met een niet legitieme versie van Windows (die van mij is een nieuwe OEM versie).

Bijgaand het log van FSS. Het CBS log is te groot, helaas

Alvast dank
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
pearl
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Kennisniveau: (3) Expert

Windows Autoupdate Disabled Policy:
Die is niet aan te zetten?

Gebruik deze eens.
http://www.microsoft.com/en-gb/download ... x?id=20858" onclick="window.open(this.href);return false;
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
http://www.piriform.com/docs/speccy/usi ... to-the-web
schoorel13
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

Beste pearl,

als ik deze fix start krijg ik de melding dat er geen legitieme versie van Windows wordt uitgevoerd. Ik heb echter een OEM versie op de PC staan, geleverd bij de aanschaf.

Met die melding is eigenlijk alle ellende begonnen. Als ik op de validatieknop klik krijg ik een wit schermpje en gebeurt er niets
Maxstar
Administrator
Administrator
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

Hallo,

Probeer de volgende tool eens, en plaats hiervan het resultaat in het volgende bericht.

Installeer WinUpdateFix & voer deze als administrator uit.
Klik op de knop Créer un rapport de diagnostic. Een log wordt als volgt geplaatst: (C:\WinUpdateFix.txt)
schoorel13
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

Hallo Maxtar,,

Leuk, een Frans programma! Bijgaand het logje
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Maxstar
Administrator
Administrator
Contacteer:

Goedemorgen,

Dit ziet er netjes uit, qua services is alles in orde. Maar ik neem aan dat je nu nog steeds die foutmelding krijgt bij Windows Update?
schoorel13
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member

Beste Maxtar,

dat klopt. Vanmorgen nog. Heb via Mijn Computer nog eens de activatiecode ingevoerd, en gevalideerd, en toen stond de melding er weer op vanmorgen

Zou het probleem opgelost kunnen worden dor de overstap naar Windows 10? Daarvoor ben ik ingeschreven.

Met vriendelijke groet

Marc
Maxstar
Administrator
Administrator
Contacteer:

Hallo,

Mocht je de plannen hebben om te upgraden naar Windows 10 dan zou ik eerder opteren om een schone installatie van Windows te overwegen.
Ik denk namelijk dat de upgrade niet de problemen van Windows Update verhelpen, en wellicht kom je later anders weer voor andere verassingen te staan.

Sowieso kan je na een schone installatie direct een "clean-back-up" maken, mocht Windows 10 niet bevallen kan je weer eenvoudig terug naar de eerder gemaakte image.
Plaats reactie

Terug naar “Windows 7”