Plaats reactie
1
Hallo allemaal,
Heb problemen met een trage pc. De pc is bekabeld met het internet. Omdat daar ook problemen mee waren is er ondertussen een nieuw modem en een nieuwe router geïnstalleerd. En heb ik bij mijn provider mijn (glasvezel) pakket verhoogd naar 100 MB. Nog steeds openen internet pagina's zich vaak erg langzaam. Maar ook het openen of afsluiten van geïnstalleerde eigen programma's (vb. Word, Excel of Photoshop) gaat traag. Vaak "hangt" het programma ook tijdens gebruik. Krijg ik de melding ... Photoshop (of een ander) reageert niet.
De pc heeft besturing Windows 7, 64 bits?, AVG, Windows firewall.
Wie kan mij helpen?
Alvast dank, Marjan.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Er start ook wel erg veel op wat niet nodig is, en bij de services staat ook veel wat niet nodig is.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... =windows-7" onclick="window.open(this.href);return false;
Vink alles uit wat niet niets heeft te maken met drivers of de anti virus in opstarten.

In services alles laten staan van microsoft, links onder even aanvinken en die voor de anti virus en drivers aangevinkt laten.
Start opnieuw op en kijk hoe het gaat.
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
3
Download MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op MiniToolBox.exe om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren Rechtermuisknop uitvoeren als,
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Devices Only Problems
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Afbeelding
4
Ik snap hier dus niets van... :(
Ben gaan zoeken in Config > Programma's > Win onderdelen in of uitschakelen
Denk ik; ha IE 11, die gebruik ik niet, dus die kan ik uitschakelen; krijg ik de melding:
Kan IE 11 niet uitschakelen. Dit kan andere geinstalleerde windows onderdelen beinvloeden etc.
Dus dat durf ik niet.
Toen gekeken bij taakbeheer, daar staan zoveel kreten, daar snap ik dus niets van.
Dus aub wat meer uitleg.
7
@ Marjan,

Ik heb een security expert een pb gestuurd om naar het RSIT-logje (in uw 1e bericht) te kijken.
Hebt dus even geduld :pray:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
8
Heel veel dank.
Heeft het nut om ondertussen een online virusprogramma te draaien?
Kunnen we dat (hopelijk) uitsluiten.
Zo ja. Welk virus prog. is up-to-date?
9
Hallo,

Hoe is deze pc aan gesloten op internet bekabeld of via wifi?

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mbam-setup-2.1.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bewaar resultaten.
    • Klik hier op de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Verwijder geselecteerde.
    • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
    • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
    • Selecteer het laatste Scanlogboek door te dubbelklikken op Scanlog.
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Exporteer.
    • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
Deze pc is bekabeld aangesloten op het internet.

Heb ondertussen Quick Scan van Bitfender en scan van House Call gedraaid.
Beide niets gevonden.

Ga nu Malware doen.
12
Hallo,

Doe het volgende eens;

Ga naar start > uitvoeren of type het commando msconfig in het zoekvenster van het startmenu.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Alles uitschakelen"
  • Klik op Toepassen en daarna op Ok en herstart de computer.
Vertel hoe het hierna gaat?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
13
Heb alles volgens opdracht :) gedaan.
Even progs. zoals Word en Excel geopend - ging goed.
Afsluiten niet (nog een keer rode kruisje gebruiken), dan lukt het wel of langzaam.
Photoshop heel even getest, maar is nog sloom.
Kan er nog niet veel over zeggen.

Bij controle van MSConfig zag ik dat alle Services weer aanstaan, maar Opstarten nog uitgeschakeld zijn.
Klopt dat?
En wanneer gaan die Opstarters dan weer aan?

Kan dus eigenlijk nu niet alles uitproberen.
Zal praktijk (tijd) worden.
14
Marjan schreef: Bij controle van MSConfig zag ik dat alle Services weer aanstaan, maar Opstarten nog uitgeschakeld zijn.
Die hadden als het goed is uit moeten zijn, maar laat ze maar even ingeschakkeld.
En wanneer gaan die Opstarters dan weer aan?
Zet de belangrijkste Opstarters weer eens aan, zoals je virusscanner, firewall indien nodig, grafische kaart.
Test daarna eens je pc.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
15
AVG Internet Security staat in Opstarten aan.
Geen idee wat in dat lijstje mijn grafische kaart is.
Firewall gecontroleerd via Config. - Staat aan.
Heb rechtsonder op taakbalk nog maar 3 verborgen pictogrammen staan.
Maar er staan nog wel zo'n 150 services aan.

Heb nu een paar dingetjes geprobeerd, ging redelijk goed.
Maar heb de pc nog niet echt belast.
Ga dat in de komende dagen doen.

Laat dan van mij horen, is dat oké?

Alvast dank voor de hulp.
m.vr.gr. Marjan.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”