Plaats reactie
17
Dasle schreef:Oké, dan houd ons maar op de hoogte van de verdere ontwikkelingen als je wil ;)
Het schiet niet op. Vandaag liet ik Microsoft mijn pc op afstand controleren. Ze konden niets vinden. Ze houden het vol dat het een hardware-probleem is. Ze adviseren me het BIOS bij te werken. Wat vindt u van dit advies?
18
BIOS bijwerken is vaak een laatste reddingsboei maar denk niet dat we daar al aan toe zijn.

Download HD Tune naar het bureaublad.
  • Installeer HD Tune en start deze na de installatie op. Afbeelding
  • Vervolgens ga je naar het tabblad Benchmark, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.
  • Als de Benchmark klaar is maak er een sreenshot van en plaats deze in je volgende bericht
  • Maak tevens een sreenshot van het tabblad Health en plaats deze ook in je volgende bericht.
Groetjes Dasle
20
Hoi Wouter,
Afbeelding De data overdracht naar je schijf is zeker niet goed te noemen verre van en dat zal de oorzaak zijn van je problemen.
Nu kun je nog een aantal dingen gaan proberen, zo zou je een andere SATA kabel kunnen plaatsen eventueel op een andere SATA poort op je moederbord.
Kijk dan of dit verbetering geeft, is dit niet het geval heb je de mogelijkheid om een andere HD te proberen voor je er één gaat aankopen.
In sommige gevallen hoewel het niet veel voorkomt kan dit veroorzaakt worden door een defecte SATA controller op je moederbord en daarom stel ik voor mocht je een andere HD ter beschikking hebben dat je deze eerst probeert. Ook zou je na dit alles je BIOS kunnen resetten met het terug wijzigen van bepaalde onderdelen zoals de boot volgorde enz...

Mocht dit alles niet baten dan zal een nieuwe HD de laatste oplossing zijn ben ik bang.
Groetjes Dasle
21
Fijn dat de oorzaak is gevonden! Deze schijf heeft echter geen SATA maar een IDE-kabel. En ik zie daar geen andere poort op het moederbord voor. Of bedoelt u een interne SATA-voedingskabel?
http://www.allekabels.nl/interne-voedin ... oCb-Hw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;

En wat vindt u van deze HDD?
http://www.imgdumper.nl/media.php?id=552b83072c172" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.imgdumper.nl/uploads8/552b83 ... alth_2.png" onclick="window.open(this.href);return false;
22
En nog één vraag. Als het opstartprobleem toch door de data-overdracht komt, waarom is er geen opstartprobleem binnen een paar uur na het herstel?
23
De Maxstor alhoewel dit een oudje is ziet er al veel beter uit, en deze is SATA en de WD is idd een IDE drive.

Op je laatste vraag heb ik niet gelijk een pasklaar antwoord, het zou mogelijk kunnen dat er op het PCB een defect onderdeel zit of het cache geheugen waardoor data na verloop van tijd corrupt kan worden. Dus na een nieuwe instal/herstel werkt het weer even goed maar hoe meer tijd verstrijkt hoe meer problemen weer de kop op steken.
Groetjes Dasle
24
Dasle schreef:De Maxstor alhoewel dit een oudje is ziet er al veel beter uit, en deze is SATA en de WD is idd een IDE drive.

Op je laatste vraag heb ik niet gelijk een pasklaar antwoord, het zou mogelijk kunnen dat er op het PCB een defect onderdeel zit of het cache geheugen waardoor data na verloop van tijd corrupt kan worden. Dus na een nieuwe instal/herstel werkt het weer even goed maar hoe meer tijd verstrijkt hoe meer problemen weer de kop op steken.
Ik ga proberen Windows op de Maxtor te installeren. U hoort van mij
26
Hoi Wouter020,

Start je pc eens met de minimale hardware die nodig is om je pc te laten werken, dus enkel je moederbord, één geheugen latje en je harde schijf waar Windows op staat.
Voor de rest mag je alles loskoppelen wat niet nodig is zoals dvd-drive, diskette station, cardreader, externe HD's, USB-hubs, printer enz....

Hoe gaat het dan met opstarten?
Groetjes Dasle
27
Dasle schreef:Hoi Wouter020,

Start je pc eens met de minimale hardware die nodig is om je pc te laten werken, dus enkel je moederbord, één geheugen latje en je harde schijf waar Windows op staat.
Voor de rest mag je alles loskoppelen wat niet nodig is zoals dvd-drive, diskette station, cardreader, externe HD's, USB-hubs, printer enz....

Hoe gaat het dan met opstarten?
Dan heb ik al geprobeerd. Ook met de minimale hardware blijft het opstartprobleem. De pc start normaal op enkel als er geen windows-updates zijn...
29
Dasle schreef:Heb je na de installatie alle nodige drivers voor je hardware geïnstalleerd? Zo ja weet je nog welke?
Alle Windows-updates.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”