Goedenavond,
Ik ben hier vanwege een probleem die ik ebme mijn pc, dit probleem heb ik bij het forum van hijackthis aangekaart. na meerdere handelingen hebben hun mij naar jullie forum verwezen.
voor de uitleg van het concrete probleem en de gedane handelingen verwijs ik u naar onderstaande link:
http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopi ... =4&t=38307" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvg,
Hendrik Haverkamp
2
Combineer windowstoets & r → typ: perfmon /report
Wacht tot de rapportstatus gegenereerd is.
Klik op Bestand in de werkbalk → Opslaan als
Noem deze reportperfmonhaverkamp (html wordt vanzelf hieraan toegevoegd)
Upload dit bestand op Dropcanvas
Post de hyperlink in je volgende reactie.
Plaats eens een schermafbeelding van je Apparaatbeheer (Klik)
Wacht tot de rapportstatus gegenereerd is.
Klik op Bestand in de werkbalk → Opslaan als
Noem deze reportperfmonhaverkamp (html wordt vanzelf hieraan toegevoegd)
Upload dit bestand op Dropcanvas
Post de hyperlink in je volgende reactie.
Plaats eens een schermafbeelding van je Apparaatbeheer (Klik)
6
Dubbelklik op PC Info.
De scanning wordt nu ingezet...
Na de scanning selecteer je de tab: Logs
Vervolgens check je uitsluitend deze items:
.
Klik nu op 'Create a log' kopieer en plak deze in je volgende posting.
Open ConEmu (gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: cd %UserProfile%\desktop
Typ: DaS_21 /f
Er zal op je bureaublad een bestand log.txt verschijnen.
*Hier wordt verteld hoe je moet in- & uitpakken.
Post het log
Download MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
- Download PC Info naar je bureaublad.
- Unzip en klik op SetupPC Info.
- Doorloop het installatieproces.
Dubbelklik op PC Info.
De scanning wordt nu ingezet...
Na de scanning selecteer je de tab: Logs
Vervolgens check je uitsluitend deze items:
.
- Software
- Hardware
- Software Installed List
- Startup List
- Running Processes
Klik nu op 'Create a log' kopieer en plak deze in je volgende posting.
Open ConEmu (gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: cd %UserProfile%\desktop
Typ: DaS_21 /f
Er zal op je bureaublad een bestand log.txt verschijnen.
*Hier wordt verteld hoe je moet in- & uitpakken.
Post het log
Download MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
- Dubbelklik op MiniToolBox.exe om te tool te starten.
- Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren Rechtermuisknop uitvoeren als,
- Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
- List content of hosts
- List last 10 Event Viewer Errors
- List Devices Only Problems
- Klik vervolgens op de knop Go.
- Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
- Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
8
Ik zie iig de volgende dingen in je log, waar je iets aan zou kunnen doen:
Description: Het systeem heeft een adresconflict gevonden voor het IP-adres 0.0.0.0, waarbij het systeem
het netwerkhardwareadres 00-00-00-00-00-00 heeft. Hierdoor kan de werking van het netwerk op dit systeem verstoord zijn.
Maak eens een export van het register om e.e.a. na te trekken:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
regedit /e/s c:\1.txt "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters"
type c:\1.txt >>%UserProfile%\desktop\tcpipsettings.log
del c:\1.txt
start notepad %UserProfile%\desktop\tcpipsettings.log
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:tcpipsettingsexport.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → tcpipsettingsexport.bat → Als administrator uitvoeren
Error: (04/04/2015 02:07:40 PM) (Source: SideBySide)(User: )
Description: assemblyIdentityversionMAJOR_VERSION.MINOR_VERSION.BUILD_NUMBER_MAJOR.BUILD_NUMBER_MINORc:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe AIR\Versions\1.0\Adobe AIR.dllc:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe AIR\Versions\1.0\Adobe AIR.dll3
Download:
Microsoft Visual C++ 2013 Redistributable Package
Dit is een softwarebibliotheek die wordt gebruikt door programma's die in datzelfde Microsoft Visual C++ zijn geschreven. Die programma's kunnen om specifieke versies van de bibliotheken vragen. Verwijder dus geen één versie ervan! Start vervolgens opnieuw op.
Description: De integriteit van de kopie voor het bestand \Device\HarddiskVolume3\Windows\System32\hmpalert.dll kan niet worden geverifieerd omdat de reeks kopie-hashes per pagina niet is gevonden op het systeem.
Deïnstalleer en herinstalleer eens HitmanPro.Alert, omdat er blijkbaar een integretiteitsprobleem is.
Description: Het systeem heeft een adresconflict gevonden voor het IP-adres 0.0.0.0, waarbij het systeem
het netwerkhardwareadres 00-00-00-00-00-00 heeft. Hierdoor kan de werking van het netwerk op dit systeem verstoord zijn.
Maak eens een export van het register om e.e.a. na te trekken:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
regedit /e/s c:\1.txt "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters"
type c:\1.txt >>%UserProfile%\desktop\tcpipsettings.log
del c:\1.txt
start notepad %UserProfile%\desktop\tcpipsettings.log
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:tcpipsettingsexport.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → tcpipsettingsexport.bat → Als administrator uitvoeren
Error: (04/04/2015 02:07:40 PM) (Source: SideBySide)(User: )
Description: assemblyIdentityversionMAJOR_VERSION.MINOR_VERSION.BUILD_NUMBER_MAJOR.BUILD_NUMBER_MINORc:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe AIR\Versions\1.0\Adobe AIR.dllc:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe AIR\Versions\1.0\Adobe AIR.dll3
Download:
Microsoft Visual C++ 2013 Redistributable Package
Dit is een softwarebibliotheek die wordt gebruikt door programma's die in datzelfde Microsoft Visual C++ zijn geschreven. Die programma's kunnen om specifieke versies van de bibliotheken vragen. Verwijder dus geen één versie ervan! Start vervolgens opnieuw op.
Description: De integriteit van de kopie voor het bestand \Device\HarddiskVolume3\Windows\System32\hmpalert.dll kan niet worden geverifieerd omdat de reeks kopie-hashes per pagina niet is gevonden op het systeem.
Deïnstalleer en herinstalleer eens HitmanPro.Alert, omdat er blijkbaar een integretiteitsprobleem is.
12
Om uit te zoeken welk proces daarvoor verantwoordelijk is:
Klik in taakbeheer → tabblad Prestaties op Broncontrole.
Maximaliseer het venster
Klik op het tabblad Netwerk
Maak de kolom beschrijving wat smaller door de rechterkant v/d kolom naar links te slepen
Klik op de kolom Processen met netwerkactiviteit.
Je ziet nu welk proces internet vertraagt.
Klik in taakbeheer → tabblad Prestaties op Broncontrole.
Maximaliseer het venster
Klik op het tabblad Netwerk
Maak de kolom beschrijving wat smaller door de rechterkant v/d kolom naar links te slepen
Klik op de kolom Processen met netwerkactiviteit.
Je ziet nu welk proces internet vertraagt.
15
kijk eens aan dat werkt top,
echter...
nu komt er weer een ander probleem boven water. tijdens het opstarte blijft het windows scherm hangen.
en met het windows scherm bedoel ik het welkom scherm. Dit gebeurt een aantal keer achter elkaar als je het probeer.
en dan opeens blijft hij niet hangen heel vreemd..
echter...
nu komt er weer een ander probleem boven water. tijdens het opstarte blijft het windows scherm hangen.
en met het windows scherm bedoel ik het welkom scherm. Dit gebeurt een aantal keer achter elkaar als je het probeer.
en dan opeens blijft hij niet hangen heel vreemd..