Plaats reactie
1
Beste forumleden,

Nadat Abbs mij top heeft geholpen een paar maanden geleden om de nodige adwarebesmettingen te verwijderen ging alles een tijd vlekkeloos. Nu echter werd mijn PC weer erg traag met opstarten en wilde een driver voor een niewe printer niet installeren. Geen malware aangetroffen. Toch eindelijk maar Win 7 opnieuw geinstalleerd. De pc start iets minder traag op maar zeker nog niet vlot, de hele opstart duurt al gauw 5 minuten! Eer tweede probleem dat nu ontstaan is dat ik wijzigingen in mijn website niet meer kan uploaden. Na herinsatallatie van alle programma's enz kom ik wel in de externe website met ftp protocol maar zodra ik een file wil uploaden lijkt er wat te gebeuren maar wijzigt er extern niets. Mij provider suggereert dat bij mij de "passieve ftp mode"niet ingeschakeld zou zijn, maar noch in het programma dat ik gebruik (Sharepoint Designer 2007) als in Windows kan ik niets vinden om een ftp mode te wijzigen. Iemand cenig idee?

Groet,
Erik
2
Hallo allemaal,

Een aanvulling. Op min oude Vista PC heb ik inmiddels de website wel kunnen uploaden, het probleem zit dus duidelijkl in de Win 7 pc.

Op die PC draaien alle overige programma's die ik gebruik wel ok, alleen de trage opstart blijft.

Bj de herinstallatie probeerde ik eerst de laatste versie van Win 7 ultimate te downloaden, maar daar kreeg ik de foutmelding "probleem code 715-123130" en kwam ik niet verder. Toen maar een wat oudere op CD gebrande versie gebruikt, die helaas wel een paar honderd updates moest installeren, maar dat is in een paar dagen gelukt.

Wat moet ik met de Win 7 PC doen?

Groet,
Erik van Duin
3
erik10 schreef:Mij provider suggereert dat bij mij de "passieve ftp mode"niet ingeschakeld zou zijn, maar noch in het programma dat ik gebruik (Sharepoint Designer 2007) als in Windows kan ik niets vinden om een ftp mode te wijzigen. Iemand cenig idee?
In de instellingen van Filezilla of FireFTP (extensie Firefox) is in de instellingen deze optie aanwezig en dus in te stellen. Welk FTPclient gebruik jij dan?
Afbeelding
4
Hallo Dorado,
Ik gebruik op de win 7 machine IE 11 en MS Sharepoint Designer 2007.
Op mijn oude Vista machine draait IE 9 en ook Sharepoint 2007 en daar werkt het wel!
Erik
5
Alhoewel het op appels vergelijken lijkt, is het toch niet helemaal zo hoor.
Ieder programma heeft nl. haar eigen instellingen...
Afbeelding
6
ga eens in ie naar internetopties, tabblad geavanceerd.
loop de lijst nauwkeurig door, en experimenteer met de instellingen voor ftp.
(nb het is verstandig om na elke wijziging in dit rijtje ie even opnieuw op te starten, ook al staat dat niet uitdrukkelijk vermeld)
7
Hallo Falstring,

Bedankt voor je antwoord. Helaas kom ik er niet veel verder mee, de enige twee aan te kruisen zaken die iets met ftp te maken lijken te hebben zijn :
"Enable FTP folder view (outside of internet explorer)" en
"Use passive FTP (for firewall and DSL modem compatibility)"
Beiden zijn aangevinkt. Zijn er nog andere items die op FTP kunnen slaan?

Iemand nog meer ideën?

Alvast bedankt,
Erik van Duin (Erik 10)
8
jammer, was leuk geweest als het wél gewerkt had.
ik ken sharepoint niet, maar lees dat je in dat programma zelf kan uploaden, is dat dan niet simpeler? wat ik las:
Op internet zetten
Klik in het menu op Bestand, Site publiceren
Selecteer het keuzerondje FTP
Typ in het tekstvak Locatie van externe website de gegevens die je hebt gekregen van je provider
Typ in het tekstvak FTP-map de gegevens die je hebt gekregen van je provider
Klik op het tabblad Publiceren
Selecteer het keuzerondje De wijzigingen vaststellen door tijdstempels van bronbestand
Klik op OK

Als de instellingen goed zijn maak je nu verbinding met de server. Je typt je gebruikersnaam en wachtwoord in en klikt op OK.

Je klikt op Website publiceren rechts onderaan om de website te publiceren. Wanneer de publicatie voltooid is, kun je controleren of alles goed gegaan is door het adres van je eigen website in te typen in je webbrowser.
9
Hallo falstring,

Bedankt voor je uitleg. Ik gebruik Sharepoint Designer al jaren, en normaal werkt het zo als je zegt. Op mijn oude Vista machine werkt het volledig (ook na een herinstallatie van een half jaar terug). Op mijn Win 7 machine heeft het goed gewerkt tot een recente herinstallatie van win 7 en alle programma's. Ik krijg de externe website, kan daarin kijken maar de interne website laad niet naar de externe!

Nog meer ideën?

Groet,
Erik van Duin (Erik10)
10
ik kreeg tot nu toe de indruk dat je de ftp-verbinding via ie tot stand bracht, maar kennelijk doe je het via sharepoint.
heb je de gevonden instructies voor de instellingen nog eens nagelopen?
ben je na de herinstall van w7 uptodate met sp1 en alle updates?
wat ik zeker zou doen:
déïnstalleer sharepoint via configuratiescherm-programma's.
laat ccleaner het register opruimen (ook ms is niet altijd secuur bij uninstalls...)
herstart de pc.
haal bij ms een nieuwe installatieversie van sharepoint en installeer die.
11
hallo falstring,

Win 7 en office krijgen automatische updates, ik denk dat er na de herinstallatie zeker 200 updates zijn geweest.
Sharepoint verwijderd
ccleaner het register laten opruimen (en eerst diverse andere zaken cookies enz)
herstart
sharepoint opnieuw geinstalleerd
Test: nog steeds hetzelfde probleem!

Nog meer ideën?

Groet,
Erik van Duin (erik10)
12
tja, dan wordt het lastig....
ik kan natuurlijk een echt ftp-programma aanbevelen (ik werk zelf uitsluitend (en al jaren zeer tevreden) met blaze-ftp).
wat nog niet aan de orde kwam: zit er wellicht een obstructie in je firewall?
13
We kunnen iig wel eens de traagheid bekijken. Mss dat het enig verband houdt.

Combineer windowstoets & r → typ: perfmon /report
Wacht tot de rapportstatus gegenereerd is.
Klik op Bestand in de werkbalk → Opslaan als
Noem deze reportperfmon (html wordt vanzelf hieraan toegevoegd)

Upload dit bestand op Wetransfer
Klik op het symbool linksonderin en klik daarna op Link.

Afbeelding

Post de hyperlink in je volgende reactie.
Laatst gewijzigd door dorado op 29 mar 2015 05:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
15
Zie hierin nog niets. Voer het volgende eens uit:
  • Download PC Info naar je bureaublad.
  • Unzip en klik op SetupPC Info.
  • Doorloop het installatieproces.
.
Dubbelklik op PC Info.
De scanning wordt nu ingezet...
Na de scanning selecteer je de tab: Logs
Vervolgens check je uitsluitend deze items:
.
  • Software
  • Hardware
  • Software Installed List
  • Startup List
  • Running Processes
.
Klik nu op 'Create a log' kopieer en plak deze in je volgende posting.

  1. Download Das naar je bureaublad.
  2. Download en installeer Afbeelding ConEmu
Open ConEmu (gebruik i.p.v. typen kopiëren en plakken voor het gemak en de zekerheid)
Typ: cd %UserProfile%\desktop
Typ: DaS_21 /f
Er zal op je bureaublad een bestand log.txt verschijnen.

Post het log

Download MiniToolBox bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op MiniToolBox.exe om te tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen MiniToolBox.exe als administrator uit te voeren Rechtermuisknop uitvoeren als,
  • Vink vervolgens de onderstaande opties aan.
    • List content of hosts
    • List last 10 Event Viewer Errors
    • List Devices Only Problems
  • Klik vervolgens op de knop Go.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand geopend, plaats deze als bijlage in je bericht inclusief de probleemomschrijving.
  • Dit logbestand wordt tevens op de locatie als results.txt opgeslagen waar de MiniToolbox is uitgevoerd.
Laatst gewijzigd door dorado op 29 mar 2015 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”