Plaats reactie
1
Goedemorgen deskundigen

Mijn laptop Asus onder W7 start niet op.
Startingg windows, eeen ogenblikje geduld en Welkom gaat goed, maar daarna blijft hij in een zwart beeldscherm hangen. Hij is er niet consequent mee. Zojuist startte hij wel door naar het bureaublad, maar na afsluiten en opnieuw opstarten blijft hij weer in het zwarte veld hangen. Opstarten in veilige modus lukt wel.

Graag uw adviezen, het ding is mijn boterham en je zult altijd zien dat dit gebeurt in de drukste periode van het jaar :evil:

Bedankt alvast


Rudi
2
Hallo,

Als hij het wel doet in veilige modus is het waarschijnlijk een programma wat stoort.
Heb je pas geleden iets nieuws geïnstalleerd of upgedate?

Ga naar start > uitvoeren of type het commando msconfig in het zoekvenster van het startmenu.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen" (laat wel je virusscanner aan)
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Alles uitschakelen"
  • Klik op Toepassen en daarna op Ok en herstart de computer.
Vertel hoe het hierna gaat?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Hoi Ben, ik heb uitgevoerd wat je hebt gezegd, maar hij blijft nu weer hangen in het zwarte scherm.

Overigens viel me op dat Mbam (premium) raar deed. Die gaf toen ik er wel in zat een foutmelding en wilde niet scannen
4
Misschien nog nodige info. Ik heb vanochtend om 8 uur mijn lappie opgestart en er was helemaal niets aan de hand. Daarna netjes afgesloten maar toen ik hem opnieuw wilde opstarten, bij de klant, ging het dus mis
5
rudidev schreef:Misschien nog nodige info. Ik heb vanochtend om 8 uur mijn lappie opgestart en er was helemaal niets aan de hand. Daarna netjes afgesloten maar toen ik hem opnieuw wilde opstarten, bij de klant, ging het dus mis
Mbam geeft de volgende melding: Bescherming uitgeschakeld. Als ik dan op "verhelp jen nu "druk doet hij dat niet. Als ik Mbam wil laten scannen meldt hij dat de scan niet succesvol kan worden uitgevoerd
6
HA...en nu geeft Norton ook een melding en adviseert om andere antivirus/spyware uit te schakelen en dan een update te doen. Betekent dat, dat iets de update van Norton tegenhoudt en daardoor de boel ook mis gaat bij het opstarten?
7
rudidev schreef:Hoi Ben, ik heb uitgevoerd wat je hebt gezegd, maar hij blijft nu weer hangen in het zwarte scherm. Ik heb overigens recentelijk geen programma's geinstalleerd. De laatste was MBam-pr halverwege februari

Overigens viel me op dat Mbam (premium) raar deed. Die gaf toen ik er wel in zat een foutmelding en wilde niet scannen
8
Hallo,

Verwijder Mbam een met mbam-clean.
  • Download mbam-clean naar het bureaublad.
  • Schakel uw anti-virussoftware tijdelijk uit aangezien deze kunnen conflicteren met het gebruik van MBAM-Clean.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Er word gevraagd om de computer opnieuw te starten, sta dit toe. (belangrijk!!!)
Haal dan de updates voor Norton binnen en kijk dan eens hoe het met je pc gaat.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Heb ik allemaal uitgevoerd en hij is inmiddels 2x normaal opgestart zonder problemen. Toch heb ik nog steeds een beetje twijfels. Is het zinvol om een paar logjes te plaatsen?
11
rudidev schreef:Norton komt met een nieuwe update en na opnieuw opstarten heb ik weer dezelfde ellende. Kom er slechts in :evil: de veilige mode
Ik denk dat dan Norton weer van slag is, verwijder die eens: https://support.norton.com/sp/nl/nl/hom ... file_nl_nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
12
Gedaan, hij heeft hem opgestart, nu dus zonder Mbam en Norton, maar dat duurde zeker 10 minuten.

Er zit dus nog iets goed fout, vrees ik
Maar nu die eenmaal loopt is-ie weer razendsnel.

Help, ik word een beetje :w00t:
13
rudidev schreef:Gedaan, hij heeft hem opgestart, nu dus zonder Mbam en Norton, maar dat duurde zeker 10 minuten.

Er zit dus nog iets goed fout, vrees ik
Maar nu die eenmaal loopt is-ie weer razendsnel.

Help, ik word een beetje :w00t:
P.S. ik weet niet of het verstandig is maar ik heb (hopelijk tijdelijk) even Windows defender aangezet
14
log.txt
rudidev schreef:
rudidev schreef:Gedaan, hij heeft hem opgestart, nu dus zonder Mbam en Norton, maar dat duurde zeker 10 minuten.

Er zit dus nog iets goed fout, vrees ik
Maar nu die eenmaal loopt is-ie weer razendsnel.

Help, ik word een beetje :w00t:
P.S. ik weet niet of het verstandig is maar ik heb (hopelijk tijdelijk) even Windows defender aangezet. Al prakkizerend realiseer ik me dat ik de PC hoe dan ook vorige week vrij langzaam vond opstarten. Ik ben zo vrij toch even een RSIT-je toe te voegen :D
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
15
info.txt
rudidev schreef:
log.txt
rudidev schreef:
rudidev schreef:Gedaan, hij heeft hem opgestart, nu dus zonder Mbam en Norton, maar dat duurde zeker 10 minuten.

Er zit dus nog iets goed fout, vrees ik
Maar nu die eenmaal loopt is-ie weer razendsnel.

Help, ik word een beetje :w00t:
P.S. ik weet niet of het verstandig is maar ik heb (hopelijk tijdelijk) even Windows defender aangezet. Al prakkizerend realiseer ik me dat ik de PC hoe dan ook vorige week vrij langzaam vond opstarten. Ik ben zo vrij toch even een RSIT-je toe te voegen :D
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”