Plaats reactie
21
Goedemorgen,

In het logbestand zie ik nog de aanwezigheid van McAfee Security Scan Plus, aangezien deze automatisch opstart en eigenlijk geen toegevoegde waarde heeft zou ik deze verwijderen.
Verder heb je Microsoft Security Essentials als primaire virusscanner, deze wil de laatste tijd ook wel eens een enorm vertragende factor zijn. Verwijder ook deze even van de computer.
Installeer als alternatief eens de gratis versie van avast! en geef even aan of er hiermee verbetering is qua traagheid.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
22
kan ik nu die avast eropstaat ook dat ene doen wat je als eerst hebt beschreven aangaande de mogelijk oplossing voor dat afsluit probleem?
23
Ja mocht je Shutdown-regfix.reg nog niet hebben uitgevoerd dan kan je dat nu als eerste even doen.

Download het bestand Shutdown-regfix.reg uit de bijlage naar bijvoorbeeld het bureaublad.
Klik met de rechtermuisknop op dit bestand en kies voor samenvoegen.
Sta vervolgens toe dat de wijzigingen in het register worden toegebracht.
Herstart vervolgens de computer en kijk even of dit het probleem heeft opgelost.[/quote]
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
24
Volgens mij heeft dat het probleem opgelost, echter merk ik dat nu ik die avast heb geinstaleerd, ik melding krijg dat er geen beveilig is op mijn computer, "" bin probleem oplossing vraagt men op een antivirus programma te instaleren? plus windows defender bij te werken.

herkend mijn pc die avst niet? vreemd
26
Ja heb ik gedaan, wordt nogsteeds gevraagd in probleem oplosser voor een scan,

ik merk dat alles nogsteeds niet lekker draait,, programmas blijven hangen/reageren niet plus net bij afsluiten weer dat irrant scherm dat er een programma draait....
ik snap er geen fluit meer van.... waarom draait mijn pc niet lekker..

tevens ook een melding over baclo via Java?? schadelijke software ofzo?
27
ik zie nu dat windows firewall en defender beide draaien naast avast?? dat geeft die aan..

heb secerity essential wel verwijderd?? hoe kan dat dan??
29
Oke, en daar zorgen jullie voor of? Gezien het feit na al de handelingen die ik gedaan heb bij het eerste topic "computer traag etc" behandeld door abbs deze problemen zijn ontstaan... Zie alle correspondentie.... Voorheen had ik nog geen problemen met afsluiten... Is mogelijk toch ergens iets niet goed gegaan met de software die op verzoek van jullie geinstalleerd is en de "dingen" die verwijderd gewijzigd zijn door jullie.

En ik wil dit wel opgelost hebben,,,
30
Hallo,

Bij het herinstalleren van Windows kunnen we altijd via het forum helpen, mocht je een complete back-up hebben kan je daar ook gebruik van maken.

Sowieso is deze computer ooit geïnfecteerd geweest met onder andere de Torpig/Anserin malware. Dat er tijdens tijdens het verwijderen en het opschonen van de computer andere problemen bijkwamen kan allerlei oorzaken hebben, de meest logische verklaring is ook de schade die de malware heeft aangericht. Als dit door de door ons geadviseerde programma's zou komen zouden veel meer gebruikers hier last van moeten hebben.

In dit geval kan je eigenlijk voor 99% stellen dat het systeem door malware corrupt is geraakt. Er was namelijk nogal wat rommel en narigheid aanwezig. Helaas is het zo dat dit in sommige gevallen niet meer met tools te herstellen is. Het opnieuw installeren van Windows is dan de beste remedie, ook gezien de uiteindelijk veiligheid en betrouwbaarheid van Windows.

Aangezien je een Sony Vaio laptop in gebruik hebt is het opnieuw installeren eenvoudig te doen via het recovery-programma van Sony. Sowieso staat dit stapo-voor-stap beschreven in de handleiding van de laptop.
Maakt als eerste een back-up van alle belangrijke bestanden, (documenten, foto's, e-mails) en dergelijke voordat je overgaat tot het opnieuw installeren / recoveren van de Windows-installatie.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”