Plaats reactie
1
Hallo, ik zou graag hulp willen krijgen bij het herinstalleren van Win7.
Ik heb ooit een herstelschijf aangemaakt. Ik heb eerder probleemloos mijn besturingssysteem herinstalleerd, maar om de een of andere reden lukt het nu niet.
Wanneer ik via systeemherstel, geavanceerd, via herstelschijf de computer opnieuw opstart. Krijg ik snel de melding: "Er kan geen systeemkopie op deze computer worden gevonden. Sluit harde schijf met een backup aan of plaats de laatste dvd uit een backup set in het dvd station..."
Hij herkent mijn schijf dus niet.


Aub hulp :welcome: , want ik zit vast...
2
Goedemorgen,

Ik neem aan dat de image (back-up) op een externe schijf is opgeslagen? Wordt deze enkel voor back-ups gebruikt of toevallig ook nog voor andere zaken.
En staan de back-up bestanden van de image in een map, of staan deze direct in de "root" van de externe schijf?
Maak anders eens een screenshot van de aanwezige bestanden op de schijf, dit maakt het één en ander wellicht duidelijker.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Goedemorgen!

De bestanden staan op een dvd schijf. Mijn backup van documenten staan op een externe harddisk.

het rare is dat ik eerder via mijn dvd-herstelschijf een herinstallatie op deze manier heb gedaan zonder problemen.

Nu dan de printscreen. de eerste is van een dvd-herstelschijf die ik heb gemaakt tijdens mijn laatste systeemherstel.

De tweede is een printscreen van 1 van de 3 dvd-schijven van toen ik de computer net had en een recovery dvd heb gemaakt.

Eerste:
Afbeelding Tweede: Afbeelding
5
De dvd's die gebruik ik alleen voor herstel.
Mijn bestanden: docu's, foto's, muziek etc...staan op een externe schijf. Die gebruik ik alleen als backup.

De vorige keer (herstel): startte ik vanaf herstelschijf, volgde de procedure. Na herinstallatie sloot ik mijn externe harde schijf aan met al mijn bestanden en kopieerde ik die naar mijn d schijf.
Ik heb twee partities. De root C:, waar ik al mijn programma's heb staan, en D: al mijn persoonlijke bestanden...

Ik hoop dat ik zo je vragen heb beantwoord en anders begrijp ik het niet goed.
7
Start de computer dan weer eens in de normale modus op, en probeer dan eens vanuit Windows zelf de back-up terug te plaatsen.
Zie stap 2 bij de onderstaande link voor meer informatie.
http://www.sevenforums.com/tutorials/67 ... overy.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Hai!

het is uiteindelijk toch gelukt met de 3/delige recovery cd. heb deze keer eerst via set-up de opstart volgorde verandert, en daarna via boot scherm de dvd drive geselecteerd en toen liep het ineens.
Inmiddels een een win7 met fabrieksinstellingen. het vreemde is dat ik de vorige keer de keuze had de schijven te formatteren. en kreeg ik een hele schone installatie...Leeg.
en nu vond ik nog allerlei bestanden terug op mijn d partitie (niet de root).
daarnaast is de vormgeving verandert. Naar de beginfase. ik weet niet waar en hoe ik de win7 kan updaten naar de nieuwere vormgeving. De screensaver ziet er anders uit...Niet dat dat erg is...maar toch.
daarnaast heb ik bij de vorige herinstallatie allerlei actuele driver updates kunnen doen via windows site.
Voor mijn videokaart, geluidskaart etc....maar die kan ik nu nergens vinden.
via de windows update tot nu toe waar het voornamelijk beveiligings updates...

Hoe dan ook, mijn HP printer werkt weer normaal, Itunes ook! Yeah! :smiley_highfive:
9
Goedemorgen,

Voer het onderstaande eens uit, dan kunnen we even de juiste drivers bij elkaar zoeken.

Download Afbeelding Speccy naar het bureaublad en installeer deze.
  • Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.
  • Let op!!!Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.
  • Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
  • Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".
  • In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.
  • Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Hallo,

Acer heeft een tool beschikbaar waarmee je automatisch de juiste drivers kan installeren, deze kan je downloaden van de onderstaande link.
http://global-download.acer.com/Support ... 1420194726" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kan de benodigde drivers ook handmatig downloaden via de onderstaande pagina als je op het modelnummer van deze Acer PC zoekt.
http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Hai!

Dankjewel voor de links. Er was maar één geschikte download driver update voor mijn systeem. Heb ik gedownload!

Heb je misschien enig idee hoe ik het uiterlijk van mijn windows 7 systeem kan updaten naar hoe het was voor mijn herinstallatie naar fabrieksinstellingen?

En anders, ook goed. Ben allang blij dat mijn software het weer normaal doet...HP printer, Itunes, en zelfs Avast is gelukt te downloaden zonder foutmeldingen deze keer. :good:
15
Oké dat is mooi, wat betreft het bureaublad thema kan je deze via persoonlijke instellingen aanpassen.
Zie onderstaande link voor meer uitleg, hiermee kan je dan het gewenste thema instellingen met de aero effecten.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... ktop-theme" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”