Plaats reactie
1
Hoi,
Update wil niet lukken (kb2952664).
foutcode 80073701
bij een herstelpunt maken en daar loopt het ook al fout.
Krijg foutcode 0x81000101.
Als ik een backup wil maken krijg ik dezelfde foutcode .
In services staat volume shadow copy op gestart.
Ook bij Windows backup staat er gestart.
Zou wel graag backup maken.
Ik heb ook op andere forums raad gevraagd (nucia+pc-helpforum.be)maar nog niets bruikbaar.
Ik heb hier in het verleden al om raad gevraagd en goed geholpen geweest.
Zodus wie kan mij helpen??
Gr,Martco.
2
Hallo,

Voer als eerste de Farbar Service Scanner eens uit, dan kunnen we even verder kijken.

Download Afbeelding Farbar Service Scanner naar het bureaublad.

Farbar Service Scanner uitvoeren
  • Dubbelklik op FSS.exe om de tool te starten.
  • Vink vervolgende de onderstaande items aan.
    • Internet Services
    • Windows Firewall
    • System Restore
    • Security Center / Action Center
    • Windows Update
    • Windows Defender
    • Other Services
  • Klik vervolgens op de knop "Scan".
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (FSS.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Plaats de inhoud hiervan in uw volgende bericht als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Het logbestand ziet er prima uit, het is in ieder geval geen problemen met diverse services van Windows. Laten we ter controle als eerste eens een volledige malwarescan uitvoeren al is het maar voor de zekerheid dat er kwaadaardigheden of restanten daarvan aanwezig zijn.

Download Afbeelding Emsisoft Anti-Malware naar het bureaublad.
De volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Emsisoft Anti-Malware installeren.

Emsisoft Anti-Malware uitvoeren
  • Dubbelklik op "EmsisoftAntiMalwareSetup.exe" om Emsisoft Anti-Malware te installeren.
  • Selecteer de optie "Ik accepteer de licentieovereenkomst" en klik op "Installeren"
  • Klik in het licentiescherm de 30 dagen probeerversie "Test 30 days for free".
  • Klik in het volgende scherm op de optie "Join the Emsisoft Anti-Malware Network".
  • Vervolgens zal het programma de benodigde updates installeren.
  • Kies in het scherm bij "Potentially Unwanted Programs" voor de optie Enable PUPs detection.
  • Kies vervolgens de optie "Full scan",
  • Laat de gevonden items in quarantaine plaatsen en klik op "Rapport bekijken", het logbestand wordt nu automatisch geopend.
  • Voeg het logbestand met de naam "a2scan_131015-100316" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u terug vinden in de map "C:\Users\Gebruikersnaam\Documents\Anti-Malware\Reports")
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Dit ziet er in ieder geval keurig uit, deze drie restanten van een potentieel ongewenste software zijn in ieder geval niets om je zorgen over te maken.

Laten we als eerste eens het probleem met de update (kb2952664) aanpakken, probeer deze update eens handmatig te installeren. De juiste 32 of 64 bit versie is via de onderstaande links te downloaden.

32Bit: http://download.windowsupdate.com/c/msd ... ddd5e1.msu" onclick="window.open(this.href);return false;
64Bit: http://download.windowsupdate.com/c/msd ... eff933.msu" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Oké, echter is deze update kb2952664 niet zo heel belangrijk en is enkel benodigd wanneer je bijvoorbeeld van Windows 7 naar Windows 8 wilt upgraden. Wanneer je dit niet van plan bent kan je deze upgrade eigenlijk gewoon verbergen zodat deze niet meer aangeboden zal worden. Ik neem aan dat dit de enige update is die problemen geeft en dat alle andere updates wel geïnstalleerd worden?

Is dit verder een legale versie van Windows of een unattented versie waaraan flink is gesleuteld?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Andere update's doen het wel.
Naar win 8 zou ik niet gaan.
Dit is een unattened versie.
nu het probleem nog backup en herstelpunt.
Gr.
12
Dat de update (kb2952664) niet geïnstalleerd kan worden is dus niet zo heel erg vreemd, aan dergelijke "unattened" versies is zoveel gesleuteld, en tevens kan je deze (versie) ook niet upgraden naar Windows 8.
Verder verlenen wij eigenlijk geen hulp bij illegale versies van Windows en wil dan ook het advies meegeven om deze versie te legaliseren.

Wat betreft de problemen met systeemherstel en de back-up functie kan je de oplossingen die MicrosoftHelpt aandraagt bij een identiek probleem uitvoeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
oke ,
Legaliseren hoe doe je dat??
Alhoewel ik heb deze dvd meegekregen bij mijn vorige pc die ik gekocht had op de computerbeurs in Antwerpen.
Begin dit jaar heb zelf een pc in mekaar gestoken en dezelfde dvd gebruikt.
Zal eens naar het volgend punt kijken voor backup en herstelpunt.
Gr.
14
Windows kan je legaliseren door bijvoorbeeld de aankoop van een OEM-licentie van Windows 7 Ultimate. Je kan de huidige gebruikte product-code dan vervangen voor de legale licentie. Echter is er vaak zoveel gesleuteld aan dergelijke illegale versies dat het activeren c.q. valideren van de software onmogelijk is. In dat geval kan je alleen middels een schone installatie van Windows 7 de legale versie valideren / activeren.

De vraag is alleen of je alle functies van de "ultimate" versie wel gebruikt, een licentie van Microsoft Windows 7 Home Premium voor € 88,90 is namelijk aanzienlijk goedkoper. (Zie deze link voor de verschillen van de versies).
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Geef het op .
Ik heb op microsofthelpt gekeken en alles gedaan zoals cleanboot en tijdelijk de services uitgeschakeld en de lijst met services gecontroleerd.
Backup proberen maken en op 15% bleef hij hangen (bezig met schaduwcopy te maken).
na 30 min foutcode 0x81000101.
Gr,
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”