Plaats reactie
1
Geacht forum,

Mijn dochter heeft op haar Toshiba Satellite L555-11M windows 7 er weer opnieuw opgezet,
maar nu heeft ze het probleem dat de D-partitie weg is na herinstallatie, en ik weet zeker
dat er een D-partitie aanwezig was, want de laptop was van mij geweest, dus vandaar.

Ik ben zelf ook wezen kijken op haar laptop om te kijken of het terug te halen was betreffende de D-partitie,
maar het is niet gelukt.

Ik heb via de knop start naar computer gegaan en rechts geklikt naar beheren, schijfbeheer en daar op
geklikt, maar de D-partitie is niet te zien, dus nu is mijn vraag hoe het hersteld kan worden.

Alvast bedankt voor de moeite.
2
hoe heeft ze win 7 erop gezet vanaf schijf ?
dan heeft ze waarschijnlijk alles verwijderd met de setup hiervan
als ie in beheren niet staat heb je gekeken naar de grootte van de schijf in beheren en weet je hoe groot ie is
als je windows opstart dan bij apparaatbeheer > schijfstation bekijken zie typenr staan kanje opzoeken in google bij wd 10e is 1 terra wd 5000 is 500 gig
DE KUNST VAN INSTALLEREN IS ! ZOVEEL MOGELIJK VINKJE'S UITZETTEN
3
Hallo fierefluiter,

Ze heeft het met DVD,tjes gedaan die toen gemaakt zijn, dus wat er nu verkeerd is gegaan, Joost mag het weten.

Maar ik ga even kijken wat je voor stelde, ik ga nu even weg maar vanavond ben ik er weer.

Groet Palmpje
4
Hallo fierefluiter,

Sorry voor de late reactie, maar er was wat tussen gekomen.

Nou ik heb op de site van Toshiba gekeken en gezocht op het type nummer van betreffende laptop,
en daar werd vermeld dat er een 500 GB HD in zit.

Bij schijfbeheer staat het volgende: Schijf 0 standaard 465,79 GB Online, er staat wel een herstel partitie van 1,46 GB, de C-schijf is 448,91 GB NTFS, en er staat een primaire partitie van 15,39 GB
en uiteraard de Cd-rom station, verder staat er niets.

Is de Primaire partitie misschien de D-schijf?

Groet Palmpje
5
De herstel part is die fat
De andere zou d kunnen zijn maar ik vermoed dat die gekoppeld is aan de herstel
500 gig is de naam houd rekening mee dat het altijd minder is .
DE KUNST VAN INSTALLEREN IS ! ZOVEEL MOGELIJK VINKJE'S UITZETTEN
6
Je zou met Rechter muisknop op die 15 gig kunnen klikken kijken je een letter kan toewijzen e of f alles behalve a b c en die dvd station. Misschien krijg je m weer zichtbaar zou ook kunnen dat ie verborgen is ivm herstel partitie als jij voorheen d had. Hoe groot was die dan ?
DE KUNST VAN INSTALLEREN IS ! ZOVEEL MOGELIJK VINKJE'S UITZETTEN
7
Hoi fierefluiter,

Hoe groot de D-partitie was weet ik niet meer, maar ik ga zeker even kijken wat het doet als ik de 15 GB een schijfletter geef,
want dan zou als het goed is deze ook zichtbaar moeten zijn in windows verkenner.

Ik kom hier nog op terug.

Alvast bedankt voor je tip.

Groet Palmpje
10
dan zou ik me er niet druk over maken ..

gebruik de rest om te pc en en backup altijd belangrijke data of installeer het opnieuw en maak partities aan ..
min 50 gig voor win 7 en de rest back up
DE KUNST VAN INSTALLEREN IS ! ZOVEEL MOGELIJK VINKJE'S UITZETTEN
11
Hallo fierefluiter,

Gelukkig had ze een back-up van haar bestanden die op de D-schijf stond gemaakt.
Dus ik ga maar een partitie aanmaken voor haar, dan kan ze weer verder en
haar gemaakte back-up weer op de D-schijf plaatsen.

Maar ik wil je hartelijk danken voor het geduld en de moeite die je gedaan hebt
om mij verder te loodsen.

Groet Palmpje
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”