Plaats reactie
1
Na opnieuw opstarten verschijnt er bij het symbool voor internettoegang een blauw cirkeltje.
Ik heb dit al eerder gehad op mijn vorige laptop en kon toen worden opgelost met een driver update.
Op deze (nieuwe) laptop zijn volgens mij de juiste drivers geïnstalleerd maar twijfel toch.

Gegevens:
2x2 11 a/b/g/n Draadloos LAN PCI Express Half-Mini-kaart adapter
Broadcom 24-10-2012 versie: 6.30.59.91

Is een update noodzakelijk of is er iets anders aan de hand :?:
Groeten, Jos H
2
je bedoelt het cirkeltje dat normaal even ronddraait boven het 'draadlopostrappetje' en dat staat nu stil?

om de actualiteit van je drivers na te gaan, is het het slimst even op de site van de laptopfabrikant de laatste drivers op te halen en erop te zetten; dat kan nooit kwaad, ook al heb je ze al.
blijft de adapter weigerachtig: ga configuratiescherm-apparaatbeheer-rechtsklik op je draadloze adapter en kies 'verwijderen' (of soms: 'installatie ongedaan maken')
sluit schermpjes netjes af en herstart de pc. bij herstart zal windows de adapter opnieuw maagdelijk met de laatste driver installeren. zo'n actie verricht vaak wonderen.
3
Ik heb via de site van de fabrikant een netwerktest gedownd; melding dat het verbonden draadloze netwerk geen toegang heeft tot lokale hosts.
Is dit noodzakelijk voor de goede werking van de netwerkkaart :?:
Het opnieuw installeren van de driver (website fabrikant) bied geen oplossing.
Het verwijderen van de driver via apparaatbeheer heb ik nog niet uitgevoerd; ben geïnteresseerd in jouw mening over de netwerktest.
Bovendien wordt er op de website van Lenovo een optionele update van het BIOS getoond.
Is het verstandig om deze te installeren?
Laatst gewijzigd door Jos H op 01 feb 2014 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Jos H
4
waar het nu eerst omgaat is het 'aan het draaien krijgen' van dat blauwe cirkeltje.
installeren nieuwe drivers is op zich vaak onvoldoende, zo blijkt in de praktijk, en het opnieuw installeren van de hardware zelf brengt vaak de oplossing.
dus toch maar even die truc uithalen.
als het daarna weer werkt zal denk ik die foutmelding (die ik overigens niet 1,2,3 kan thuisbrengen) ook weg zijn.
5
Foutmelding blijft na verwijderen van de hardware; deze is wel weer opnieuw geïnstalleerd door Windows.
Rechtsklik op het "trappetje" levert eerst een geel driehoekje op en even later een vierkantje met een rood kruis.
Na ongeveer 1 minuut verschijnt het normale trappetje weer.
Een week geleden kreeg ik direct na opstarten het gewone trappetje.
Bovendien wordt er op de website van Lenovo een optionele update van het BIOS getoond.
Is het verstandig om deze te installeren?
Hierbij een resultaat van Speedtest; (meerdere tests uitgevoerd) downstream was voorheen > 20 Mbps.

http://www.speedtest.net/my-result/3274830703" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Jos H
6
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:

start /wait "" "%programfiles%\common files\Microsoft Shared\MSInfo\msinfo32.exe" /report %UserProfile%\desktop\sysinfo.txt
start notepad %UserProfile%\desktop\sysinfo.txt


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:msinfo.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik msinfo.batAls Administrator uitvoeren.


Post het gedeelte onder Netwerk.
Afbeelding
8
Heb je wel een venster gezien met een voortgangsindicator?
Heb je een 32bits of een 64bits besturingssysteem?
In het laatste geval moet je m.i. %programfiles(x86)% gebruiken...
Afbeelding
9
Helaas, het lukt me niet; cmd.exe wordt wel uitgevoerd in het opdrachtvenster en onderdelen worden ook geladen/uitgevoerd.
Ik heb inderdaad een 64bits Win 7 Pro versie (aanpassing x86 toegevoegd aan te kopiëren tekst).
Groeten, Jos H
10
Opvallend: mijn internetsnelheid is nog nooit zo snel geweest!!!!

http://www.speedtest.net/my-result/3275145308" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb wel een update van mijn vingerafdrukscanner toegepast maar of dit er mee te maken heeft............... :?:

Het probleem blijft echter bestaan; zag in de logboeken dat mijn virusscanner G Data problemen geeft.
Eerder de helpdesk van G Data benaderd over problemen en advies was om de software opnieuw te installeren.
Dit ook gedaan maar nu nog steeds foutmeldingen.
Ga ze opnieuw benaderen voor oplossing.
Groeten, Jos H
12
Dank voor de info; de verbinding met internet verliep altijd probleemloos op deze laptop.
Onlangs dus wat problemen gehad met G Data InternetSecurity 2014; ik heb nu een mail gestuurd naar de helpdesk.
Gevraagd wat de problemen (logboekbestand bijgevoegd) kan veroorzaken.
Op hun advies heb ik de software opnieuw geïnstalleerd; ik wacht dus even de reactie van de helpdesk af en meld me daarna weer op dit forum.
Op dit moment werkt de verbinding prima (zie eerdere post); blauwe cirkel is alleen te zien na opnieuw opstarten en verdwijnt na 2 minuten.
Groeten, Jos H
13
Goedemorgen,

De problemen met G Data zijn opgelost door de helpdesk (software nogmaals opnieuw geïnstalleerd).
Het blauwe internet icoontje is na opnieuw opstarten nog heel even te zien maar is voor mij niet storend.
Ik heb ook de router/modem instellingen waar nodig aangepast volgens de aanwijzingen van mijn ISP.
@falstring en @dorado : :dank: voor jullie adviezen!!

Met vriendelijke groet,
Jos H.
Groeten, Jos H
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows 7”