Plaats reactie
16
Het slechte nieuws is dat recovery schijfjes niet na te leveren en of te bestellen zijn.
joop50 schreef:Helaas heb ik bij de laptop geen herstel dvds ontvangen, dus dat is een extra probleem erbij.
Je heb zelf dus ook nooit met de Recovery CD-DVD Creator een set herstelschijven aangemaakt?
Wat je in ieder geval kan proberen is of dit alsnog lukt?
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/docu ... =c00285736" onclick="window.open(this.href);return false;

De grootste fout is dat diegene die de partitie heeft proberen aan te maken de C partitie heeft verkleind en de recovery partitie heeft vergroot, en waar ik al een vermoeden van had is ook bevestigd en dat is het volgende.
Het vergroten en verkleinen van partities kan in de toekomst voor problemen zorgen als je het systeem wilt herstellen, nu heb je namelijk een C partitie en straks een D partitie voor opslag, bij sommige modellen en recovery schijfjes worden de aangemaakte partities weer ongedaan gemaakt met de kans al je data kwijt te zijn.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
17
Als ik het goed begrijp kan ik het beste, alles wat voor mij belangrijk is even backuppen en dan een complete nieuwe installatie doen. Waarbij alles zich dan in de oude staat hersteld,dus ook de recovery partitie, en hierna een 3e nieuwe partitie maken waarbij ik deze dan voor opslag ga gebruiken.
18
Een nieuwe installatie van Windows is niet echt nodig maar alles wat voor jou belangrijk is backuppen wel.
joop50 schreef:Waarbij alles zich dan in de oude staat hersteld,dus ook de recovery partitie, en hierna een 3e nieuwe partitie maken waarbij ik deze dan voor opslag ga gebruiken.
Als de recovery van HP deze later weer ongedaan maakt is dit niet handig om te doen want dan kan je alsnog alles kwijtraken.
Je kan het beste de belangrijke bestanden op een externe of netwerkschijf opslaan dan op een partitie van de laptop zelf, want als deze het begeeft ben je zeker alles kwijt.

Heb je inmiddels wel al de herstelschijven met de Recovery CD-DVD Creator kunnen maken?
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
19
Hoi Forza,

Ik wilde dus wel een geheel nieuwe installatie doen. Ik had nogal wat problemen met windows, daarom was ik ook naar de site van hijackthis gegaan.
Ik ga nu dan ook alles veilig stellen. Ik ben naar de winkel waar ik de laptop gekocht heb terug gegaan en heb het probleem daar ook eens aangehaald. Volgens hen zou het niets uitmaken dat de recoverypartitie als opslag gebruikt werd althans zij hadden er nog nooit van gehoord en deden dit zo wel vaker.
Ze wisten wel dat ze voor de aflevering van de laptop een complete backup van alles hadden gemaakt. Het zouden 2 dvds zijn geweest. Dus deze ga ik maar eens in mijn dvd kast zoeken.
Ben zelfs aan het overwegen om te kijken of ik er niet windows 7 op ga zetten. Weet niet of dit kan en wat een licentie kost. Heb nl op de andere 2 laptops van het gezin ook windows 7 en dat werkt zo veel beter dan vista.
Laat na het weekend even weten hoe ik het verder afhandel.
20
joop50 schreef:Volgens hen zou het niets uitmaken dat de recoverypartitie als opslag gebruikt werd althans zij hadden er nog nooit van gehoord en deden dit zo wel vaker.
Echt overtuigend klinkt dit niet en dat het niets uitmaakt trek ik even in twijfel want die partitie heeft niet voor niets die grote en als je die nodig hebt kan er dus van alles gebeuren met de gegevens die je daar hebt opgeslagen.
Het is niet voor niets een recovery partitie en HP toont ook niet voor niets een waarschuwing als je deze partitie wilt openen. Afbeelding Deze heb je misschien nooit meer gezien omdat er met de partities is gerommeld. :-\
joop50 schreef:Ze wisten wel dat ze voor de aflevering van de laptop een complete backup van alles hadden gemaakt. Het zouden 2 dvds zijn geweest. Dus deze ga ik maar eens in mijn dvd kast zoeken.
Als je deze nog hebt kan je hiermee het systeem herstellen maar maak hier ook eens wat extra kopieën en ISO's van want als deze schijfjes last krijgen van dvd-rot of niet meer werken dan kan je ze altijd opnieuw branden.
joop50 schreef:Ben zelfs aan het overwegen om te kijken of ik er niet windows 7 op ga zetten. Weet niet of dit kan en wat een licentie kost.
Windows 7 kan je er op installeren en kost c.a. 90 euro
http://azerty.nl/0-2086-394013/microsof ... lands.html" onclick="window.open(this.href);return false;
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
21
Hallo, eindelijk de backup gevonden. Heeft lang geduurd maar heeft ook als voordeel dat mijn kast weer helemaal is opgeruimd. Helaas geeft de dvd op de helft "disk leesfout 144078"dus daar heb ik ook niets meer aan. Heb met nero en alcohol120% een image proberen te maken. Vervelend maar het is niet anders.
22
Is het maken van een image nog gelukt of kreeg je toen ook fouten, en werkt een nieuw gebrande image wel of geeft deze ook "disk leesfout 144078"?
Je zou bij de Winkel ook eens kunnen vragen of zij nog kopieën hebben van deze recovery schijfjes.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
23
Hoi Forza,
Sorry voor de late reactie maar ik ben een aantal dagen weg geweest.
Ik heb met verschillende computers een nieuw image proberen te maken deze mislukten allemaal.
Heb het toen ook nog eens met de laptop geprobeerd en hier lukte het zonder problemen mee. Heeft er misschien mee te maken dat de dvd hiermee is gemaakt.
Heb alles veilig gesteld en ga proberen om een nieuwe installatie te doen via de backup. Natuurlijk eerst even uitzoeken hoe dit moet.
Hoop over een paar dagen je bericht te kunnen doen dat het gelukt is.
grtjs
24
joop50 schreef:Heb alles veilig gesteld en ga proberen om een nieuwe installatie te doen via de backup. Natuurlijk eerst even uitzoeken hoe dit moet.
Dit is een kwestie van opstarten van de recovery disks en de verdere instructies volgen.
Hier het linkje naar de website van HP met uitleg.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/docu ... eWithDiscs" onclick="window.open(this.href);return false;
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
25
Hoi Forza,
Het is me gelukt heb een nieuwe installatie gedaan met de backup dvd. En inderdaad alles is verdwenen op de de D-partitie. Eigenlijk best knap waardeloos van HP als je alleen maar een nieuwe installatie op de c-schijf wilt doen.
Er staat nu nog maar alleen een map recovery met een groott van 4,4 mb. Dit is erg raar want de D- partitie is 198 Gb groot en er wordt aangegeven dat er nog maar 93,5 Gb beschikbaar is.
Heb al aangegeven dat alle mappen zichtbaar moeten zijn maar ik zie nog niks.
Dit snap ik even niet.
26
Kan je de D- partitie van 198 Gb wel formatteren en geeft die dan wel de volledige grootte aan of dan ook dat er maar 93,5 Gb beschikbaar is.
27
Opgelost, heb de partitie geformatteerd en de 198 gb is weer helemaal beschikbaar. Alleen mijn recovery van hp is nu verdwenen maar dat is niet direct een ramp omdat de backup dvd zijn werk heeft gedaan. Heb hier dan ook een iso bestand van gemaakt en op de hd van mijn vaste pc gezet. Deze heb ik nu dus als zekerheid achter de hand.
Bij deze is dit probleem dus opgelost.
Idereen van harte bedankt.
Grtjs Joop
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”