Plaats reactie
1
ik heb geprobeerd IobitAdvanced Systemcare te verwijderen maar dat is slechts gedeeltelijk gelukt.
rechtsonder staat nog steeds het logo en als ik het aanklik krijg ik een foutmelding dat het programma niet goed is geinstalleerd.
waar vind ik de rest en hoe verwijder ik dat?
4
@ wilri,
wilri schreef:ik heb geprobeerd IobitAdvanced Systemcare te verwijderen maar dat is slechts gedeeltelijk gelukt.rechtsonder staat nog steeds het logo en als ik het aanklik krijg ik een foutmelding dat het programma niet goed is geinstalleerd.waar vind ik de rest en hoe verwijder ik dat?
Hoe heb je die geprobeerd te verwijderen? Met de iobit uninstaller of anders?

Ik zou IAS opnieuw installeren, en daarna verwijderen met RevoUninstaller.
RevoUninstaller verwijdert namelijk alles, inclusief alle verwijzingen in het register.
Download RevoUnInstaller Freeware
http://www.revouninstaller.com/revo_uni ... nload.html" onclick="window.open(this.href);return false;

groet, mericya
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
Revo uninstaller is naar ervaring van gebruikers beter op 32 bits systemen

IOBit Uninstaller doet het beter op 64 bits systemen


Maar hoe dan ook, de persoonlijke smaak speelt een belangrijke rol

Ambieke
7
Ambieke schreef:Revo uninstaller is naar ervaring van gebruikers beter op 32 bits systemen
IOBit Uninstaller doet het beter op 64 bits systemen
Maar hoe dan ook, de persoonlijke smaak speelt een belangrijke rol
RevoUninstaller gebruik ik voor 32 en 64-bit pc. Nooit probleemen gehad.
RevoUninstaller is de beste uninstaller.
Alle software van iobit zijn rogue software.

p.s. Lees onderstaande interessante blog van miekiemoes

http://miekiemoes.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

groet, mericya
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
8
Dat was even slkken

Hoe komt er dat er niet meer ruchtbaarheid is naar deze feiten ?

Dat alleen Miekiemoes dat weet ?

De hele informatica-wereld zou toch op zijn KOP komen te staan ?

Er zal wel een halve waarheid zijn denk ik

Toch bedankt

Ambieke
9
Mericya schreef: Alle software van iobit zijn rogue software.
p.s. Lees onderstaande interessante blog van miekiemoes
http://miekiemoes.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik plaats hier het volgende ook maar even zoals ik ook bij het volgende topic heb gedaan: http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=33&t=6154" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is niet waar hoor dat dit onder 'rogueware' valt, al moet ik toegeven dat er omtrent Iobit dubieuze zaken hebben plaats gevonden. :detective:

1. IOBit Steals Malwarebytes' Intellectual Property
2. IObit using blackhat SEO to promote product

Om software als 'rogue' te bestempelen moet het geheel in het plaatje van 'rogueware' passen, als dit niet het geval is en net op het randje schommelt kan je spreken over 'semi-rogueware', elke vendor zal denk zijn eigen 'checklist' hebben hiervoor, en daarvan uit moet je nog steeds voorzichtig zijn met het bestempelen van software als 'rogue'.
Laatst zag ik een linkje voorbij komen over 'PC FIX' op het forum van Emsisoft wat hier een goed voorbeeld van is.

De meeste 'rogueware' is zo hardnekkig dat het niet op een normale manier is te verwijderen en de gebruiker geen keus geeft en alleen tot aankoop dwingt, en daarbij andere uitvoerbare bestanden blokkeert. Bij Malware removal instructies hier op het forum staat al een aardige collectie van 'rogueware' die per definitie 100% 'rogue' is.

Er zijn echter ook varianten die beschikken over een eigen uninstaller, en geen valse meldingen geven (uitgezonderd false positives) maar de gebruiker wel op een 'agressieve' wijze tot aankoop wil dwingen om de gevonden infecties te kunnen verwijderen. Zo'n soort programma is moeilijk als volledig 'rogue' te bestempelen.
Dit soort programma's zie je veelal terug in de affiliate business. Er worden blogs, handleidingen gemaakt en komen hoog in Google terecht met adviezen gericht naar één programma, vaak kunnen deze programma's die infectie niet eens verwijderen maar dat is ook niet het primaire doel. Zie het volgende artikel wat ik verleden jaar heb geschreven.

FakeAv (rogueware) affiliate business als marketingstrategie
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”