Plaats reactie
1
Hallo,

Na infectie en cleanup van de laptop van mijn schoonzus (zie dat topic hier) blijft er een vervelend probleem over.

De enige rest schade van deze infectie lijkt het ontbreken van inhoud van de mappen onder "starten"-> alle programma's.
De geinstalleerde programma mappen (lijken) daar leeg te zijn. (zie bijgevoegde foto) Via verkenner is alles er wel.
Nieuw geinstalleerde programma's staan er gewoon goed in.

Iemand een idee hoe ik dit (laatste) restje schade kan herstellen?
Afbeelding
2
Hoi en welkom op het forum,

Download Unhide.exe naar het bureaublad, als u een melding krijgt dat het bestand mogelijk onveilig is kunt u dit negeren.
  • Dubbelklik op "Unhide.exe" om de tool te starten.
  • Let op!!! Windows Vista & 7 gebruikers dienen "Unhide.exe" als administrator uit te voeren "Rechtermuisknop uitvoeren als administrator",
  • Wacht rustig af totdat de tool gereed is en doe in de tussentijd verder niets op de computer.
  • Als de tool gereed is krijgt u het onderstaande scherm te zien, met de melding "Your files should now be visible"
    • Afbeelding
  • Vermeld in uw volgende bericht of u deze melding heeft gekregen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Maxstar schreef:Hoi en welkom op het forum,
Dank je wel, je ziet de vertel het de "vertel het door" reclame werkt prima.

Gedaan wat je adviseerde. Mijn schermpje zit er iets anders uit
Afbeelding Het bleek dus ook nog niet gerepareerd. Netjes gedaan wat ze vroegen. Virus uit en nog een keertje uitvoeren. Helaas mocht niet baten, resultaat nog steeds geen verbetering. Mapppen blijven opp (leeg) staan.
8
Hoi,

Dat is dus de oorzaak dat Unhide de verdwenen startmenu 'items' niet meer kan herstellen.
Deze malware infecties verplaatsen deze snelkoppelingen en items namelijk naar de %temp% folder, dus na het gebruik van een cleaner zijn deze verdwenen en niet meer te herstellen.

Het gebruik van een cleaner tijdens het verwijderen van de malware is dus ook af te raden en hierover heb ik al eens een BLOG bericht geschreven.
Geïnfecteerde computer? wat moet u wel en niet doen!

Eens kijken of er nog het één en ander te herstellen is.
Kijk even welke systeemherstelpunten er aanwezig zijn en of deze van voor de malware / rogueware infectie zijn?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Auch.....

Dat is dan nu duidelijk :-[
Naar dat herstelpunt hoef ik niet te kijken :-[ :-[ :-[

Ook daar heb ik natuurlijk grondig opgeruimd toen de pc weer schoon leek. Geen oude herstelpunten meer aanwezig. (Ik voel de bui al hangen...)
11
Nee, dat wil zeggen niet van voor de besmetting/schoonmaak.

Er was alleen een adminstrator account aanwezig. Heb zojuist een standaard account aangemaakt zodat de kinderen van schoonzus dit kunnen gebruiken (in de hoop deze problemen te voorkomen).
13
De standaard windows items zijn al hersteld. Ook nieuw geinstalleerde items zijn goed. Het zijn dus alleen de oude overige ites die verdwenen zijn.
Enige optie is dan opnieuw installeren? Het is alleen de weergave in start die verdwenen is, programma's staan nog gewoon in program files. Er is geen manier om ze vanhieruit weer in menu start te krijgen?

ps: Helemaal super deze zeer zeeer vlotte respons!! :good:
15
Hoi,

Al wachtend op je hele snelle antwoorden heb ik in ieder geval weer een hoop gelezen en van je geleerd. Rest me dus niets anders dan menu start opschonen en waar nodig mogelijk nieuwe snelkoppelingen te maken.

Enorm bedankt!!! :goed:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”