Plaats reactie
1
Hallo, vanochtend kreeg ik (laptop Dell, sept 2010) een vreemde melding bij het opstarten: U bent aangemeld met een tijdelijk profiel, U kunt niet bij uw bestanden,( en nog meer van dat soort). U kunt het verhelpen door u af te melden en later opnieuw aan te melden. Raadpleeg het gebeurtenissenlogboek voor details.
Ik ben opnieuw opgestart, toen ging het normaal maar er is in ieder geval één shortcut-pictogram (van C-Cleaner) verdwenen en misschien nog 1 of 2 maar ik kan niet bedenken welke, alleen ziet het er leeg uit, vreemd.
Nog iets eigenaardigs: de stand-by modus is verdwenen, het wordt meteen sluimer of slaap, geen tussenmogelijkheid meer, ook niet te vinden bij energiebeheer. Dit verschijnsel is al van wat langer geleden maar redelijk recent, kan het van een update komen?
vr.gr. Ank
3
Nee, nog niet. Bij het herstarten ging alles wel normaal, en net merkte ik dat de laptop nu wèl in stand-by was gegaan nu ik hem open had laten staan; eerder deed hij dat ook als ik de deksel sloot, maar ik zag bij energiebeheer dat er bij de actie "deksel sluiten" geen optie "stand-by" was, alleen sluimer en slaap; eerder had ik nooit gekeken bij energiebeheer want alles ging naar wens.
5
Het is in zoverre niet (meer) een probleem dat ik nu gemerkt heb dat de laptop wel op stand by gaat als ik hem open laat staan; maar als ik hem sluit gaat hij in de sluimerstand terwijl hij vroeger dan in stand by ging; nou ja, uit sluimerstand wordt hij redelijk snel wakker.
O ja, die vreemde melding bij de start is niet meer teruggekomen, was dus even een ongelukje, neem ik aan, verkeerde been uit bed gestapt, niets menselijks is de computer vreemd!
In ieder geval, bedankt voor de aandacht.
6
De sluimerstand en stand by is in Windows 7 anders dan bij de andere Windows versies.

Wat is er gebeurd met stand-by en sluimerstand?
In eerdere versies van Windows wordt met stand-by uw werk opgeslagen in het geheugen en wordt een energiebesparende stand van de computer ingeschakeld. Met de sluimerstand zet u de computer ook in een energiebesparende stand, maar slaat u uw werk op naar de vaste schijf, zodat u de computer veilig kunt uitschakelen.

In deze versie van Windows wordt uw werk in de slaapstand opgeslagen in het geheugen en wordt vervolgens een energiespaarstand van de computer ingeschakeld. De hybride slaapstand is een combinatie van de slaap- en sluimerstand waarmee uw werk in het geheugen en op de vaste schijf wordt opgeslagen en vervolgens een energiespaarstand van de computer wordt ingeschakeld. De hybride slaapstand is standaard uitgeschakeld op draagbare computers.

http://windows.microsoft.com/nl-NL/wind ... -hibernate" onclick="window.open(this.href);return false;
7
Bedankt voor de informatie, maar toch weet ik echt zeker dat mijn windows 7-laptop tot voor kort in ieder geval in een minder diepe sluimer ging dan nu bij het sluiten van de deksel: het lichtje bleef knipperen en als ik weer begon kwam ik meteen op het aanmeldscherm, terwijl nu het lichtje niet meer knippert en bij het opnieuw beginnen komt eerst "windows herstarten" of soortgelijke tekst, daarna pas het aanmeldscherm. Maar toch bedankt!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”