Gesloten
1
Ik heb het halve internet al afgezocht naar mijn probleem. Van alles geprobeerd. Het is wel een bekend probleem. Als ik een programma wil installeren, krijg ik het bericht, dat de setup niet meer werkt. Hier en daar gelezen, dat het malware gerelateerd zou zijn. Verschillen programma's daar op losgelaten, maar er komt nooit iets uit. Kunnen jullie mij misschien verder helpen?
2
@ libra50,

:welkom:

Om uit te sluiten dat malware /  virus de oorzaak is van het probleem, voer onderstaande uit:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Tjonge, wist niet dat ik zoveel moeite zou hebben, met het versturen van bijlagen......
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Prima     :good:
Zodra een malware / virus expert online is, wordt u verder geholpen.

libra50 schreef:Tjonge, wist niet dat ik zoveel moeite zou hebben, met het versturen van bijlagen......
Bijlagen toevoegen aan een bericht
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
Het logjes van FRST zijn helaas verminkt.
Doe het volgende:

Download Afbeelding MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.
Rechtsklik op "MiniToolBox" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Oké, bedankt maar weer tot zover. Hier is het bestandje......
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
- Driver Booster 4.1
- IObit Malware Fighter 3
- IObit Uninstaller
- Reimage Repair
- Softonic Assistant
Herstart de computer.

Stap 2:
We gaan de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
Done......bedankt. Het logje is bijgevoegd.....
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Prima, we gaan verder.

Stap 1:
Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware (website).
(het bestand mbam-setup-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)
Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.
Verander geen instellingen tijdens de installatie.

De eerste keer na installatie krijg je een aantal mogelijkheden:
Let op: Haal het vinkje weg bij Start de gratis probeer versie van Malwarebytes Anti-Malware Premium.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

In het opstartscherm van "Malwarebytes Anti-Malware", klik op "Dashboard" en vervolgens op de knop "Scan nu".
Indien er updates beschikbaar zijn worden deze eerst gedownload.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Geschiedenis > Programmalogboeken".
Klik op het recentste "Scanlogboek".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
Stap 1 is een compleet fiasco geworden. Het proggie had 117 items gevonden....maar bij het opnieuw opstarten van de pc verscheen het volgende bericht. 
De instructie op 0x77ba91f verwijst naar geheugen op 0x77ba91f. Een lees- of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt:read

Ik kon de waarschuwing niet wegklikken. Wel 35x geprobeerd. Dus heb ik de computer maar opnieuw opgestart. Mijn anti-virus werkt niet meer. Ze vragen om één of ander licentienummer, terwijl het een gratis is. Ik ga eerst maar proberen om AVG weer aan het werk te krijgen.......
12
Stap 1 is een compleet fiasco geworden. Het proggie had 117 items gevonden....maar bij het opnieuw opstarten van de pc verscheen het volgende bericht. 
De instructie op 0x77ba91f verwijst naar geheugen op 0x77ba91f. Een lees- of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt:read
Vervelend.
Post aub het logbestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
Dat vertel ik net, er kwam geen logbestand......alleen die foutmelding. En die kon ik niet wegkrijgen. Ik zag bovenaan als ik klikte Werfault.exe  den dllhost.exe. Ik kon klikken
wat ik wilde, maar dat venster ging niet weg. Daarom heb ik de pc maar opnieuw opgestart. 
Ik kan AVG niet meer installeren. Ik moet het eerst verwijderen, maar mijn computer kan hem niet meer vinden. Ben maar een ander antivirus programma aan het installeren.......
14
Ik kan AVG niet meer installeren. Ik moet het eerst verwijderen, maar mijn computer kan hem niet meer vinden. Ben maar een ander antivirus programma aan het installeren.......
Een ander antivirus programma kan je beter nog niet installeren. 2 of meer antivirus-programma's is nooit goed.

Stap 1:
Download de AVG Remover.
Let op: Schakel nu eerst de realtime-bescherming van al je antivirus programma's uit.
Start het gedownloade programma en klik op Continue.
Je computer wordt nu onderzocht op geïnstalleerde AVG producten.
Na afloop zal dit in een lijst weergegeven worden.
Selecteer het gevonden product en laat dit verwijderen.
Volg de aanwijzingen die verschijnen en herstart de computer als daarom gevraagd wordt.

Stap 2:
Open met de verkenner de map C:\AdwCleaner.
Maak een screenshot, hoe je dat doet lees je HIER.
Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
15
Ik zweet peentjes......:(
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Gesloten

Terug naar “Windows Vista”