Plaats reactie
62
Nou enkele uren, maar dat heb ik ook beschreven in het HJT topic, daar had ik ook problemen mee en door wat handelingen vond hij ze toch in een zeer korte tijd.
Of de BSOD's wegblijven valt nog te betwijfelen aangezien ik voor die driver installatie van de videocard daar al last van had. Deze zijn echt gekomen na het installeren van een hele rits Windows updates die ik miste. Maar welke update precies het probleem voorzaakt is niet bekend anders zou ik deze kunnen verwijderen.
63
erwin44 schreef:Nou enkele uren, maar dat heb ik ook beschreven in het HJT topic, daar had ik ook problemen mee en door wat handelingen vond hij ze toch in een zeer korte tijd.
Of de BSOD's wegblijven valt nog te betwijfelen aangezien ik voor die driver installatie van de videocard daar al last van had. Deze zijn echt gekomen na het installeren van een hele rits Windows updates die ik miste. Maar welke update precies het probleem voorzaakt is niet bekend anders zou ik deze kunnen verwijderen.
Je kan terug kijken in de geschiedenis van je updates en zo de datum zien. Maar de updates zijn belangrijk voor de veilheid om te internetten.
Ik zou nu zeggen test het zo even uit.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
66
Het loopt nu allemaal soepeltjes, maar zoals gezegd ik ben nog niet van BSOD's af. Net had ik een IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL BSOD toen ik op Facebook zat. Gebeurd heel vaak dat als ik deze site bezoek er een BSOD volgt. Toch tekenend?
70
Hallo,

Ga naar start > uitvoeren en typ het commando Verifier gevolgd door enter.
Selecteer de optie - "Create custom settings (for code developers)" en klik op volgende.
Vink in het volgende scherm nu de onderstaande opties aan.
  • Special Pool
  • Force IRQL checking
  • Pool Tracking
  • Deadlock Detection
  • Security Checks
  • Miscellaneous Checks
  • Power framework delay fuzzing
  • DDI compliance checking
Klik op volgende en selecteer de optie "Automatically select all drivers installed on this computer".
Klik weer op volgende waarna er een korte scan uitgevoerd zal worden.
Klik nu op voltooien en herstart de computer.

Gebruik hierna de pc weer gewoon en als er BSOD komen spaar die dan 24 uur op en plaats die weer.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
72
erwin44 schreef:Ik heb de Nederlandse versie, dus ik weet niet wat ik nu moet aanvinken.
▪ Speciaal geheugen
▪ Geheugentracering
▪ IRQL-controleforceren
▪ Impasse-detectie
▪ Beveiligingscontroles
▪ Concurrerende Stress Test
▪ DDI geldigheidscontrole
▪ Verschillende controles
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
74
Hallo,

Lees het volgende eens door: http://www.sevenforums.com/tutorials/10 ... sable.html
Optie twee staat hoe je het programma weer uit kan zetten want je kan hebben dat dat in veilige modus moet gebeuren.

START | type verifier.exe | maak onderstaande selecties -

1. Selecteer 2e optie - "Aangepaste instellingen opgeven (voor programmeurs)"
2. Selecteer 2e optie - "Instellingen in een volledige lijst selecteren"
3. Vink onderstaande aan -
▪ Speciaal geheugen
▪ Geheugentracering
▪ IRQL-controleforceren
▪ Impasse-detectie
▪ Beveiligingscontroles
▪ Concurrerende Stress Test
▪ DDI geldigheidscontrole
▪ Verschillende controles

Klik op volgende en selecteer de optie "Automatically select all drivers installed on this computer".
Klik weer op volgende waarna er een korte scan uitgevoerd zal worden.
Klik nu op voltooien en herstart de computer

- Als DriverVerifier een corruptie vindt, zal dit resulteren in een BSOD
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
75
Ok, dat ging niet zo goed. Ik heb aangevinkt wat ik kon vinden, Concurrende Stress Test en DDI geldigheidscontrole stond niet in het lijstje wat je moest aanvinken, de rest wel. Toen heb ik hem opnieuw opgestart, ging niet na de melding blijkbaar dat de PC opnieuw moest opstarten. PC starten op maar kwam gelijk al in een int15.sys BSOD en kon voor geen mogelijkheid meer opstarten, ook niet na nog een poging. Heb hem toen in veilige modus opgestart en maar via een systeemherstelpunt weer terug gezet naar een punt eerder in de week. Ik kon niet bij punt 2 komen (want geen internet) om die verifier weer uit te zetten, dus dan maar met systeemherstel.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”