Windows Vista update werkt niet (meer).

Stel hier uw vragen met betrekking tot Windows Vista
Gebruikersavatar
Fluisteraar54
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 291
Lid geworden op: 16 nov 2016 21:27
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: F-Secure
AM: F-Secure
FW: F-Secure

#1

16 nov 2016 22:05

Op dit forum werd dit probleem al eens behandeld. Ik pikte voldoende informatie op om Windows Update weer aan de praat te krijgen. Het leverde maar liefst 225 updates op.  De volgende dag zocht het systeem automatisch naar updates en registreerde dat er geen updates waren. De datum achter Laatst gezocht naar updates werd netjes aangepast. Vanaf die datum moest ik echter weer handmatig naar updates zoeken en verviel het systeem terug in een oude gewoonte: eindeloos en vruchteloos zoeken naar updates.

Het systeem is bijgewerkt tot 8 november 2016. Misschien zijn er na deze datum geen updates meer geweest. Hoe krijg ik het (automatisch) zoeken naar updates weer aan de praat? Of desnoods het handmatig zoeken naar updates, mits daar een eind aan komt en de datum Laatst gezocht naar updates wordt aangepast.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7098
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 1

#2

16 nov 2016 22:41

Welkom,

Stap 1:
Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Dubbelklik op FRST.exe of FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 2:
Klik op Start en type cmd in het witte invoerveld.
Rechtsklik op cmd in de lijst die verschijnt en klik op Als administrator uitvoeren.
Een zwart venster verschijnt. Kopieer onderstaande code, plak dat in het zwarte venster middels rechtsklik - plakken en druk dan op de enter-toets.
wmic qfe list brief /format:texttablewsys > "%USERPROFILE%\desktop\hotfix.txt"
Wacht geduldig tot dit commando klaar is. Het bestand hotfix.txt wordt op je bureaublad geplaatst.
Post dit bestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Fluisteraar54
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 291
Lid geworden op: 16 nov 2016 21:27
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: F-Secure
AM: F-Secure
FW: F-Secure

#3

17 nov 2016 15:04

Hallo Peter,

Stap 1 levert twee bestanden in het Kladblok op. Hoe voeg ik die als bijlage bij dit bericht?
Stap 2 levert de volgende mededeling op: Fout Code=0x8007007e, Beschrijving=Kan de opgegeven module niet vinden, Faciliteit=Win32
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7098
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 1

#4

17 nov 2016 19:03

Hoe je een bijlage toevoegt lees je hier.
We kijken eerst naar je bijlages, de foutmelding in stap 2 komt daarna aan de beurt
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Fluisteraar54
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 291
Lid geworden op: 16 nov 2016 21:27
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: F-Secure
AM: F-Secure
FW: F-Secure

#5

17 nov 2016 20:05

Hierbij de gevraagde bestanden van stap 1.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7098
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 1

#6

17 nov 2016 21:22

We gaan Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Veng
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 27 feb 2015 20:30
Kennisniveau: (2) Ervaren
Contacteer:

#7

17 nov 2016 21:41

Het systeem is bijgewerkt tot 8 november 2016
Kan het hiermee te maken hebben:
https://tweakers.net/nieuws/114655/micr ... en-81.html
https://blogs.technet.microsoft.com/win ... ndows-8-1/
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
Gebruikersavatar
Fluisteraar54
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 291
Lid geworden op: 16 nov 2016 21:27
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: F-Secure
AM: F-Secure
FW: F-Secure

#8

17 nov 2016 21:52

Hierbij de Fixlog.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
Fluisteraar54
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 291
Lid geworden op: 16 nov 2016 21:27
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: F-Secure
AM: F-Secure
FW: F-Secure

#9

21 nov 2016 20:24

Is er een eind gekomen aan de begeleiding of heb ik iets verkeerd gedaan?
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7098
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 1

#10

21 nov 2016 21:20

Is er een eind gekomen aan de begeleiding of heb ik iets verkeerd gedaan?
Nee hoor, om 1 of andere reden is je topic uit beeld geraakt. Excuses.

Download Afbeelding Zoek.exe naar het bureaublad.
  • Wanneer je internet browser of virusscanner een melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kan je dat negeren, het is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe
    (hier of hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Wacht geduldig totdat Zoek verschijnt, dit kan een paar minuten duren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

    Code: Selecteer alles

    standardsearch;
    torpigcheck;
    resetwmi;
    emptyjava;
    emptyflash;
    emptyiecache;
    
  • Let op: Sluit nu eerst alle webbrowsers.
  • Klik nu op de knop "Run Script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start Zoek.exe dan opnieuw en klik op zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Sluit het geopende logje.
  • Post het bestand c:\zoek-results.log als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Fluisteraar54
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 291
Lid geworden op: 16 nov 2016 21:27
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: F-Secure
AM: F-Secure
FW: F-Secure

#11

21 nov 2016 22:51

Downloaden lukt niet. Foutmelding: Kan-script-engine VBscript voor script C:\Users\BRANDA-1/AppData niet vinden/Local\Temp\os.vbs niet vinden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7098
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 1

#12

21 nov 2016 23:49

Heeft er ooit Avast op deze computer gestaan ?

Download Afbeelding SystemLook en bewaar het op je bureaublad.
32-bit: SystemLook.exe of SystemLook.exe.
64-bit: SystemLook_x64.exe of SystemLook_x64.exe.
Start het programma middels dubbelklik.
Kopieer en plak onderstaande code in het venster van SystemLook:

Code: Selecteer alles

:reg
HKCR\CLSID\{B54F3741-5B07-11cf-A4B0-00AA004A55E8}\InprocServer32
HKCR\CLSID\{B54F3743-5B07-11cf-A4B0-00AA004A55E8}\InprocServer32

:assoc
.vbs
Klik op de knop "Look" om de scan te starten.
Als de scan klaar is wordt een tekstbestand (SystemLook.txt) geopend.
Post dit bestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Fluisteraar54
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 291
Lid geworden op: 16 nov 2016 21:27
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: F-Secure
AM: F-Secure
FW: F-Secure

#13

22 nov 2016 00:08

Hierbij het betreffende bestand.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7098
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40
Ontvangen likes: 1

#14

22 nov 2016 01:24

Stap 1:
Download MCPR (McAfee Product Removal).
Start MCPR.exe.
Volg de aanwijzingen die verschijnen.
Als de tool klaar is herstart je de computer.

Stap 2:
We gaan Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool (FRST.exe) opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 3:

Voer opnieuw Zoek.exe uit zoals in bericht #10.
Lukt het nu wel ?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Fluisteraar54
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 291
Lid geworden op: 16 nov 2016 21:27
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10
AV: F-Secure
AM: F-Secure
FW: F-Secure

#15

22 nov 2016 13:21

Ik voer Zoek.exe uit en ik maak me bezorgd. Het programma draait al 5 uur en is zelfs via Taakbeheer niet te stoppen.Wat doe ik hieraan? De stekker eruit trekken?
Gesloten

Terug naar “Windows Vista”