Plaats reactie
1
Goedemiddag,

Momenteel heb ik nog een goed werkende oude laptop van Dell Inspiron 1720. Na het verwijderen van overtollige programma's die toch niet meer worden gebruikt werkt deze laptop nog steeds naar behoren en vind ik het zonde om deze laptop te vervangen.
Nu draait het systeem op Windows Vista Home. Google chrome wordt niet meer geupdate vanwege de oude windows versie.
Nu overweeg ik om het systeem te upgraden. Maar nadat ik door het forum gescrolled heb zie ik dat ook Windows 7 bijna niet meer ondersteund wordt.
Ik heb  het programma van Windows " Windows 7 upgrade advisor" laten draaiien en deze geeft aan dat het systeem dit wel aan kan.
Na een check op de Dell site heb ik gezien dat deze laptop versie niet voorkomt in de lijst om naar Windows 7 over te gaan. De Inspiron 1750 staat in de lijst niet de 1720 die ik nu heb.
Nu twijfel ik aan de site van Dell, omdat ik het idee heb dat ze vooral een nieuwe laptop willen verkopen.
Voordat ik nu in een zee van zaken terecht kom zou ik graag een advies willen ontvangen welke versie ik zal downloaden zodat mijn laptop nog even mee kan en zodat de internet browser mee kan blijven updaten. Internet wordt voor 98% gebruikt op deze laptop. 
Zou Windows 7 voldoende zijn? Of moet ik door naar 8? Als ik nog ongeveer 1,5 jaar vooruit kan met deze laptop dan zou dat voldoende zijn.

Graag ontvang ik uw advies.

Met vriendelijke groet,
Annemarie.
3
Hallo,
Ja wij zijn gisterenavond met de foutmelding bezig geweest. En deze is verholpen.
Nu probeer ik een afweging te maken om Windows te upgraden.
4
Annemarie2708 schreef:Hallo,
Ja wij zijn gisterenavond met de foutmelding bezig geweest. En deze is verholpen.
Nu probeer ik een afweging te maken om Windows te upgraden.
Oke laten we hem eerst helemaal schoonmaken daarna kijken we verder :good:
Er staat nog een opdracht voor je.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Zou Windows 7 voldoende zijn? Of moet ik door naar 8? Als ik nog ongeveer 1,5 jaar vooruit kan met deze laptop dan zou dat voldoende zijn.
Windows Vista word tot 11 april 2017 ondersteund.
Windows 7 word tot 14 januari 2020 ondersteunt.


Vaak lopen die datums nog weleens uit, ik heb op de site van Dell gelezen (net zoals jij) dat deze laptop niet geschikt is voor Windows 7 of hoger.
Ik heb hier een site waar de drivers wel worden aangeboden: http://www.driverscape.com/manufacturer ... -1720/2157
Dit garandeert niet of/dat alles vlekkeloos zou gaan werken.

Mijn mening, zing het met vista nog de tijd uit (zoals je aangeeft 1,5 jaar)
Neem desnoods Firefox als veilige browser, een upgrade werkt niet altijd vlekkeloos (ik heb er eerder meer problemen mee gehad als voordelen)
Nu weet je zeker dat je pc  goed draait.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
Top bedankt!
Ik had nu ook al zoiets van laat maar zo zitten. Het werkt nu lekker.
En als Vista tot april volgend jaar werkt. Dan zien we daarna wel weer verder.
Dit is een extra laptop. Dan wordt het tegen die tijd zeker tijd voor vervanging. 
Het is al uitzonderlijk volgens mij dat een laptop nu 8,5 jaar draait;)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”