Plaats reactie
31
Hallo ben ik weer
Had eindelijk wat gevonden in bureauaccessoires wat de pc terug ging zetten naar fabrieks instellingen geloof dat het packard bell restore was (staat er nou niet meer tussen).
Ik helemaal blij na alle standaard opstart dingen te hebben gedaan kwam eindelijk windows update onder in de taakbalk tevoorschijn.
Begon met er zijn 95 updates beschikbaar kwam er al gauw achter dat het er hoop meer waren +/- 300 wat zo,n 14 uur duurde.
Na de eerste 70 kreeg ik alweer een melding Windows-hostproces(Rundll32)werkt niet meer :o
En nog 2 meldingen na andere updates :
Kan geen verbinding maken met de service Systeem event Notification service worden gemaakt.
Had ook problemen om sp1 te downloaden installeren via standaard win updates dus die maar van de website gedownload waarna sp2 al gauw volgde.
Maar om een lang verhaal iets korter te maken na de laatste update : update manager is het weer precies hetzelfde update werkt niet meer .
Wat windows update fix it ook weer aangeeft nu met fout code 0x8024402c
Na wat zoeken op het web kwam ik een hoop dingen tegen over dat microsoft dit via updates expres doet om mensen te forceren om hun systeem te upgraden(weet niet of dat waar is) maar begint er wel op te lijken.
Ik had wsus offline nog laten draaien en heeft een aantal dingen ge-update zonder problemen dit keer. volgens mij houd het hier wel op wat betreft deze laptop heb win update maar uitgezet :-\
In ieder geval hartelijk bedankt voor alle hulp hierbij.
Heb wel nog een vraag wat betreft de andere laptop (windows PE ) hoe moet ik dat laten werken ik heb beide bestanden gedownload maar geen idee hoe ik dat moet opstarten op die pc.
Heb beide bestanden op een usb stick staan er start niks op als ik deze stick in-plug als ik bios selecteer boot usb start de pc opnieuw op en crasht weer
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
32
Hallo,

Goed om te horen dat de recovery in ieder geval is gelukt, alleen zeer spijtig dat het probleem met Windows Update wederom aanwezig is.
De laatste tijd zijn er met Vista meer problemen, wellicht dat dit inderdaad te maken heeft met het feit dat Vista sinds april 2012 al in de extended support zit en enkel nog beveiligingsupdates krijgt.
Vanaf volgend jaar april (11-04-2017) zullen er helemaal geen updates meer verschijnen aangezien de support dan helemaal stopgezet zal worden.
Het is dan zeker wel raadzaam om te gaan upgraden, Windows Vista was al niet de meest geweldige versie die Microsoft heeft uitgebracht. :-[
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
33
hallo ben ik weer
Ik heb windows PE op een cd gebrand en het is eidelijk gelukt om het op te starten.
Maar na de keuze PCW+PCH_RESCUE_DISK_X86_002 in het boot menu gaat het laden daarna krijg ik de volgende meldingen.
Kan windows niet starten mogelijk door recente hardware-of software wijzigingen.
Dit kunt u doen om het probleem op te lossen.
1: Plaats de windows-installatie schijf en start de computer opnieuw op.
2:Selecteer taalinstellingen en klik op volgende
3:Klik op computer herstellen.
Indien er geen windows-installatie aanwezig is neem contact op met systeembeheerder of fabrikant
-Bestand :CI.dll
-status :0xc0000017
- Info : kan widows niet laden omdat een vereist bestand ontbreekt of beschadigt is
Wat kan ik hier nou nog aan doen ?
34
Hallo,

Wellicht is er een probleem met de harde schijf van de laptop, maar je kan eens een op Linux gebaseerde Live-CD proberen.
viewtopic.php?f=278&t=5328" onclick="window.open(this.href);return false;

Anders kan je de harde schijf uit de laptop halen en bijvoorbeeld met een dapater/converter aansluiten op een ander systeem.
Ook als het bestandssysteem al is beschadigd kan je met diverse recovery tools nog vaak heel veel terughalen.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
35
Hallo ben ik weer. De reden waarvoor ik niet kon reageren was ( mijn fout :/ )  ik klikte op gebruikerspaneel en ging dan naar  je berichten weergeven / Spring naar bericht /
en kwam van daar op andere forum onderwerpen.
Ik had die snelle link button totaal niet gezien . 
Ik had nog een vraag over Ubuntu.
In het laatste bericht had je het over Ubuntu en een externe hdd adapter.
Ik heb inmiddels een Ewent 2.0 usb hard disk enclosure gekocht maar dat wil niet lukken ik denk dat de hardeschijf het probleem is.
Zodra ik hem inplug en wacht tot het lampje groen word loopt de windows verkenner vast.
Ook heb ik het geprobeert op een windows 10 laptop :(
En geprobeert om met glary utility,s de schijf te defragmenteren of schijf opruiming maar alles loopt vast zodra ik de hardeschijf loskoppel werkt alles weer
En heb Ubuntu 2x gedownload maar kreeg de melding:
This kernel requires an x86-64 cpu but only detected an i686
Unable to boot -please use an kernel appropriate for youre cpu.
Ik heb de meest recente versie gedownload en ubuntu 16.04.1 desktop 32 bit
Mijn vraag is dus welke versie heb ik nou nodig ?
Voordat ik nog een 4.5 gb dvd weg kan gooien
Bvd Ricardo
36
Hallo,

Blijkbaar heeft de harde schijf een fysiek probleem, sluit deze eens aan en probeer dan de onderstaande tool eens uit te voeren.

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel   - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood  - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar http://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
37
Hallo
Helaas....  ook dit wil niet lukken
Het programma komt pas tevoorschijn als ik de harde-schijf loskoppel en laat dan uiteraard alleen de ingebouwde schijf zien
39
hallo
Ik dacht dat ik dit gister al gedaan had maar twijfelde dus nog maar een keer gedaan zowel op deze laptop en een windows 10 laptop.
Op beide het programma al geopend maar wanneer ik  de usb kabel inplug en op refresh klik worden de details van de standaard schijf ververst ,
Dus probeerde her-scan en dan reageert het programma niet meer totdat ik de kabel loskoppel. 
41
Hallo
Ja dat vermoeden had ik al
Zou toch nog 1 dingen willen proberen met Ubuntu/linux  maar kan de juiste versie maar niet vinden.
ik heb 4 versies geprobeerd maar of ik krijg de melding dat het de verkeerde cpu versie is  of  er staat not bootable disk
42
Hallo,

Je hebt de 32 bit versie van Ubuntu nodig, je kan deze via de onderstaande (torrent) link downloaden.
http://releases.ubuntu.com/16.04.1/ubun ... 1469604083

Met een programma zoals Rufus kan je dan met de ISO een bootable USB-stick maken.
http://www.ubuntu.com/download/desktop/ ... on-windows
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
43
Hallo
Volgens mij heb ik die al geprobeerd  en werd er aangegeven dat het een kernel voor x86-64 cpu is en de mijne is een i686.
Het was de tweede in de lijst van alternatieve downloads.
45
Hallo
Ja dat is voor de oude laptop met xp.
Ik kan in bios niets vinden wat daar op lijkt
Op internet gezocht , maar kan niets vinden hoe ik het moet inschakelen of controleren  ;/
Vond een aantal pagina,s met uitleg maar niets lijkt op het gene wat ik voor mij zie.
Ook gezocht op PB easy note gebruikers handleiding maar stond niets tussen over BIOS settings.
Maar aangezien er wordt aangegeven dat de kernel een x86-64 nodig heeft en ik een i686 heb   is het niet ingeschakeld of ik heb de optie niet  ?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”