Plaats reactie
16
Hallo
Ik hoop dat het gelukt is ,
Ik heb een sfc details log bestand alleen op een andere manier verkregen.
Zoals je aangaf had ik start moeten knop dan uitvoeren / cmd / uitvoeren als administrator/ maar zoals ik al eerder had aangegeven als ik cmd type en dan rechter muis knop heb ik de optie niet om het uit te voeren als administrator. weet niet waarom, doe ik iets verkeerd ?
Dus ben maar naar bureauaccessoires gegaan opdracht prompt uitvoeren als admin /enter /cmd / sfc scannow.
Ik hoop maar dat dat ook werkt anders weet ik niet hoe ik dat moet doen :-\
ik heb eerder een waarde in het register aangepast naar "%1"%* wat werd aangegeven op een internet pagina, vanwege een probleem met een spel wat ik had geinstalleerd maar kreeg elke keer de melding :Please login with admin privileges (Heeft dat ermee te maken ?) geen flauw idee hoe ik dat weer moet veranderen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
17
Hallo,

Er is in ieder geval het één en ander hersteld, maar dat zal niet de oorzaak van de problemen zijn. Windows Update werkt wellicht nog steeds niet neem ik aan?
Wat betreft het register in welke sleutel en wat heb je daar precies aangepast?

Terugkomende op op Windows Update probeer eens of het via WSUS Offline wel lukt?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
18
Hallo ben ik weer
Nee win update werkt nog niet :-\
Wat betreft het veranderen van een register waarde dat weet ik niet welke ik verandert heb dat werd aangegeven op een web pagina,
Maar kan die pagina niet meer vinden.
Ik moest er 3 veranderen de eerste 2 waren precies het zelfde als werd aangegeven en de derde was leeg die moest ik veranderen naar "% 1"%*
In het programma WSUS offline werd 2 keer aangegeven : CScript-Fout :Toegang tot windows script Host is op deze computer uitgeschakeld.
Of Failed unknown host.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
20
Hallo
Nee helaas heb ik dat niet :-\
Ik heb deze laptop nog niet zolang.
Deze heb ik overgenomen nadat mijn oude laptop is gecrasht .
Er is nooit een back-up versie gemaakt.
De licentie code heb ik wel .
21
Hallo
Ik heb iets gevonden over die register sleutel maar twijfel of ik wel de goede is en of ik het wel moet veranderen.
HKEY_CLASSES_ROOT\exefile
HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open
Daar staat "%1" %*
Enig idee of dat hem is en of ik dat terug moet veranderen ?
22
Hallo,

Heeft deze laptop wel een recoverypartitie met daarop de fabrieksimage met Windows Vista?
Wat betreft de aanpassingen in het register heeft dat in ieder geval niets met de problemen te maken.
Aangezien je wel de licentie in het bezit hebt kan je in principe een willekeurige installatie DVD van Windows Vista gebruiken en die met de eigen licentie installeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
23
Hallo ben ik weer sorry gister niet gereageerd werd een beetje gestoord van al die problemen :-\
Met recovery partitie bedoel je de optie F10 als de computer opstart ? (nee die heb ik niet) alleen F2 en F12 of bedoel je iets anders ?
Ik heb die register waarde weer terug verandert nu staat er weer daadwerkelijk openen wanneer ik software wil openen.(in plaats van "%1" %* )
Met de licentie bedoel je toch de product sleutel die op een microsoft sticker staat op de onderkant van de laptop ?
Maar is nog steeds een probleem heb geen vista cd en ken ook niemand die er 1 heeft ,en heb ook nog nooit een besturing systeem geinstalleerd dus geen flauw idee hoe dat moet.
24
Hallo,

Om welk type laptop gaat het exact dan kan ik even nakijken hoe de recovery exact in elkaar steekt.
Ricardo schreef:Met de licentie bedoel je toch de product sleutel die op een microsoft sticker staat op de onderkant van de laptop ?
Klopt, het is dan alleen even de vraag of deze laptop wel met een installatieschijf is geleverd of niet.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
26
Hallo,

Deze laptop is ook uitgerust met een recovery partitie die de fabrieksimage bevat, de recovery kan je direct na het BIOS scherm met de toetscombinatie ALT + F10 starten.
Hiermee zal wel alles verloren gaan waarna je een compleet schone installatie van Windows hebt.

De gedownloade ISO kan je inderdaad ook gebruiken, alleen zal deze Engelstalig zijn. Echter kan je dat later altijd weer aanpassen naar het Nederlands.
http://www.vista-helpdesk.nl/tips-a-tri ... assen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
27
Hallo
Dat is goed nieuws :D
Is er nog iets waar ik aan moet denken voordat ik dat ga proberen , behalve alle muziek / foto,s /video,s naar usb stick kopieren .
Wat raak ik nog meer kwijt waar moet ik aan denken ? drivers ? zo ja hoe maak ik daar een back-up van en welke .
Ik vond net back-up maken in bureau accessoires maar ging over foto,s muziek email enz niks over drivers.
Nog een vraag tussendoor over mijn oude laptop die kort na opstarten crasht als ik daar veilig opstarten probeer of recovery word er aangegeven SPCMDCON.SYS herstel console ontbreekt of beschadigt is er nog een mogelijkheid om die te repareren zodat ik daar bestanden kan afhalen.
De pc zelf boeit me weinig maar de foto,s van inmiddels overleden katten wil ik graag terug.
Het is ook een Packard Bell easy Note maar met Win Xp Home Edition.
28
Hallo,

De betreffende drivers voor deze laptop kan je bijvoorbeeld vooraf downloaden van de onderstaande link. Echter zal Windows zelf ook al de meeste drivers installeren.
http://www.driverscape.com/manufacturer ... -mz35/1283" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat betreft de oude laptop, kan je deze nog wel in de veilige modus opstarten?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
29
Hallo daar ben ik weer
Vandaag geprobeerd die recovery te doen maar er gebeurde weinig direct na bios Alt+F10 gedrukt maar er gebeurt niets,
Doe ik iets verkeerd ?
Wat betreft die andere laptop nee die start niet op in veilige modus (start wel op tot het windows xp scherm) dan +/-2 min laten crasht ie
waarna je een kraak geluid hoort.
Dan komt er een blauw scherm die aangeeft dat windows is afgesloten om schade te voorkomen .
Wordt aangegeven naar virussen te scannen en CHKDSK/F uit te voeren maar gaat niet omdat die niet opstart.
Ook niet veilige modus met opdracht balk.
30
Hallo,

Wanneer de recovery via ALT+F10 niet gestart kan worden ben ik bang dat het recovery systeem beschadigd is geraakt.
De enige mogelijkheid voor een schone installatie is dan via de gedownloade ISO en daarmee het systeem opnieuw te installeren.

De andere laptop zou je bijvoorbeeld met een Windows PE omgeving kunnen opstarten.
Dan kan je op deze manier de gegevens op het systeem nog benaderen en zo veiligstellen op bijvoorbeeld een USB-stick.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”