Plaats reactie
1
Hallo sinds +/- 1,5 week heb ik problemen met mijn laptop , waardoor het precies is gebeurt weet ik niet .
Begon het te merken toen windows erg traag werd. ( cpu constant op 100 % svchost.exe ).
Na een hoop zoeken vond ik MicrosoftFixit.wu.Run die het cpu probleem min of meer heeft opgelost ,
maar windows is regelmatig nog erg traag (fysiek geheugen erg hoog).
Dat komt volgens mij door de windows update service die niet / niet goed blijkt te werken , wat winfix ook aangaf maar niet kan repareren ;(
Dir wordt er aangegeven:
-Windows update fout 0x80070057(2016-06-27-T-09_56_01)
-Problemen met installeren van recente updates
-Windows update omgevingsvariabelen zijn onjuist
-beschadigde patchregister sleutels
-Windows Update-services worden niet uitgevoerd.
-Cryptografieprovidercomponenten (CSP) zijn niet geregistreerd.
ik heb meerdere malen stappen gevolgd om 1 van deze problemen te verhelpen maar loop iedere keer vast :'(
Ook heb ik net het programma Tweaking.com Repair windows update laten draaien waarin 2x werd aangegeven : fout TrustedInstaller.exe
Meerdere malen kwam ik , voer system file checker uit door CMD in uitvoeren te typen rechter muis knop uitvoeren als admin , maar als ik rechter muis doen komt uitvoeren als admin er niet bij mij in voor
Ook viel mij iets op na de pc 2x opgestart te hebben de map documenten geopend was in bureaublad terwijl ik nog geen knop had aangeraakt . vond het nogal vreemd.
Ik hoop dat al deze info nuttig is voor iemand de er verstand van heeft (ik niet als dat nog niet duidelijk was).
Bvd ricardo
2
Hallo en welkom op het forum,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Hallo Bijde bedankt voor de snelle reactie :D
Alleen het zelfstandige hulpprogramma Win update werkte niet kreeg een fout melding : 0x8024800c
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Hallo,

Je hebt momenteel geen actieve virusscanner geïnstalleerd staan, ik zag alleen nog een restant van avast. Heb je deze onlangs verwijderd.

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Hallo ben ik weer
Nee klopt gebruik geen virus scanner op het moment wel meerdere laten draaien afgelopen weken maar vinden nooit wat.
Ik gebruik Ccleaner pro als aktieve beveiliging en Glary utility,s pro om de pc schoon te maken, en windows defender om naar foute software te zoeken.
Heb meerdere virusscanners gebruik Avg / Iobit / Avast / Kaspersky zowel gratis als pro versie,s maar zoals ik al zei ze vinden nooit wat :-\
Zijn grote programma,s en maken mijn pc trager.
Ik heb gister avond geprobeert de update service te stoppen en herstarten via c: wat werd aangegeven op microsoft ondersteuning web site maar wil niet lukken enig idee waarom ?
Dit kreeg ik in beeld (wou een screen pic toevoegen maar gaat helaas niet )
c:\Users\paula> net stop wuauserv
melding : syteem 5 Toegang geweigerd
c:\Users\paula> net stop appidsvc
melding: systeem fout 1060 De opgegeven service is geen geistalleerde service ;(
Ben er toen maar weer mee gestopt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Hallo,

CCleaner Pro is geen pakket wat geschikt is als alternatief voor een (gratis) virusscanner of andere betaalde beveiligingspakketten.
Ook is Windows Defender in Vista maar een middelmatige spyware scanner en geen volwaardige (on-demand) malwarescanner zoals bijvoorbeeld Malwarebytes Anti-Malware.
Dat diverse virusscanners nooit wat vinden is eigenlijk een goed teken, niet alle problemen zijn immer veroorzaakt door malware of andere ongewenste software.
In sommige gevallen zijn juist de cleaning tools de oorzaak van de problemen die net iets té veel hebben verwijderd.

Download Afbeelding Farbar Service Scanner naar het bureaublad.

Farbar Service Scanner uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FSS.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Vink vervolgende de onderstaande items aan.
    • Internet Services
    • Windows Firewall
    • System Restore
    • Security Center / Action Center
    • Windows Update
    • Windows Defender
    • Other Services
  • Klik vervolgens op de knop "Scan".
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (FSS.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Plaats de inhoud hiervan in uw volgende bericht als bijlage.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Hallo
Ja je hebt gelijk en had dit antwoord ook verwacht .
Ik heb een inmiddels een volledig virusscanner programma geinstalleerd Ziggo internet security / F-secure
Scanner vond wederom niets maar heb in ieder geval wat meer beveiliging (geen flauw idee of het een goed programma is).
Kan ik al deze Farbar programma,s verwijderen ?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Hallo,

Ja hoor Ziggo Internet Security van F-Secure is een prima pakket. De Farbar tools kan je weer verwijderen, die logs zie er prima uit in ieder geval.
Laten we met de volgende tool eens kijken of die iets laat zien van de problemen met Windows Update.

Download Afbeelding SFCFix naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op SFCFix.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens opent er een commaprompt, klik hier op een willekeurige toets b.v. de spatiebalk om door te gaan.
  • Volg nu de verdere instructies zoals deze in de vervolgschermen worden weergegeven.
  • Wanneer de tool gereed is opent er een logbestand in kladblok, en wordt tevens als SFCFix.txt op het bureaublad opgeslagen.
  • Voeg dit bestand als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
10
Hallo ben ik weer :D
Oke bedankt voor de info moeilijk in te schatten of een v-scanner nou goed is wanneer er zelden wat wordt gevonden.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
Hallo,

Uiteraard is het gebruik van een actieve virusscanner goed, het gaat immers niet alleen om het detecteren van malware.
Het belangrijkste is namelijk de pro-actieve bescherming, dus waarbij het pakket bescherming biedt tegen het geïnfecteerd raken.
Zonder enige beveiligingssoftware loop je immers een enorm risico op het geïnfecteerd raken, dit kan al gebeuren bij het bezoeken van een legitieme site die bijvoorbeeld een kwaadaardige advertentie weergeeft.
Zie ook dit artikel voor meer informatie hoe een systeem geïnfecteerd kan raken met malware.

Wat betreft de problemen met Windows Update voer hiervoor het onderstaande eens uit en kijk of het updaten daarna wel functioneert.

Volg de onderstaande instructies eens uit om Afbeelding Windows update te resetten.
  • Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
  • Klik met rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator.
  • Typ nu het onderstaande blauw gedrukte commandoregels één voor één over gevolgd door enter.
    • Net stop wuauserv
    • cd %systemroot%
    • Ren SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old
    • Net start wuauserv
  • Herstart nu de computer en probeer Windows Update even opnieuw uit te voeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Hallo ben ik weer
Wederom bedankt voor de info nooit geweten hoe dat in zijn werk ging.
Verbaast mij dat ik geen virus had dan download vrij veel .
Ik wist niet dat er ook een opdrachtpropmt was in bureau-accessoires ;(
Maar ik heb gedaan wat er stond maar volgens mij werkt het nog niet.
Ik heb een kladblok bijlage aangemaakt van de laatste update poging misschien dat jij er wat wijzer van wordt.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
13
Hallo,

In het logbestand zijn inderdaad een aantal fouten zichtbaar, voer hiervoor de stappen eens uit zoals beschreven op de onderstaande link.
http://www.sevenforums.com/tutorials/91 ... reset.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Probeer hierna nogmaals Windows Update uit te voeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
Hallo
Ging niet echt lekker vandaag pc erg traag :-\
Maar heb de stappen gevolgd die er werden aangegeven.
Stap 1 was geen probleem .
Bij stap 2 kreeg ik de melding :Failed to reset Windows Update deu to appidsvc service failing to stop. :'(
Daarna windows update Fixit laten draaien kreeg toen een nieuwe fout code 0x8024402c
Daarna opgezocht wat dat in houdt het eerste wat ik vond was : Treed op omdat in de instelling voor het negeren van de proxy een onjuist teken staat.
Werd ook iets aangegeven wat te maken had met windows defender , dus weet nou nog niet wat het inhoud,of wat ik er mee moet doen.
Maar die fout code staat ook in het windows update log (bijlage).
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
15
Hallo,

In dit logbestand en de voorgaande zijn inderdaad die foutcodes te zien, ik had gehoopt dat het resetten een mogelijk oplossing zou zijn.

Ga naar start>uitvoeren en geef daar het volgende commando op CMD
Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt CMD en kies voor uitvoeren als administrator om de opdrachtprompt te openen.
Type nu achter C:\Windows\System32 het commando sfc /scannow gevolgd door enter. (Let op! de spatie na sfc)
Afbeelding Ga naar start -> alle programma's -> bureauaccessoires.
Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.
Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”