Plaats reactie
1
Heb hetzelfde probleem met vista updates. Update zit uren ter zoeken maar er gebeurt niets. Ben nieuw op deze site. Heb alles al geprobeerd, microsoft fixit, sfc, handmatig instellen etc.

Hoop dat iemand me verder kan helpen. Heb al 2 logbestanden bijgevoegd:

Farber scan log
SFcfix log

Alvast bedankt!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
3
Hallo en welkom op het forum,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
4
Hallo,

Heb de 2 bestanden toegevoegd. Hoop dat U de oorzaak daarmee kunt achterhalen.
Alvast bedankt voor uw hulp!

Groeten,

Patrick
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hallo,

Had dat al eerder een keer gedaan en nu nogmaals maar hij blijft hangen en en er gebeurt niets. Heb ook al malware bites uitgezet en dat levert ook niets op!

Heb de optie van automatisch downloaden van updates ook een keer gewijzigd naar "informeer als er updates zijn en dan wordt wel gesignaleerd dat die er zijn. Als ik "dan op zoeken klik, blijft die oneindig zoeken (zelfs een keer 4 uur lang voordat ik hem afbrak) . Vreemde zaak!

Groeten,


Patrick
7
Ik zie dat er ook nog een restant van Reimage Protector aanwezig is, laten we dat sowieso even verwijderen.
Wellicht dat dit proces ergens mogelijk een conflict veroorzaakt. Dit programma heeft namelijk een dubieuze reputatie.

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Hallo,

Logbestand is als bijlage toegevoegd!

Groeten,

Patrick

PS reimage tool had ik geprobeerd (alleen scannen) om update probleem te proberen te verhelpen. Verrassend dat er toch nog resten zijn overgebleven nadat ik hem met revo unstaller had verwijderd.

PS. Via handmatige update via windows defender kon ik wel een keer de laatste security updates (tegen schadelijke software) binnenhalen.....!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Hallo,

Bedankt voor de suggestie! Zodra ik mijn laptop weer terug heb komende vrijdag (mijn dochter heeft hem deze week nodig) zal ik het uitproberen en laat het resultaat weten!

Groeten,
Patrick
12
Hallo,

Heb wsusoffline gedownload maar het lijkt erop dat de tool alleen gemaakt is voor versies later dan windows vista (vanaf windows 7). Windows vista optie staat er niet tussen! Wat nu gedaan?

Groeten,

Patrick
14
Hallo,

Blijkbaar is de ondersteuning voor Windows Vista niet meer aanwezig, maar laten we eens iets anders proberen.

Volg de onderstaande instructies om de Afbeelding System Update Readiness Tool (SURT) van Windows uit te voeren.
  • Download via de onderstaande link de juiste versie van SURT naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.
  • Voer na het downloaden dit programma uit, en volg de verdere aanwijzingen.
  • Wacht nu tot dit proces gereed is en open nu de volgende map "C:\Windows\Logs\CBS\".
  • Voeg uit deze map het logbestand met de naam CheckSUR.log als bijlage toe aan uw volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Hallo,

Heb de windows updates kunnen binnenhalen met de offline tool. Er zijn er 17 geïnstalleerd en toen opnieuw opgestart! Zie ook logfile. Er lijkt hierdoor iets te zijn gereset en plots kwam windows update met de melding dat er wederom (dezelfde?) 17 updates beschikbaar waren. Deze ook maar geïnstalleerd. Wederom opnieuw opgestart en vervolgens windows update opieuw laten checken op updates. Dit duurde wel redelijk lang maar toen zijn er toch weer 2 nieuwe updates gevonden en deze ook weer geïnstalleerd!

Lijkt er dus op dat het probleem nu verholpen is! Mocht het zich toch weer voordoen, meld ik het weer!

Harstikke bedankt!

Groeten,

Patrick
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”