Plaats reactie
1
Ik heb Ace Utilities laten scannen (registry cleaner) en ik krijg daar locaties en verwijzingen van een software pakket dat al heel lang verwijderd is van mijn laptop.
Mag ik dat ook verwijderen ? zie bestand in bijlage
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
3
Ace Utilities ... eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.

Voor mij is de enige veilige en gratis opruimer Ccleaner ... enige addertje onder het gras is het ongewenst mee installeren van adware: Google Chrome.
Theory is when you know something, but it doesn't work ... practice is when something works, but you don't know why ...
6
Misschien wat uitleg geven om het duidelijk te maken, want mensen zijn gewend dat het helpt vanuit het recente verleden.

Voorheen met Windows XP had het nog wel wat nut.
CCcleaner was echt handig om het register op te ruimen, niet omdat de pc er toen sneller van werd, maar het kon wel het opstarten wat sneller maken doordat alle onnodige dingen niet meer geladen werden.

Windows 7 slaat zaken in het register die niet gebruikt worden gewoon over. Dus W7 zal ooit het hele register laden zoals XP dat deed, daardoor valt er ook bij het opstarten geen winst meer te halen door CCleaner te gebruiken.
CCcleaner is wel handig om bijv. al je tijdelijke bestanden op te ruimen. Defragmenteren kan ook helpen de zaak weer wat vlotter te maken.
Dat laatste moet je overigens -niet- doen bij SSD schijven.

V.w.b. IT Professionals, nee die gebruiken die tools niet omdat ze dus niet nodig zijn, maar ook om de simpele reden dat die ook veelal niet aan foutopsporing doen maar gewoon de handel opnieuw installeren.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”