Plaats reactie
1
Ik heb een probleem met een IDE controller die ik vandaag heb ingebouwd in de PC van mijn vader.
Het mobo heeft maar een IDE poort vandaar de IDE controller.
Hierop heb ik twee 250gb IDE hardeschijven aangesloten die in RAID1 staan voor het opslaan van foto's

Nu het probleem. :idea:
Bij elke herstart wordt de IDE controller niet meer herkend, en moet ik deze opnieuw plaatsen installeren met de driver cd.
Deze IDE controller heeft in mijn broers PC gezeten met dezelfde hardeschijven en nooit problemen gehad.???
2
Hoi,

Ik zie dat je de IDE (RAID) controller hebt ingebouwd in een PC met Windows Vista, had je broer ook Windows Vista?
Download altijd de laatste drivers van de website van de fabrikant, de drivers op de meegelverde cd's zijn altijd verouderd.
  • Welk type IDE (RAID) Controller is het?
  • Welke versie van Windows Vista wordt er gebruikt (32bit / 64bit)?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Welk type IDE (RAID) Controller is het?
Sil680 RAID Controller.
Welke versie van Windows Vista wordt er gebruikt (32bit / 64bit)?
Windows vista 64BIT.

Is dit genoeg info? :?:
4
Hoi,
  • Ga naar start>uitvoeren of geef in het zoekvenster van het startmenu het volgende commando op "devmgmt.msc"
  • Ga naar "opslagcontrollers" en verwijder daar de "IDE (RAID) controller"
  • Herstart nu de PC
  • Zodra de nieuwe hardware wordt gevonden gebruik je niet de driver cd, maar laat je de wizzard de drivers op internet opzoeken.
Wordt de IDE (RAID) Controller nu wel automatisch herkend.?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
6
Ik heb dit gedaan en bij een "reboot" verdwijnt de controller nu niet meer.
Maar over die driver cd wil wel wat meer weten, werkt dit niet ofzow met 64bit vista :?:
7
Ik heb dit gedaan en bij een "reboot" verdwijnt de controller nu niet meer.
Mooi dat het is opgelost. :good:
Maar over die driver cd wil wel wat meer weten, werkt dit niet ofzow met 64bit vista
Mee geleverde driver cd's bevatten over het algemeen verouderde drivers, je kan het beste altijd de laatste drivers downloaden van de website van de fabrikant.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
8
Mee geleverde driver cd's bevatten over het algemeen verouderde drivers, je kan het beste altijd de laatste drivers downloaden van de website van de fabrikant.
Ok vandaar, maar het werkt nog allemaal top, de IDE controller verdwijnt niet meer. :good:
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Windows Vista”